۰
توصیه های طب سنتی برای بانوان در دوران پس از زایمان از منظر حکیم اسکندری

بررسی دوران پس از زایمان و توصیه هایی پیرامون آن در طب سنتی

دوران پس از زایمان که در فرهنگ دینی از آن به نفاس یاد می شود دارای تغییرات جسمی زیادی برای مادران است. این دوران حدود ۴ تا ۶ هفته به طول می انجامد. پس از زایمان، مادر حدود ۸ کیلوگرم وزن از دست می دهد که وزن فرزند و خون و مایعی است که از بدنش خارج می گردد.


تغییرات پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان، اغلب مادران دچار افسردگی می شونداین عارضه علائمی‌مثل: بی ثباتی رفتاری، بی انگیزگی، احساس پوچی، ناامیدی، زودرنجی، گریه بی دلیل و بی خوابی دارد. نوسان هورمون‌ها بعد از زایمان، اصلی ترین دلیل این افسردگی می‌باشد. به علاوه، مواردی از قبیل استرس و کم خوابی به خاطر مراقبت زیاد از نوزاد نیز می‌تواند از عوامل بروز این مشکل باشد. اگرچه این علائم تنها در هفته‌های اول بعد از زایمان پدیدار می‌شوند؛ اما در صورت طولانی شدن، باعث افسردگی حاد خواهد شد.

درد های پس از زایمان : این درد ها کاملا طبیعی است و در نواحی قفسه سینه، شکم، کمر و دستگاه تناسلی احساس می‌شوند. بعد از زایمان، رحم منقبض شده و به حالت عادی خود بازمی‌گردد. این فرآیند، که با ترشح هورمون اوکسی توسین همراه است، تقریبا دردناک می‌باشد و اگر شما به صورت سزارین زایمان کرده باشید، شدت این دردها نیز بیشتر خواهد بود.

خشکی رحم که از مشکلات رایج مادران پس از زایمان است و علت آن، تغییر ناگهانی میزان هورمون‌ها بعد از زایمان است و به محض این که سطح هورمون‌های بدن به ثبات برسد این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

بزرگ ماندن شکم: بعضی از مادران حتی تا چند ماه پس از زایمان نیز بزرگی شکم خود را حفظ می کنند و این امری عادی و طبیعی است.

پستان ها : در روزهای اول بعد از زایمان آغوز (شیر مادر) که حاوی پروتئین بیشتر و مواد ایمن سازی مشابه واکسن است در پستانها تولید و ترشح آن تا ۵ روز ادامه یافته و سپس به شیر تبدیل میشود .تغذیه نوزاد با آغوز درروزهای اول پس از تولد بسیار مفید و ضروری است مقدار شیر درافراد مختلف ، متفاوت است و بستگی به دفعات شیردهی ،رژیم غذائی و حالات روحی مادر دارد.

خرید محصولات طبیعی و ارگانیک و درمانی 


توجه

رژیم غذایی مادران شیرده بعد از زایمان در مقایسه با غذای زنان باردار نیاز به کالری و پروتئین بیشتری دارد .زیرا باید پروتئین ،کلسیم و سایر موادی که مادر دراثر شیردهی از دست میدهد تامین شود .ضمناً برای جلوگیری از کم خونی و کمبود ویتامینها مصرف روزانه یک قرص آهن و یک قرص مولتی ویتامین تا سه ماه پس از زایمان برای مادر تجویز میشود .این تفاوت تغذیه از نظر کمیت چندان تفاوتی ندارد بلکه تأمین کیفیت تغذیه مورد توجه است .


توصیه های پس از زایمان

تا چند روز پس از زایمان، رحم پر از لخته های خونی و سنگین است به همین دلیل هنوز احساس سنگینی می کنید. و بهتر است چند روز فقط استراحت کنید.

بانوانی که زایمان کرده و در دوران پس از زایمان هستند باید غذای لطیف بخورند.


پس در این دوران دستورات زیر را رعایت بفرمایید:

غذاهایی مانند سوپ‌های رقیق با گوشت جوجه؛ آب سیب؛ حریره‌ای که به آن آسیاب شده بادام درختی، فندق و بادام هندی خام اضافه شده است؛

تخم‌مرغ عسلی، عصاره گوشت میل کنید.

هم‌چنین سه روز پیاپی یک قاشق مربا خوری تخم شنبلیله را پس از شستن با آب سرد با یک فنجان آب جوش ده دقیقه دم کرده، صاف کرده و بنوشید.

حتما از شکم‌بند استفاده کنید ( بستن با یک سال یا روسری بزرگ نیز کفایت می‌کند)

از شستشوی خود با آب سرد و حمام کردن با آب سرد با ماندن در هوای سرد حمام نیز خودداری بفرمائید.

هرگز لباس زیر و شلوار تنگ نپوشید زیرا رحم را به پایین فشار می دهد.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا