۰
جایگزین طبیعی آنتی‌ بیوتیک‌ ها در طب سنتی

آشنایی با مواد طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک ها در طب سنتی

درباره آنتی بیوتیک ها

آنتی‌ بیوتیک ها فقط انواع معینی از موجودات میکروسکوپی را از بین می‌برند. آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشکان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشکان توصیه می‌کنند در مواردی که بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی بیوتیک های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

آنتی بیوتیک ها به داروهایی گفته می‌ شود که برای خلاص شدن از شر عفونت‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. آنها باکتری‌ ها یا دیگر موجودات میکروسکوپی بیماری‌زا را نابود و به بدن کمک می‌کنند تا راحت‌تر به مقابله با بیماری‌ها بپردازد‌.

اما باید توجه داشت آنتی بیوتیک ها فقط انواع معینی از موجودات میکروسکوپی را از بین می‌برند. آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشکان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشکان توصیه می‌کنند در مواردی که بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی بیوتیک های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.


تاثیر مواد غذایی بر آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها نه‌تنها میکروب‌های مضر بلکه حتی میکروب‌های سودمند برای بدن را نیز از بین می‌برند. میکروب‌های مفید به بدن کمک می‌کنند تا مواد غذایی مهمی نظیر ویتامین‌های گروه B‌ و ‌K را جذب کند، لذا محققان معتقدند تمامی افرادی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند، باید این کمبود را یا از طریق ویتامین‌های مکمل یا از طریق مصرف غذاهای غنی جبران کنند.

استفاده از فرآورده‌های پروبیوتیک می‌تواند مانع بروز علائم اسهال شود که معمولا در زمان مصرف آنتی بیوتیک ها شایع است. فرآورده‌های پروبیوتیک حاوی باکتری‌های مفیدی است؛ این باکتری‌ها اثرات موثری در سلامت افراد مصرف‌کننده بر جا می‌گذارد. در زمان مصرف آنتی‌بیوتیک توصیه می‌شود از غذاهای حاوی کلسیم و آهن بالا پرهیز شود.

البته ماست در این میان استثناست؛ چرا که مصرف آن تاثیر فوق‌العاده‌ای در بدن دارد. غذاهای حاوی کلسیم و آهن می‌تواند مانع جذب برخی از انواع آنتی بیوتیک ها شود. سوپ خانگی به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بالا یکی از ایده‌آل‌ترین غذاهایی است که توصیه می‌شود با آنتی‌بیوتیک صرف شود. غذاهای اسیدی نیز می‌توانند با آنتی‌بیوتیک تداخل پیدا کنند. استفاده از شکلات، سس گوجه‌فرنگی و داروهای ضد اسید‌معده نیز معمولا مشکل‌ساز می‌شود. در نهایت آن که مصرف برنج و گندم می‌تواند در این زمان برای بدن بسیار مفید باشد.


جایگزین طبیعی آنتی بیوتیک ها

۱. پونه کوهی

گیاه ارگانو که به پونه کوهی نیز معروف است بدون شک یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی قوی محسوب می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این گیاه قدرت تخریب باکتری های پنوموکوک، استافیلوکوک، استرپتوکوک و انتروکوک را به ترتیب به میزان ۹۶،۹۲، ۸۳، ۷۸ درصد دارد. روغن ارگانو برای مقابله با ویروس ها، عفونت ها و تب مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج پژوهش هایی که در دانشگاه Georgetown به چاپ رسیده است نشان می دهد که این روغن به اندازه ی آنتی بیوتیک های کلاسیک قدرت درمانی دارد.

محققان معتقدند که روغن ارگانو برای درمان ۲۵ نوع باکتری مختلف از جمله باکتری هایی که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند و همچنین باکتری های عامل عفونت های روده ای، عفونت های مجاری ادراری، تب تیفوئید (حصبه)، وبا، زخم ها و عفونت های پوستی مفید هستند. قدرت ضدویروسی این گیاه برای مقابله با آنفولانزا، سرماخوردگی، سرخک و اوریون از شهرت خوبی برخوردار است. پونه ی کوهی باعث کاهش التهاب و درد شده و نیش حشراتی مانند زنبور را خنثی می کند.

۲. لیمو ترش

لیموترش یکی از مرکبات پرخاصیت است؛ چون سرشار از ویتامین C بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه برای مقابله با ویروس های زمستانی مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا آنژین مؤثر است. لیموترش تب را کاهش می دهد و نوشیدن مخلوط آب لیموترش و آب به صورت ناشتا بهره مندی از خواص آن را افزایش می دهد.

۳. سرکه

سرکه یک ماده اسیدی با خاصیت آنتی باکتریال قوی است که برای مقابله با عفونت گوش مؤثر عمل می کند. می توانید اندکی سرکه طبیعی مخلوط شده با کمی آب را به مجرای گوش بریزید. این روش طبیعی برای مقابله با عفونت گوش مفید است.


۴. عسل

عسل یک ماده معجزه گر طبیعی برای پوست است. موم عسل نیز حاوی ترکیباتی است که برای مقابله با گلودرد، آنژین و عفونت های کوچک دهانی مفید است. در صورت سرماخوردگی حتماً عسل را با کمی آب گرم و لیموترش مخلوط کرده و میل کنید.

۵. چای سبز

چای سبز نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به دلیل دارا بودن اپی گالوکاتچین گالات اکثر باکتری ها را ناکار می کند. از آنجایی که چای سبز قدرت شکست سلول های چربی را دارا است ارزش مصرف روزانه را دارد.

۶. سیر

سیر یک ماده غذایی چند ارزشی است. سیر آنتی بیوتیکی طبیعی است که درمان کننده ی اکثر بیماری ها مانند برونشیت و حتی ذات الریه می باشد. توصیه می کنیم در روزهای سرد سال به صورت روزانه خام این ماده ی غذایی را به همراه غذا میل کنید.

۷. عصاره هسته گریپ فروت

عصاره هسته گریپ فروت یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به صورت قطره یا کپسول عرضه شده است. این ماده سرشار از فلاوونوئیدها (  فلاونوئید یک ماده آنتی‌اکسیدان است که عملکرد ریه را بهبود می‌بخشد ) است و یکی از بهترین درمان های طبیعی التهاب های دستگاه گوارشی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا