۰
خواص روغن گل مغربی

خواص و فواید روغن گل مغربی در طب سنتی :

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی (گل پامچال) جالب ترین کشف در زمینه طب پیشگیری است. گل مغربی گیاهی بومی آمریکای شمالی است اما در اروپا و بخش هایی از نیمکره جنوبی نیز رشد می کند. این گیاه دارای گل های زردی است و چون گل ها در غروب شکفته می شوند به گل مغربی معروف شده است. از دیرباز این گیاه به طور سنتی به منظور اثرات درمانی استفاده می شده است.

خواص روغن گل مغربی مربوط به مقدار زیادی اسید چرب گاما- لینولنیک اسید (GLA) در آن است. در واقع روغن گل مغربی بیشترین مقدار این اسید چرب را داراست و گیاهان دیگر فقط مقدار کمی GLA دارند.به همین دلیل این گیاه به عنوان عامل درمانی مهمی شناخته شده و مطالعه ها برای بررسی آثار آن همچنان ادامه دارد.


ترکیبات مهم :

دانه های گل مغربی حاوی ۱۴ درصد روغن ثابت به نام “اوی نینگ پرایم روزاویل” یا OEP است. این روغن ۵۰ تا ۷۰ درصد سیس لینولئیک اسید و ۷ تا ۱۰ درصد سیس گامالینولنیک اسید(GLA) در خود دارد. گل مغربی در شرایط سنی و آب و هوایی مختلف دارای مقادیر مختلفی از GLA است. همچنین در این گیاه ترکیب سیس ۶ و ۹ و ۱۲ اوکتاتری انولیک اسید وجود دارد.

ترکیبات دیگر این گیاه شامل مقادیر کمی اولئیک، پالمتیک و استئاریک اسید، استروئیدها، کامپسترول و بتاسیتوسترول می باشد.


نحوه مصرف روغن گل مغربی

به طور معمول حداکثر میزان استفاده از EPO به عنوان مکمل غذایی، روزانه ۴ گرم می باشد که این مقدار حاوی ۳۰۰ تا ۳۶۰ میلی گرم GLA است. بعضی منابع مصرف روزانه تا ۸ گرم برای بزرگسالان و ۴ گرم برای کودکان را بلامانع می دانند.

برای تسکین درد آرتریت روماتوئید، برخی از کارشناسان توصیه می کنند که روغن گل مغربی را همراه با کپسول روغن ماهی مصرف کنید طبق دستورالعمل برچسب استفاده شود. فرآورده های مختلفی از روغن گل مغربی بیشتر مکمل غذایی هستند و می توانند هر روز با مقادیر معینی مصرف شوند.


موارد مصرف و خواص درمانی گل مغربی

از قرص گیاه گل مغربی به عنوان یک مکمل دارویی در تامین نیاز بدن به اسیدهای چرب ضروری استفاده می شود.

این قرص در درمان علایم قبل از قاعدگی بسیار موثر بوده، کاهش درد پستان پیش از قاعدگی و رفع مشکلات قبل از یائسگی از موارد استفاده از این قرص گیاهی است.

از قرص گل مغربی برای درمان اختلال نعوظ در مردان و رفع برخی ناتوانی‌های جنسی آنان استفاده می شود.

برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید و بیماری اسکلروز مفید است و باعث کاهش علائم این بیماری‌ها می گردد.

مصرف قرص گل مغربی برای مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی و عروقی مفید می باشد.

استفاده از این قرص باعث کاهش درد می شود و به طور فزاینده‌ای در درمان سردردهای مزمن مفید است.

برای رفع مشکلات ناشی از افزایش سن نظیر درد مفاصل، آرتروز و … استفاده از این قرص به عنوان مکمل توصیه می گردد.

کپسول گل مغربی به درمان بیش فعالی کودکان کمک می کند.

استفاده از این قرص به تنظیم هورمونی بدن کمک کرده یکی از نتایج استفاده از این قرص بهبود سلامت بافت پستان است و به طور کلی در پیشگیری از ایجاد سرطان پستان موثر است.

استفاده از این قرص در درمان بیماری‌های ناشی از کم کاری کبد تاثیر دارد.


مصرف گل مغربی برای بیماری ها

درمان کمکی در موارد زیر :

نوروپاتی دیابتی

آرتریت روماتوئید

بیماری اسکلروز متعدد

سندرم پیش از قاعدگی

درد پستان پیش از قاعدگی و درمان اختلال نعوظ، خصوصاً ناشی از دیابت و اختلالات میکرووسکولار دیابت

کاهش درد مفاصل و التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید با روغن گل مغربی

خرید محصولات گیاهی طبیعی و درمانی


روغن گل مغربی

مطالعات مختلفی نشان می دهند که مصرف بیش از سه ماه EPO تأثیر مطلوبی در بهبود آرتریت روماتوئید دارد و سفتی عضلات را در هنگام صبح کاهش می دهد. همچنین در بعضی موارد مصرف همزمان آن با داروهای ضدالتهاب باعث کاهش مصرف این داروها شده است.


کاهش آسیب عصبی ناشی از دیابت با روغن گل مغربی

تحقیق ها نشان می دهد که GLA موجود در روغن گل مغربی می تواند باعث پیشگیری و درمان آسیب های عصبی (نوروپاتی) در بیماران دیابتی باشد. در یک مطالعه یک ساله علائمی نظیر بی حسی و گزگز شدن در افرادی که نوروپاتی خفیف دیابتی داشتند، با مصرف روغن گل مغربی نسبت به گروه پلاسبو کاهش یافت.


کاهش علائم اگزما با روغن گل مغربی

در بعضی از بیماران زمانی که مشکلات تغذیه ای مربوط به GLA وجود داشته باشد، اگزما دیده می شود. بنابراین دریافت GLA از طریق مصرف روغن گل مغربی می تواند مفید واقع شود. در بعضی مطالعه ها نشان داده شده است که این روغن می تواند التهاب های ناشی از اگزما را در مقایسه با گروه پلاسبو کاهش داده و علائمی نظیر خارش، ترشح و پوسته پوسته شدن پوست که مربوط به اگزما هستند را بهبود بخشد. در این حالت بیمار نیاز کمتری به استفاده از کرم های استروئید و دارو و در نتیجه عوارض جانبی ناخوشایند آن ها دارد.


مقابله با آسیب مولتیپل اسکلروزیس با روغن گل مغربی

مطالعات گوناگون نشان داده اند که استفاده از رژیم های حاوی LA بهبود مختصری در افراد مبتلا به MS ایجاد می کند؛ زیرا در این گونه افراد ناهنجاری متابولیسم EFA وجود دارد.ذخیره زیاد اسیدهای چرب ضروری در روغن گل مغربی با کاهش التهاب ناشی از اختلال های پیش رونده عصبی مفید واقع می شود.


درمان کاهش حافظه ناشی از آلزایمر با روغن گل مغربی

روغن گل مغربی با بهبود انتقال ایمپالس های عصبی در درمان اختلال های پیش رونده مغزی مفید است.


پیشگیری از ناتوانی مردان و نازایی زنان با روغن گل مغربی

از طریق بهبود جریان خون، GLA موجود در روغن گل مغربی به مواردی از درمان ناتوانی جنسی در مردان که ناشی از اختلال های جریان خون در اعضای تناسلی است، کمک می کند. برای این منظور روغن معمولا با ویتامین C و Ginko Biloba تجویز می شود. به علاوه روغن به مدت طولانی مصرف می شود. GLA از تنگ شدن عروق خونی پیشگیری کرده و سپس از تشکیل پلاک در جدار رگ به دنبال افزایش کلسترول جلوگیری می کند. به علاوه با بهبود عملکرد رحم در زنانی که نازایی دارند، مفید واقع می شود.


استفاده گل مغربی در دوران بارداری و شیردهی

روغن گل مغربی

مثل همه داروها، در ارتباط با استفاده از این فراورده در طول سه ماهه اول بارداری، رعایت احتیاط توصیه می‌شود. مصرف این دارو در دوران شیردهی بی خطر است زیرا شیر مادر دارای لینولئیک اسید و گاما لینولنیک اسید می باشد. البته بعضی متخصصان طب سنتی استفاده از روغن گل مغربی را برای زنان باردار و شیرده ممنوع دانسته اند.


جلوگیری از ریزش مو با روغن گل مغربی

روغن گل مغربی در واقع یک مکمل تغذیه ای بسیار عالی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که برای درمان کم کاری تیروئید موثر است. همچنین این گیاه از ریزش موی بیش از حد نیز جلوگیری می کند. برای درمان ریزش مو ، از چند ویتامین به همراه روغن گل مغربی استفاده می شود.


رفع التهاب با روغن گل مغربی

علائم اگزما

روغن گل مغربی می تواند در بیماری های التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید باعث کاهش التهاب در مفاصل عضلات شود. این روغن همچنین می تواند در سندروم شوگرن به کاهش درد و ناراحتی ناشی از خشکی چشم و پوست کمک کند.


گیاه گل مغربی و جلوگیری از جوش و آکنه کیستیک

جوش و آکنه کیستیک

روغن گیاه گل مغربی حاوی دو نوع ماده مغذی است: گاما لینولنیک اسید (GLA) و لینولنیک اسید. هر دو ماده مغذی دارای اسیدهای چرب امگا ۶ هستند که به جذب اینولین کمک می‌کنند. اینولین، ساختاری است که سلولهای ما را می‌سازد. این ماده‌ ی مغذی هورمون‌ ها را تنظیم می‌کند، بافت پوست را بهبود می‌بخشد، اعصاب را بهتر می‌کند و از التهاب جلوگیری می‌کند. متأسفانه بدن نمی‌تواند اسیدهای چرب امگا تولید کند و ما این ماده‌ی مغذی را از غذاهایی که می‌خوریم، دریافت می‌کنیم.


درمان جوش‌ هورمونی با روغن گل مغربی

کورک یا جوش های هورمونی معمولا با التهاب افزایش می‌یابند. عوامل ضد التهابی در روغن گل مغربی، پوست تحریک شده را آرام خواهد کرد. همچنین فلورای پوست را دوباره متعادل کرده، چربی را تنظیم می‌کند و سطح پوست را صاف می‌گرداند که تمام این ها به داشتن پوستی صاف و بدون جوش کمک می‌کنند.

به منظور جلوگیری از بروز جوش، فقط مقدار کمی از این روغن را مستقیما روی جوش قرار دهید. همچنین می توانید چند قطره از روغن گل مغربی را به مرطوب‌کننده‌ی مورد‌علاقه‌تان اضافه کنید. این محصول را مثل همیشه روی پوست‌تان بمالید و این کار را تا زمانیکه پوست‌ تان شروع به آرام شدن کند، انجام دهید.


نکات قابل توصیه کپسول روغن گل مغربی

فراورده را از دید و دسترس اطفال دور نگهدارید.

بلافاصله پس از مصرف، در ظرف را محکم ببندید و دور از نور، در دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایید.

در بیماران مبتلا به درد پستان، قبل از درمان با این دارو باید تشخیص سرطان پستان رد شده باشد.

به پزشکان توصیه می شود در بیماران تحت درمان با داروهای ضدتشنج یا دارای سابقه تشنج، اثرات این دارو را به دقت پایش نمایند.

از آنجا که گل مغربی آسیب پیشرونده مفاصل در آرتریت روماتوئید را متوقف نمی کند آن را در جای دارو استفاده نکنید.

اگر شما در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستید از گل مغربی استفاده نکنید (تصور بر این است که GLA رشد سلول های سرطانی پروستات را ترویج می دهد).

اگر شما تشنج دارید ازخوردن گیاه گل مغربی اجتناب نمایید گزارش شده است که GLA ممکن است تشنج در افراد مبتلا به اختلالات تشنج را آغاز کند.

از خوردن گیاه گل مغربی در دوران بارداری اجتناب کنید نگرانی از روغن های غنی از GLA است که می تواند به جنین آسیب برسانند.


مضرات و عوارض جانبی روغن گل مغربی

زیاده‌ روی در مصرف این گیاه و فراورده‌ های تهیه شده از آن ممکن است باعث:

کاهش انعقاد خون و افزایش خونریزی
سر درد

سوء هاضمه

ایجاد حالت تهوع

روغن گل مغربی را از کجا پیدا کنیم؟

گل مغربی در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی، سوپر مارکت ها موجود است و در برخی موارد، با نسخه پزشک داده می شود.برای تهیه و مشاوره در مورد روغن و کپسول گل مغربی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا