۰
خواص عسل گون

خواص و فواید عسل گون در طب سنتی

عسل گون از شهد گیاه گون به دست می آید و معمولا در مناطق استپی و کوهستانی می روید. از صمغ این گیاه، کتیرا و گز تهیه می کنند. شهد جمع آوری شده گل های گیاه گون توسط زنبورها، در کنار خواصی که تمامی عسل ها دارند، دارای خواص منحصر به فردی می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم .


1-  تقویت معده

عسل گون غلیظ کننده خون بوده و خاصیت نرم کنندگی دارد و شدت اخلاط و حدت داروهای گرم را که خورده می شود، تسکین داده و معده را تقویت می بخشد.


2- دردهای مفصلی و استخوانی

بدلیل وجود اسید فرمیک در عسل گون ،کاهش دردهای مفصلی و استخوانی را یکی از اثرات مصرف عسل گون بیان کرده اند .


3- پیشگیری از سرما خوردگی و بهبود گرفتگی صدا 

مصرف شربت این عسل به همراه آب لیمو طبیعی در پیشگیری از سرماخوردگی و بهبود آن مفید می باشد ، همچنین احتمال گرفتگی صدا را در افرادی که مستعد گرفتگی صدا می باشند کاهش می دهند .


خرید اینترنتی عسل گون

خرید عسل های طبیعی و خالص


4- درمان زخم و درد چشم

عسل گون ملین و مسهل است و مثل یک داروی آرام بخش عمل می کند. به همین دلیل مخلوط آن با لعاب ها دارویی مناسب برای زخم ها و دردهای چشم و ورم چشم است .


5- درمان بیماری های ریوی، سرفه و برونشیت

اگر عسل گون با شیر تازه بز خورده شود برای بند آوردن خونروی از سینه و سایر اعضای داخلی، سرفه، خشونت سینه و حلق ، زخم های ریه و گرفتگی آواز بسیار کارآمد است.


6- خاصیت چاق کنندگی

اگر عسل گون را با مغز بادام شیرین، نشاسته و شکر مخلوط کنند، بسیار چاق کننده و مقوی است و برای افرادی که از لاغری شدید رنج می برند عسل گون فوق العاده موثر است


7- رفع عوارض شیمی درمانی

عسل گون در درمان عوارض جانبی شیمی درمانی موثر است. و دارای خواص فعال کننده عمیق ایمنی، مدرترینک ، هیپوتانسیر و ضد استرس دارد.
در طب سنتی چین عسل گون به عنوان تونیک قوی ایمنی محسوب می شود که مغز استخوان انسان را تقویت کرده و ذخایر مغز استخوان را افزایش داده و انسان را از پاتوژن ها و عوامل بیمار ی زا محافظت می کند.
تحقیقات جدید نشان می دهد که عسل گون تقریبا تمام فازهای مربوط به فعالیت سیستم ایمنی بدن را تحریک و تعداد سلول های استم سل را در مغز استخوان و بافت های لنفاوی افزایش داده و توسعه و رشد آنها را در جهت تبدیل به سلول های فعال ایمنی، تحریک می کند تا در داخل بدن پخش شوند. در حقیقت عسل گون می تواند سلول های ایمنی را از حالت استراحت به حداکثر فعالیت برساند.


8-  خاصیت ضد سرطانی

استفاده طولانی از عسل گون ( 35 روز ) فعالیت سلول های طحال را تشدید کرده و به اوج می رساند. همچنین عسل گون اثرات جانبی را بر روی سیستم ایمنی کاهش می دهد و جلوی رشد تومور و سلول های سرطانی را می گیرد.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهدکه عسل گون در 80 درصد از موش های آزمایش شده مانع متاستاز سرطان شده است. فعالیت طحال و تولید آنتی بادی و تولید مولکول های هورمونی که برای نابود کردن ویروس ها پیام می فرستند را افزایش می دهد. به عبارت دیگر عسل گون دارای ترکیبات ضد سرطانی بوده و مثل ماده تترا کلراید کربن از کبد محافظت می کند و آسیب های رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.


9- رفع خشکی پوست

عسل گون ترک لب را التیام داده و مالیدن آن با سرکه لکه های پوستی و کک و مک را برطرف می سازد، و برای برص نیز تا اندازه ای مفید می باشد.


10- تقویت قوای جنسی

عسل گون نقش موثری در افزایش سوخت و ساز بدن دارد. یکی از معروف ترین مواد غذایی مقوی در چین عسل گون می باشد و اغلب در فرمولاسیون های دارویی برای درمان بیماران ضعیف برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین طبق گفته ابن سینا استفاده از عسل گون در تقویت قوای جنسی فوق العاده مفید است.


11- رفع اسهال

یکی دیگر از اثرات عسل گون کنترل اسهال است. چون می تواند مقدار زیادی آب جذب کند و از خروج آن از بدن جلوگیری کند.


12- بهبود زخم و سوختگی های شدید

ترمیم زخم های باز یکی از دشواری های پزشکی است. سرعت بخشی در بهبود زخم ها به ویژه در بیماران سوختگی و دیابتی می تواند دوره بهبود را کوتاه تر کرده و بیمار زودتر به فعالیت روزانه برگردد و از هزینه ی درمان نیز بکاهد . از مواد و پمادهای گوناگون برای زخم ها استفاده می شود که هر یک اثرات ویژه ی خود را دارند. در این پژوهش، نتیجه ی تجربی اثر پماد به دست آمده از ترکیب زرده تخم مرغ و عسل گون بر روی خرگوش بررسی شده است. این بررسی نشان داد که استفاده از پماد زرده تخم مرغ و عسل گون بهبود زخم را سرعت می بخشد و دست کم 7 تا 10 روز سرعت بهبود افزایش می یابد.


خرید اینترنتی عسل های طبیعی و ارگانیک

طریقه مصرف

دو تا سه قاشق عسل گون را همراه با آب ولرم مخلوط می کنیم (آبی که دست شما را نمی سوزاند) و سپس به آن آب یک یا دو عدد لیمو ترش  را اضافه می کنیم (ترجیحا لیموی تازه). این نوشیدنی علاوه بر اینکه خاصیت ضد سرطانی دارد، ضد عفونی کننده می باشد و از میزان بالایی ویتامین C برخوردار است. همچنین به طور شگفت انگیزی برای تمیز کردن کبد هم مفید است ، همچنین لیموی تازه خواص ضد افسردگی و آرامش بخشی را دارا می باشد .

به طور کلی افرادی که مصرف عسل طبیعی و خام گون را در برنامه‌ غذایی خود بگنجانند، می‌توانند از خواص درمانی و شفابخش آن بهره ببرند.


گون چیست؟

گــون گیاهی است یکساله و دارای فرم رویشی علفی با ارتفاع 2 الی 30 سانتی متر می باشد. حدود 800 گونه گون در ایران وجود دارد که 600 نمونه مختص ایران می باشد . گیاهی است ایستاده یـا خوابیده بر سطح خاک، پوشیده از کرک های سفید، کوتاه و خوابیده یـا به ندرت بدون کرک است. گیاهانی مانند گون عموما دارای برگ هایی مرکب از برگچه های متعدد و غالبا فرد هستند ولی در بین آنها ندرتا گیاهانی با برگ های ساده نیز یافت می شود. گل های گون به رنگ های صورتی، قرمز، آبی، بنفش، زرد و سفید، مجتمع به صورت گل آذین های مختلف خوشه یا سنبله است. بعضی از گون ها نیز دارای گل هایی واقع در محور ساقه هستند.

گون به عنوان بزرگترین جنس گیاهان آوندی، شامل حدود 3400 گونه و 250 بخش است که در مناطق معتدل سرد نیمه خشک و خشک قاره ای در نیمکره شمالی و آمریکای جنوبی پراکنده اند. گون بـر اسـاس تقسیم بندی مناطق رویشی، متعلـق بـه کوروتیـپ ایـران و تـورانی و خلیج عمانی بوده و گیاهی اسـت گرما دوسـت کـه در منـاطق بیابـانی  گسـترش دارد. همچنین گون جزء گیاهان مقاوم در برابر شـوری می باشد.

مهم ترین تامین کنندگان گون در جهان در درجه ی اول ایران و سپس ترکیه و سوریه است. بهترین نمونه ی گون مربوط به ایران بوده و به  Persian tragacanth معروف بوده است. گرچه جمع آوری آن بعد از ریختن برگ ها می باشد و در نواحی مختلف زمان آن متفاوت است ولی نمونه اصلی آن در استان فارس صورت می گیرد.


خواص گیاه گون

گون ها گیاهانی هستند که به دلیل تولید کتیرا، در شمار گیاهان صنعتی و دارویی محسوب می شوند. بعضی از گون ها به خاطر جذب فلزات سنگین، مانند سلنیوم، و سنتز مواد آلی سمی، مانند ترکیبات گلیکوزیدی ازت دار سمی، جزو گیاهان سمی به شمار می آیند .

تعدادی از انواع علفی گون به دلیل میزان پروتئین بالا و کم بودن فیبر، به شدت مورد چرای دام قرار می گیرند.

گون ها ویژگی هایی برای تثبیت شن های روان دارند و مانع از فرسایش خاک می شوند. همچنین دارای ارزش علوفه ای بالایی هستند و از این نظر بسیار مورد استفاده دامداران می باشد.


خواص انواع عسل و فراورده های آن

خواص ژل رویال

خواص عسل گون

خواص عسل کنار

خواص عسل آویشن

خواص عسل گشنیز

برای دریافت نسخه گیاهی (تقویت قوای جسمانی )با شماره مستقیم آقای حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا