۱
درمان ترومبوز در طب سنتی لخته خون پا

ترومبوز وریدی به معنای پیدا شدن لخته ی‌ خون در ورید‌های عمقی پا می باشد که گاهی این لخته جدا می شود و و وارد شریان ریوی می شود که نتیجه آن آمبولی ریوی است .ورید های عمقی که خون را از ورید های سطحی و از عمق اندام ها تحویل ی گیرند و راه اصلی انتقال خون به سمت بالا هستند این ورید های ساق پا بعدا خون را به ورید های رانی و سپس لگن تخلیه کرده و از طریق وریدهای شکمی به قلب منتقل می کنند تا پس از تصفیه به سراسر بدن منتقل شود پیدایش ترومبوز یا لخته خون در وریدهای عمقی اندام تحتانی , در انتقال خون اختلال ایجاد می کند و به درد و تورم عضو منجر می شود و از طرف دیگر ممکن است این لخته حرکت کرده و به وریدهای بالاتر و دستگاههای حیاتی مثل ریه , مغز , قلب و … بروند و عارضه های بدتری ایجاد کنند

ترومبوز ورید عمقی عبارت است از بیماری که طی آن یک لخته خون که در یک ورید تشکیل می شود و ممکن است باعث انسداد نسبی یا کامل جریان خون شود یا رها شده و به ریه برود. این حالت متفاوت از لخته های موجود در وریدهای سطحی است که در آن به ندرت لخته ها رها می شوند. معمولاً ساق یا پایین شکم را درگیر می کند ولی گاهی سایر وریدهای بدن را مبتلا می کند. در افراد بالای 60 سال شایع تر است .و لخته خون یا ترومبوز در داخل یک رگ خونی ، در نتیجه ی تخریب دیواره ی رگ تشکیل می شود .

از علل به وجود آورنده ی لخته ، به طور مثال می توان به عفونت ها ، ضربات یا حمله ی رادیکال های آزاد اشاره کرد . این عوامل سبب بروز لخته و در نتیجه تشکیل ساختار تصلب شرایین می شود . ناحیه ی آسیب دیده در دیواره ی رگ برای پلاکت های ( ۱ ) شناور در خون شبیه یک آهن ربا عمل می کند . این پلاکت ها به محل چسبیده و سبب ایجاد لخته ی خونی می شوند و این لخته می تواند آن قدر بزرگ شده که سبب انسداد مجاری عروقی شود .

اولین علامت ترومبوز به طور معمول زمانی خود را نشان می دهد که لخته خون باعث انسداد شده و به قدری حاد است که سبب بروز حمله ی قلبی یا سکته ی مغزی می شود . در بسیاری از موارد برای درمان ترومبوز داروهای ضد انعقاد جهت ممانعت از لخته شدن خون تجویز می شود . هم چنین داروهای ترومبولیتیک ( تجزیه کننده ی لخته ی خون ) جهت شکستن لخته خونی که به تازگی تشکیل شده است ، تجویز می شود . بیش ترین انواع داروهای مصرفی شامل هپارین و وارفارین هستند

علایم شایع ترومبوز پا

گاهی بدون علامت

تورم و درد در ناحیه ای که توسط ورید تخلیه می شود (معمولاً مچ پا، ساق یا ران ). تورم در اندام تحتانی هر چیزی در زیر لخته را شامل می شود و به انگشتان پا گسترش می یابد.
حساسیت به لمس و قرمزی نواحی آسیب دیده

ناراحتی یا درد در راه رفتن . ناراحتی با استراحت بهبود نمی یابد.

درد هنگام بلندکردن اندام تحتانی و خم کردن پا (گاهی اوقات )

تب (گاهی اوقات )

افزایش ضربان قلب (گاهی اوقات )

علل

تجمع خون در ورید که مکانیسم های لخته کننده خون را بر می انگیزد. تجمع ممکن است پس از استراحت طولانی در بستر به دنبال جراحی یا در اثر بیماری ناتوان کننده مثل حمله قلبی ، سکته مغزی یا شکستگی استخوان رخ دهد.
عوامل افزایش دهنده خطر

افراد بالای 60 سال

چاقی

استفاده از استروژن موجود در قرص های ضد بارداری خوراکی یا برای جایگزینی پس از یائسگی . این امر به ویژه در صورت استفاده از استروژن همراه با سیگار کشیدن خطرناک است .

جراحی ، سانحه

بارداری

سرطان

اختلالاتی چون نارسایی قلبی ، سکته مغزی و پلی سیتمی (افزایش غلظت خون )

پیشگیری

در طول بیماری ها از استراحت طولانی در بستر خودداری کنید. پس از هرگونه اقدام جراحی یا در طی هرگونه بیماری زمین گیرکننده هرچه زودتر حرکت دادن اندام های تحتانی را شروع کنید.

در مسافرت های طولانی یا اتومبیل یا هواپیما، حداقل هر 2-1 ساعت ، پاهای خود را حرکت دهید.

به ویژه در صورت مصرف استروژن ، سیگار را ترک کنید.

عواقب مورد انتظار

اگر بتوان از آمبولی ریوی اجتناب کرد، معمولاً با درمان ضد انعقاد قابل علاج می گردد.

عوارض احتمالی

آمبولی ریه که طی آن لخته رها می شود و به ریه می رود. جریان خون ریه مسدود شده ، باعث مرگ بافت ریه آسیب دیده می گردد. تعداد قابل ملاحظه ای از بیماران دچار آمبولی ریه ، به خاطر بیماری می میرند.

درمان اصول کلی

آزمون های تشخیصی می توانند شامل ونوگرافی (رادیوگرافی وریدها)، سونوگرافی و پلتیسموگرافی (میزان خونی را که از اندام عبور می کند، اندازه می گیرد) باشند.

اگر لخته ها کوچک ، محدود به ساق بوده و بیمار توانایی حرکت داشته باشد، درمانی لازم نیست . لخته ها غالباً خود به خود رها می شوند.

برای اکثر بیماران بستری شدن به خاطر تزریق ضد انعقادها و مشاهده عوارض لازم است .

در بیماران خاص ، اقدام جراحی برای کار گذاشتن یک دستگاه غربال («چتر») در ورید اجوف تحتانی (ورید اصلی که به ریه ها وارد می شود) برای به دام انداختن لخته ها قبل از رسیدن به ریه ها.

خوردنی های مفید برای این بیماران :

سرکه انگبین به مدت 40 شب , توت فرنگی , شاتوت , آناناس گل کلم , کدو , جعفری , تخم کتان , مرکبات , کنجد , آب عسل , شربت زعفران و …

چند نکته :

وزن اضافی خود را کم کنید , این امر به طور خودکار خطر تشکیل لخته خون را کاهش خواهد داد.

ورزش مناسب سبب جریان خون بهتر می شود (قبل ان با طبیب خود مشورت کنید)

سیگار را ترک کنید زیرا سیگار خطر تشکیل لخته ی خون را افزایش می دهد

مراحل درمان :

هر شب قبل از خواب یک لیوان سرکه انگبین (یک لیوان آب خنک + دو قاشق عسل +یک قاشق عرق نعناع +یک قاشق سرکه) میل کنند

هر روز یک لیوان آب عسل به همراه لیمو ترش میل شود

30 عدد حبه سیر پوست کنده شده با 5 عدد لیموترش با پوست (هسته های آن را بگیرید) را در مخلوط کن (میکسر)ریخته و سپس محصول را در یک قابلمه به همراه یک لیتر آب بجوشانید و و با مشاهده قل قل سطح مایع زیر قابلمه را خاموش کنید و سپس از یک صافی بگذرانید و محلول سیر لیموترش را در بطری های شیشه ای نگهداری در یخچال نگهداری کنید و هر روز یک نصفه استکان قبل از شام مصرف کنید و سه هفته این کار را بکنید و هشت روز استراحت کنید و دوباره سه هفته این کار را ادامه دهید تا دوره تکمیل گردد.

افزایش فعالیت بدنی

هر شب 7 دانه اسفند به همراه یک استکان آب میل کند .


عرقیات زیر را مصرف کنند

عرق آویشن , عرق کیالک , عرق یونجه روزی یک استکان مصرف شود.

در صورت داشتن توان جسمی , بیمار را همان موقع ویزیت زالو درمانی می کنیم که در مرحله اول 10 عدد زالو روی پای متورم و دچار ادم بیمار می اندازیم که البته می توان روی هر دو پای بیمار انداخت و 20 روز دیگر همان تعداد زالو را اطراف محل ادم و تورم می اندازیم. و در مرحله سوم دوباره که 20 روز دیگر می باشد 10 عدد زالو روی هر پا می اندازیم


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

۱ دیدگاه

  1. الناز تهرانی فروردین ۱, ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام سپاس خیلی مطالب خوبی بود ممنون از حکیم‌اسکندری عزیز که خالصانه برای درمان بیماران زحمت میشه روشهای ایشون شبیه شیخ الریس بوعلی سیناست و سریع اثر میکند و با داروی کم و روش تغدیه درمانی ایشون دریران نمونه است

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا