۰
درمان تنگی نخاع با ورزش های مخصوص

در این بیماری کانال نخاع به‌دنبال ضخیم شدن (هیپرتروفی) لیگامان‌های داخل کانال نخاع یا ضخیم شدن فاست‌های کمری تنگ می‌شود در نتیجه ریشه‌های عصبی تحت فشار قرار می‌گیرند. مبتلا به تنگی کانال نخاع دچار درد انتشاری به یک یا دو اندام تحتانی می‌باشند که با راه رفتن درد و بی‌حسی (گز گز یا مورمور شدن) ایجاد می‌شود و با نشستن و دراز کشیدن بهبود می‌یابد. بیمارانی که متقاضی عمل جراحی نیستند

ورزش های مناسب برای بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاع

ورزش درمانی یکی از روش‌های مناسب می‌باشد. توجه داشته باشید که نقص عصبی ایجاد شده با ورزش بهبود نمی‌یابد و باید هرچه زودتر جراحی گردد. بر خلاف دیسک کمر که ورزش‌های کششی رو به عقب باعث بهبودی علائم می‌گردد ، در تنگی کانال با خم شدن به جلو فضای کانال ستون مهره ای باز می‌گردد لذا ورزش‌های این دسته از بیماران طوری طراحی شده تا فضای کانال نخاع افزایش یابد

ورزش شماره ۱:

به پشت خوابیده زانوها را خم و به قفسه سینه نزدیک کنید و با دست پشت ران را نگه دارید پس از ۳۰ ثانیه به آهستگی پاها را دراز نمایید این حرکت را ۱۰ بار تکرار نمایید.

ورزش شماره ۲:

به حالت سجده قرار گرفته، دست‌ها به جلو کشیده و قفسه سینه و شکم کاملا کشیده و نزدیک زمین قرار گیرد. ۳۰ ثانیه در همین وضعیت قرار گرفته سپس بنشینید . این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

ورزش شماره ۳:

به پشت دراز کشیده، زانوها را خم کنید و دست‌ها پشت سر قرار گیرد، همزمان با سفت کردن عضلات شکم، کمر را به زمین نزدیک کنید و ۱۰ ثانیه نگه دارید .این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

ورزش شماره ۴:

به پشت دراز کشیده، پاها را از زانو خم کرده سپس در حالی که کمر را به زمین نزدیک کرده‌اید یک پا را با اندازه ۵ سانتی متر بالاآورده و ۳۰ ثانیه نگه دارید این حرکت را به طور متناوب و در۱۰ نوبت انجام دهید.

ورزش شماره ۵:

به پشت دراز کشیده و لگن و زانو ها را خم می‌کنید. ضمن نزدیک نگه داشتن کمر به زمین به طور متناوب پاها روی زمین کشیده شود و به باسن نزدیک گردد. در هر سمت این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.

ورزش شماره ۶:

دراز کشیده ، زانوها خم و دست ها به صورت ضربدری روی سینه قرار گیرد .سپس به آرامی بلند شوید. تلاش برای بالا رفتن زیاد نکنید طوری که توصیه می‌شود بیش از ۳۰ درجه از زمین بلند نشوید. سپس ۲ تا ۴ ثانیه نگه دارید و مجدد دراز بکشید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید. می توانید در دو ست ده تایی با فاصله دو دقیقه از هم این تمرین را انجام دهید. بهتر است پاها به جایی قفل نشود و یا کسی پاها را نگه ندارد و در بیماران با درد گردن،دست‌ها پشت گردن قرار گیرد.

ورزش شماره ۷:

دراز کشیده و طبق شکل زیر به طور متناوب یکی از پاها را در شکم خم کرده و دو دست خود را دور زانو قلاب کرده و پا را به طرف شکم بکشید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید و هر بار به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا