۰
پیشگیری از سقط جنین در طب سنتی از منظر حکیم اسکندری

پیشگیری از سقط جنین از نگاه طب سنتی ایران

اقداماتی که باید قبل از شروع بارداری انجام دهید.

اتصال جنین به بدن مادر در اوایل بارداری بسیار ضعیف است. حکمای طب سنتی ایران جنین را به شکوفه تشبیه کرده اند که ممکن است با وزش باد یا سرمای هوا از درخت جدا شود. در ابتدای وضع حمل اتصال جنین با رحم هنوز به خوبی محکم نشده است. از این رو مراقبت های مربوط به حفظ جنین از سقط می بایست با جدیت مدنظر قرار بگیرند. مواردی که برای جلوگیری از سقط توصیه می شود عبارتند از مصرف شیره انگور، مصرف مویز (بویژه ناشتا)، میوه به (مصرف میوه به بعد از غذا مناسب است. همچنین می توانید به را در فویل پیچیده و در فر پخته و بعد از غذا مصرف کنید)، انار و استشمام بوی خوش…برای حفظ جنین از سقط طب سنتی توصیه های کاربردی و مفیدی ارائه داده است که عمل به آنها خطر سقط را به مراتب کاهش خواهد داد.

۱. درمان کم خونی و ضعف

یکی از علل سقط جنین ضعف و کم خونی مادر است. با شروع بارداری ضعف، سستی، بی حالی، بی حسی انگشتان و … در برخی خانم ها دیده می شود. این علائم تا حدی طبیعی است ولی مواردی که شدید باشد می تواند منجر به ضعف جنین و سقط شود. لذا رفع کم خونی و تقویت مادر (بویژه با تمرکز بر روی تغذیه و ورزش) ضروری است. پرهیز از غذاهای سودازا و مصرف غذاهای خونساز در کنار ورزش منظم برای مادران عزیز الزامی است. چند نمونه غذای مقوی و خونساز برای قبل از بارداری:

شربت آبلیمو عسل

زرده تخم مرغ نیم برشت

آب آهن تاب

مربای عسلی به

مربای عسلی زردک (برای خانم های سردمزاج)

حلیم با گوشت بره

ماءاللحم

سویق

و …

۲. رفع سوء مزاج رحم (بویژه سوء مزاج سرد و تر)

خانم هایی که با بیماری های رحم و نامنظم بودن چرخه قاعدگی اقدام به بارداری می کنند، ممکن است در حین بارداری دچار مشکلاتی شوند. خونریزی زیاد قاعدگی، سوء مزاج های سرد و تر رحم (با ترشحات زیاد در غیر قاعدگی)، عفونت های رحمی، تاخیر در قاعدگی و … می بایست با تدابیر طب سنتی درمان شوند.

۳. پاکسازی بدن از مواد زائد

یکی از مسیرهای دفع مواد زائد در خانم ها خروج مواد با خون قاعدگی است. از آنجایی که با شروع بارداری امکان دفع خون وجود ندارد، اگر بدن مادر مملوء از مواد زائد باشد، دچار مشکلات عدیده ای (از جمله اختلال در اشتها و بیماری های پوستی) خواهد شد. در مواردی این سموم به سمت رحم هجوم بده و با کمترین تحریک خونریزی شروع شده و منجر به سقط نیز می شود. لذا پاکسازی بدن از مواد زائد قبل از بارداری امری ضروری است. انتخاب روش مناسب و انجام اصولی این روش ها باید با تایید و زیر نظر پزشک آگاه و با تجربه طب سنتی باشد.

۴. تقویت کمر و رفع سستی آن

یکی از مشکلاتی که برخی خانم ها با آن مواجه می شوند، سستی کمر است. این عارضه می تواند در خانم های با قوت بدنی بالا و فاقد مشکلات رحمی نیز وجود داشته باشد. این مشکل در پی رابطه جنسی نامناسب، تغذیه نامناسب، ورزش های غیراصولی، عدم رعایت تدابیر دوران قاعدگی یا سابقه سقط مکرر و … رخ می دهد. برای رفع این عارضه چند توصیه مختصر ارائه می شود:

رعایت تدابیر دوران قاعدگی بویژه پرهیز از حمام و نخوردن ترشی

استفاده از شال کمر (خصوصاً در هوای سرد و دوران قاعدگی)

پرهیز از تکان های شدید در رابطه جنسی و شکل های غیرمتعارف ایجاد رابطه

ماساژ کمر با روغن های قابض مانند روغن به، روغن آس، روغن مصطکی، روغن گل سرخ و …


استفاده از قرص کمر

ورزش های ملایم که در آن ها حرکات کمر زیاد و خستگی آور نباشد

پرهیز از افراط در رابطه جنسی و نیز پرهیز از تاخیر زیاد در ایجاد رابطه (حفظ تعادل)

مالش ملایم کمر بعد از حمام و رابطه جنسی


قسمت دوم

در رابطه جنسی که تصمیم به فرزند آوری باشد باید به مسائل و نکات ویژه ای توجه کرد. طب سنتی برای قرارگیری نطفه در رحم و اتصال مناسب جنین به دیواره رحم راهکارهای مناسبی ارائه می دهد. مشکل برخی از خانم ها در این مرحله است و با نادیده گرفتن این اصول وارد دوره بارداری نمی شوند.

۱. انتخاب زمان مناسب

در فاصله زمانی بعد از قاعدگی تا شروع قاعدگی بعدی، زمان هایی برای اقدام به بارداری پیشنهاد شده است. بهترین زمان را می توان از نشانه های سلامت رحم تشخیص داد. اگر بعد از قاعدگی حرارت و سوزش در ناحیه رحم و واژن وجود داشته باشد تا رفع این حرارت باید رابطه را به تاخیر انداخت. همچنین زمانی که ترشحات رحمی زیاد است باید با تغذیه مناسب و اصلاح سبک زندگی این مشکل را برطرف کرده و در زمان مناسب اقدام به برقراری رابطه جنسی نمود.

۲. شکل برقراری رابطه جنسی

بهترین شیوه برای ایجاد رابطه جنسی به نحوی است که خانم بالشی زیر خود قرار دهد تا رحم در مسیر مستقیم واژن قرار بگیرد و زمانی که انزال مرد رخ داد بلافاصله از جای خود حرکت نکند تا مایع جنسی در رحم به خوبی جای بگیرد. همچنین لازم است بعد از اتمام رابطه خانم آرامش نسبی داشته باشد تا بواسطه تحریک و … دهانه رحم باز نشود و مایع برنگردد.

۳. آب و هوای پیرامون

لازم است خانمی که قصد بارداری دارد در هوای سالم و تمیز تنفس کند و از استشمام بوهای بد و نامطبوع پرهیز کند. بوی خوش برای حفظ نطفه و کمک به باروری مناسب است.

۴. فعالیت بدنی

خانم ها علاوه بر ساعات بعد از نزدیکی لازم است تا چند روز از انجام فعالیت خسته کننده و انجام کارهای سنگین و بلند کردن اجسام دوری کنند. ورزش های سریع و حرکات ورزشی درین بازه زمانی توصیه نمی شود.

۵. غذا و نوشیدنی

در کنار مصرف غذاهای سبک و مقوی لازم است از غذاهای سرد و رخوت آور مانند ماست، ترشی، ماهی، خیار، بستنی و نوشیدنی های خیلی سرد و یا خیلی گرم پرهیز شود.
مصرف غذاهای نفاخ مانند لوبیا، عدس، فلفل دلمه و … نیز درین بازه زمانی ممنوع است.

غذاهای سنگین و دیرهضم و غذاهایی که کارکرد روده را غیر طبیعی می کنند (چه به سمت اسهال چه یبوست) ممنوع است.

پرخوری درین ایام نباید اتفاق بیفتد. سنگینی شکم به رحم فشار آورده و موجب دفع نطفه می شود.

برخی مواد غذایی که محرک رحم هستند و ادویه جات تند نیز نباید مصرف شوند.

۶. حالات روحی روانی

آرامش ذهن و فکر و دوری از افکار پریشان کننده و نیز استرس می تواند به قرار گیری و اتصال جنین کمک کند. هر کدام از حالات نامناسب روحی از جمله ترس، غم، استرس و … برای خانم ها مضر است.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا