۰
درمان انزال زودرس در طب سنتی

۱- مشکلات روحی و استرس ها به خصوص انواع اضطراب، از اصلی ترین علل انزال زودرس هستند. معمولاً دو شکل اصلی از تاثیر استرس بر انزال زودرس دیده می شود. یکی انزال زودرس در شب های اوّل ازدواج است که معمولاً در فرهنگ های سنّتی و بر اثر ناآشنایی زوجین به مسایل زناشویی یا تحت تاثیر رسوم این دوران ایجاد می شود. ادامه این مساله تا حدود ۶ ماه بعد از شروع روابط جنسی هم طبیعی در نظر گرفته می شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد؛ چراکه این مشکل معمولاً پس از مدّتی که زن و مرد، آرامش و ثبات کافی در زندگی را به دست می آورند حل می شود.

نسخه های درمانی طب سنتی در درمان انزال زودرس

امّا شکل غالب این مساله در زوج های جوانی دیده می شود که در ابتدای ازدواج، لذّت و بهره کافی از رابطه زناشویی می برند امّا پس از مدّتی و با ورود مرد به مشکلات واقعی زندگی و درگیری دایم او با مسایل اقتصادی و مانند آنها، او دچار مشکل انزال زودرس می شود؛ در حالی که قبلاً دچار چنین مساله ای نبوده است. این زوج ها معمولاً هر موقع پولدارترند! یا به مسافرت می روند، رابطه زناشویی بهتری را هم تجربه می کنند.

بنابراین فراموش نکنید که درمان استرس و اضطراب از ارکان اصلی حلّ این مشکل(و گاهی تنها درمان مورد نیاز)است.

افسردگی نیز از مشکلات اصلی موثّر بر این مشکل است.

احساس گناه در حین انجام رابطه جنسی نیز عامل موثّر دیگری است که در بعضی مردانی که در فرهنگ های به شدّت سنّتی رشد کرده اند یا برداشت های نادرست دینی از رابطه زناشویی دارند بیشتر دیده می شود که البتّه این مشکل، این روزها کمتر به چشم می خورد.

گاهی مشکلات عاطفی بین زن و شوهر هم به ‌صورت انزال زودرس خودنمایی می‌کنند و درواقع، مرد دچار مشکل انزال زودرس نیست و با رفع مشکل عاطفی، روابط زناشویی نیز به وضع مطلوب سابق برمی گردد.

چند نسخه ساده:

اگر دچار مشکلات گفته شده هستید می توانید از دستورات ساده ذیل که اثرات واضح آرام بخشی و نشاط آوری دارند استفاده کنید:

– دم کرده گل گاوزبان و سنبل طیب: یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان و یک قاشق مربّاخوری سنبل طیب و یک عدد لیموعمانی(یا دو عدد عنّاب) را با یک و نیم لیوان آب، ۲۰ دقیقه روی شعله کم جوشانده صاف کرده با عسل شیرین و میل کنید. این کار را روزی ۲-۱ بار تا رفع کامل علایم افسردگی انجام دهید.

– عرق بیدمشک و بهارنارنج را به نسبت مساوی با هم مخلوط و روزی ۳-۲ استکان میل کنید.

– یک عدد سیب متوسّط– که بهتر است سیب سرخ باشد – یا سه چهار عدد سیب گلاب را با پوست رنده کنید و دو قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری عرق بیدمشک، یک قاشق مربّاخوری عسل و یک قاشق چایخوری تخم ریحان یا تخم شربتی یا تخم بالنگو را به آن اضافه کنید و پس از لعاب انداختن دانه ها، میل کنید. این فالوده خوش طعم، علاوه بر اثر آرامبخشی فوق العاده، در درمان کم خونی نیز بسیار موثّر است.

– از دم کرده یا جوشانده یا عرقیات این گیاهان نیز می توانید استفاده کنید: بابونه، بادرنجبویه، اسطوخدّوس، بهارنارنج، به لیمو و ….

اگر با مصرف این داروها احساس می کنید دچار گرمی شده اید می توانید داروهایی مثل پوست بید، تخم گشنیز و طباشیر را به عنوان آرام بخش های خنک به رژیم دارویی خود اضافه کنید.

– مصرف گلاب هم اثر آرام بخشی فوق العاده ای دارد. روزی ۲-۱ بار و هر بار نصف استکان گلاب را به آرامی میل کنید یا آن را مخلوط با سایر عرقیات استفاده کنید. از گلاب در غذاها هم استفاده کنید. استفاده از اسانس گل سرخ کاشان – یعنی تنها عطر واقعاً ایرانی – هم اثر نشاط آوری فوق العاده ای خواهد داشت.

دستورات فوق، تنها چند دستور ساده و قابل اجرا برای عموم بوده و طبیعتاً با مراجعه به پزشک یا عطّار با تجربه می توانید دستورات کاملتر و مطابق با طبع و مزاج خود دریافت کنید.


۲- متاسّفانه و علیرغم تاکیدات دینی و اطبّاء قدیم ما، بسیاری از مجامع علمی داخلی هم تلاش می کنند تا «استمناء» را یک رفتار جنسی طبیعی تلقّی کنند. چون قصد آن را داریم که در مقاله ای مفصّل به این مقوله بپردازیم فقط به این نکته بسنده می کنیم که بدون هیچ تردید، یکی از علل انزال زودرس، عادت به استمناء در نوجوانی و جوانی است.


۳- یکی از مهمترین قوانین طبّ اسلامی آن است که «معده، خانه همه دردهاست». مساله انزال زودرس هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید مهمترین دلیل شیوع بسیار زیاد این مشکل در این دوره و زمانه هم عادات غلط تغذیه ای ماست که ازجمله آنها عبارتند از:

– غلبه مصرف غذاهای سردی بخش در زندگی روزمرّه(انواع لبنیات؛ گوشت مرغ، ماهی و گاو؛ انواع نوشابه ها و سس ها؛ برنج؛ ماکارونی و …).

– کاهش مصرف غذاهای گیاهی و افزایش مصرف غذاهای حیوانی.

– شیوع مصرف انواع غذاهای مصنوعی و آماده.

– پرخوری، بدخوری و سایر عادات غلط تغذیه ای.


خرید اینترنتی عرقیات گیاهی دو آتیشه و اصل
خرید اینترنتی گیاهان دارویی نایاب و کم یاب
برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید
مقالات طب سنتی

۴- بسیاری از رفتارهای رایج در زندگی روزمرّه باعث سستی کمر می شوند و انزال زودرس را به دنبال دارند؛ ازجمله:

– پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی یا استفاده از خواب افزارهایی با این خصوصیات.

– عدم عادت به بستن کمر به ویژه در فصول سرد.

– مصرف الکل، سیگار و ….

– استفاده از وسایل سرمایشی مصنوعی مثل کولر.

– عدم استفاده از وسایل گرمایشی طبیعی مثل کرسی.

– وضعیت نامناسب بدنی در طول روز به ویژه عادت به نشستن روی صندلی.


۵- هر چیزی که بدن انسان را ضعیف می کند، کمر او را نیز سست می کند. علاوه بر تغذیه نامناسب، مواردی مثل مصرف بی رویّه انواع داروهای شیمیایی(و به ویژه آنتی بیوتیک ها)، عدم فعّالیت مناسب بدنی، تزریق انواع واکسن ها، مصرف انواع مکمّل های طبّی و غیرطبّی، ابتلای مکرّر به بیماری های عفونی و غیرعفونی – که معمولاً در زمینه همین ضعف بدنی به وجود می آیند – ، نامنظّمی های برنامه زندگی به ویژه نامنظّمی های خواب، استرس، آلودگی آب و هوا و … همگی باعث آن می شوند که ما نسبت به نیاکان خود بدنی ضعیف تر و کمری سست تر داشته باشیم.


۶- انزال زودرس یک زمینه قوی ارثی هم دارد که البته در طبّ قدیم بر اساس مزاج تعریف می شود؛ به این معنا که کسانی که مزاجی سرد و رطوبتی دارند، به احتمال بیشتری دچار این مشکل می شوند؛ به همین ترتیب، فصول سرد و رطوبتی، مناطقی با آب و هوایی این چنین و مصرف غذاهایی با این خصوصیات هم می توانند باعث بروز یا تشدید این مشکل شوند.


۷- بسیاری از مردان که طبع گرمی هم دارند دچار این مشکل هستند. این مسأله از دو وجه قابل طرح است:

وجه نخست این که باید توجّه داشته باشیم که علاوه بر مزاج کلّی انسان، هر قسمت از بدن او نیز می تواند مزاجی داشته باشد که ممکن است طبیعی( یعنی منطبق بر وضعیت کلّی بدن) یا غیر طبیعی باشد، برای مثال همان طور که یک فرد گرم مزاج ممکن است دچار یک بیماری روماتیسمی ناشی از بروز سردی در یک مفصل خود شود، به همین ترتیب ممکن است دچار غلبه سردی و رطوبت در کمر خود شود و در نتیجه مبتلا به انزال زودرس باشد.

وجه دیگر این است که باید حواسمان جمع باشد که بر خلاف تصوّر رایج در بین عموم، انزال زودرس لزوما مساوی با طبع سرد نیست بلکه انزال زودرس خیلی از مواقع به دلیل گرمی زیاد مزاج فرد است که باعث می شود منی او داغ و دارای تیزی و حدّت شود و این امر تمایل بدن و دستگاه تناسلی را به دفع سریع تر منی درپی دارد.


۸- هر اتّفاقی در ناحیه کمر می تواند باعث بروز یا تشدید مشکل شود. بنابراین انواع ضربه ها و فشارهای وارده به کمر، مشکلات مربوط به مهره ها و دیسک های بین مهره ای، جرّاحی ها، وضعیت های بد فیزیکی یا ورزش های نامناسب، می توانند باعث سستی کمر شوند.


۹- بنابر منطق طبّ سنّتی و اسلامی، تمام بدن و به ویژه اعضای رئیسه(قلب، مغز و کبد) و به طور خاص کلیه ها در عملکرد جنسی موثّرند ولذا هر اختلالی در عملکرد آنها می تواند باعث بروز مشکل در رفتار مطلوب جنسی شود؛ به همین جهت هم هست که مثلا می بینیم که بسیاری از کسانی که برای باز کردن عروق کرونری قلب خود، اقدام به جرّاحی باز قلب می کنند، دچار مشکل در روابط زناشویی می شوند. بنابراین درمان صحیح مساله انزال زودرس بدون توجّه به این مشکلات، عملا ناممکن است.


۱۰- فاصله زیاد بین روابط جنسی می تواند یک دلیل انزال زودرس باشد چراکه وقتی که احساسات جنسی متراکم می شوند، کنترل آنها سخت و منجر به انزال زودرس می شود. البتّه چنان که در ادامه مقاله خواهیم گفت، ما به افراط در رابطه جنسی به عنوان یک راه حلّ درمانی اعتقادی نداریم.


۱۱- عواملی نظیر تداخلات دارویی در هنگام درمان بعضی بیماری ها و مشکلات هورمونی نیز از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به انزال زودرس شوند که تشخیص و درمان آنها نیاز به مراجعات پزشکی دارد. مثلا افرادی که از پرکاری تیرویید رنج می‌برند، ممکن است دچار انزال زودرس شوند.


۱۲- عفونت یا التهاب پروستات که در اصطلاح به آن پروستاتیت ‌گفته می شود، یکی از دلایل انزال زودرس در بعضی مردان است که ممکن است حتّی پزشکان در تشخیص آن دچار مشکل شوند. این بیماری با بزرگ شدن پروستات که کم‌کم در سنین بعد از ۵۰ سالگی شروع می‌شود، متفاوت است. این افراد هر قدر هم تحت درمان‌های مرسوم انزال زودرس قرار گیرند، تا زمانی که پروستاتیت آنها درمان نشود، بهبود پیدا نخواهند کرد.


۱۳- گاهی مرد دچار مشکلات جنسی دیگری غیر از انزال زودرس است ولی تصوّر خود او این است که مشکل زودانزالی دارد؛ مثلا مرد دارای اختلال در نعوظ به شکل عدم توانایی در تداوم آن است و برای اینکه این عدم توانایی در سفت نگهداشتن آلت، مشکل‌ساز یا آشکار نشود، خودش وقوع انزال را عمدا تسهیل می‌کند. در این موارد باید به ریشه مشکل پرداخت و آن را برطرف کرد.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا