لذت گرمای کرسی و خواص درمانی آن در زمستان

کرسی یکی از لوازم گرمایشی منازل در گذشته های نه چندان دور بود که هنوز هم در بسیاری از مناطق کشورمان پرطرفدار است. با شهر نشینی و پیدایش وسایل گرمایشی دیگر استفاده از کرسی به مرور زمان کمرنگ شد و مردم به جای آن از بخاری، شوفاژو… استفاده می کنند. باید بدانید کرسی علاوه بر اینکه سبب ایجاد صمیمیت بین افراد خانواده به دلیل دورهم جمع شدن اعضای خانواده در کنار کرسی می شود،

کرسی چیست؟

کرسی سیستم پیچیده ای ندارد و میزی است به ابعاد یک متر در یک متر و ارتفاع سه وجب است البته شکل و ابعاد کرسی قابل تغییرند و کرسی می تواند میزی مستطیل شکل و یا حتی دایره ای باشد. برای اینکه گرمای کرسی به بیرون راه نیابد، روی چهارپایه را لحافی بزرگ و گرم می اندازند و دور تا دور کرسی را با تشکچه هایی پهن می پوشانند و بالش ها و متکاهایی قرار داده تا افراد جمع شده دور کرسی راحت باشند. زنان با سلیقه و کدبانوی ایرانی برای تزئین کرسی بر روی لحاف پارچه هایی از جنس ترمه و یا جاجیم و… انداخته و روی کرسی سینی بزرگی از تنقلات برای پذیرایی از مهمانان خود قرار می دادند. جای نشستن افراد در کنار کرسی به نقششان در خانواده مرتبط است، بزرگسال ترین فرد خانواده دورترین فاصله را از درِ اتاق دارد، و جایگاه خردسالان جایی نزدیکتر به درِ اتاق است.

در قدیم خانواده های اعیان دو کرسی، یکی برای اهل خانه و دیگری در اتاق پذیرایی برای مهمانان قرار می دادند. در طراحی کرسی ها، همیشه هوای اتاق کرسی، سرد و بدون یک وسیله گرمایشی است و سر و بخشی از تنه در معرض سرما هستند بنابراین افراد افراد، سر خود را در خواب، با کلاهی نازک یا روسری نازک نخی می پوشانند و نیمه پایینی بدن و به ویژه پاها، زیر کرسی قرار گرفته و گرم می شوند.

با فواید درمانی کرسی آشنا شوید

درمان بیماری های ناشی از سردی و رطوبت بدن

طب سنتی تاکید زیادی به گرم نگه داشتن اعضای بدن به ویژه کمر و پشت، در فصل سرما دارد بنابراین استفاده از کرسی را مفید می داند. قرار گرفتن زیر گرمای کرسی سبب می شود حرارت لازم به اعضای مورد نیاز بدن برسد و از ایجاد مشکلات ناشی از سرما پیشگیری شود.

بهبود عملکرد دستگاه گوارشی

گرم نگاه داشتن کف پاها و دست ها در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی موثر است. همچنین وضعیت کف دست ها و پاها در سلامت اعضای داخلی بدن موثر است. استفاده از کرسی سبب می شود گرما به نقاط دور دست بدن مانند مچ و کف دست و پاها برسد و آن ها را از آسیب سرما در امان دارد.دست ها و پاها و مچ، دورترین فاصله را با مرکز بدن دارند بنابراین بیش از سایر اعضای بدن در معرض سرمای محیط هستند و باید از آن ها محافظت کنیم.

کاهش دردهای مزمن مفصلی

سرمای هوا در فصل زمستان سبب تشدید بیماری های مزمن مفصلی مانند درد زانو، کمر و مهره های پشتی می شود. در فصل زمستان با قرار گرفتن در زیر کرسی و استفاده از گرمای آن می توان به تسکین دردهای مفصلی کمک کرد.

تعادل گردش خون در محیط و مرکز بدن

در فصل سرما تمرکز گردش خون بر روی حفظ اعضای حیاتی مانند قلب، مغز، کلیه است. سرما موجب انقباض عضلات و بسته شدن منافذ پوستی و انقباض رگ های بدن می شود. قرار گرفتن در زیر کرسی گردش خون در محیط و مرکز بدن را متعادل می کند.

دفع الکتریسیته ساکن

جنس لحاف کرسی از نخ و پشم می باشد که می تواند الکتریسیته ساکن در بدن را دفع کرده و ضد سودا بوده و آرامش بخش می باشد.

خونرسانی بهتر

همانطور که می دانید کار مغز استخوان خونسازی است، در زیر کرسی پاها آرام آرام گرم می شود و مغر استخوان شروع به فعالیت کرده و عملیات خون سازی را تقویت می کند.

پاکسازی مواد زائد از بافت های بدن

با قرار گرفتن در زیر کرسی خون گرم شده و به تدریج عروق گشادتر می شوند. همچنین در حالت افقی خون راحت تر گردش می کند و به دلیل راحت تر باز و بسته شدن دریچه قلب خونرسانی در بدن بهتر صورت می گیرد و مواد زائد از سلول ها و بافت ها خارج می شود.

تقویت حافظه

با توجه به مطالب بالا قرار گرفتن زیر کرسی عملیات خون سازی را تقویت می کند و سبب خونرسانی سریعتر به مغزو در پی آن گرم تر شدن سلول های مغزی و افزایش فعالیت های مغزی و تقویت حافظه می شود.

بهبود روماتیسم و آرتروز

زیر کرسی، بدن از داخل گرم می شود و مشکلات و بیماری هایی مانند آرتروز، رماتیسم، درد زانو و درد کمر و دیسک با گرم شدن پا ها بهبود می یابد.

درمان دیابت

گرمای ملایم کرسی سبب از بین بردن سودا و بلغم زائد از بدن شده و تاثیرات مثبتی روی لوزالمعده برای کاهش قند خون و در نتیجه درمان دیابت دارد.

تنظیم ترشح غدد

کرسی ترشح یک نوع تنظیم کننده هورمونی بدن است و غدد بدن را تنظیم می کند و برای خانم هایی که بیماری های دوره ای دردناک و سخت دارند، بسیار مفید است.

خطرات کرسی :

مهمترین خطرات کرسی عبارتند از:

خفگی بر اثر گاز مونوکسید کربن حاصل از زغال نیم سوز یا دودی شدن

سوختگی پا

آتش سوزی

در استفاده از کرسی احتیاط شود

از کرسی در دو نوع ذغالی و برقی استفاده می شود، استفاده از کرسی های ذغالی نیز مانند هر وسیله گازسوز دیگری موجب مسمومیت با گاز منوکسید کربن می شود که باید هنگام استفاده از آن موارد ایمنی را رعایت کنید.

در صورت مواجه با فردی که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده، باید سریع درب ها و پنجره ها را باز بگذاریم تا هوا جریان پیدا کند و فورا با اورژانس 115 تماس بگیریم تا بیمار را در معرض اکسیژن غلیظ قرار دهند.

علائم مسمومیت با زغال عبارتند از:

خواب آلودگی

سر درد

سوزش چشم

کاهش سطح هوشیاری

مرگ

برای دریافت نسخه گیاهی اصلاح تغذیه و مشاوره تعذیه در طب سنتی و درمان بیماریها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا