۱-شکلات تلخ

از آنجا که شکلات تلخ نوعی آنتی اکسیدان قوی و غنی از فلاوانوئید است، از پوست در برابر آفتاب سوختگی و سرطان محافظت می کند. فلاوانوئید، نور ماورای بنفش را به خود جذب می کند و التهاب را کاهش می دهد. در صورت مصرف روزی تنها ۵۶ گرم شکلات تلخ خطر بروز سرطان کاهش پیدا می کند.

اصلاح تغذیه در طب سنتی از منظر حکیم اسکندری

۲-سبزی های برگ سبز

این نوع سبزی ها حاوی کاروتنوئید و آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین است که از پوست در برابر آسیب نور خورشید و بیماری های پوستی محافظت می کند. مصرف اسفناج، کلم پیچ و برگ چغندر خطر سرطان را ۵۰ درصد کاهش می دهد. کلم بروکلی نیز مفید است و برای به دست آوردن اثر مثبت آن کافی است روزی نصف پیمانه مصرف کنید.

۳-ماهی

ماهی ماکرو، سالمون، ساردین، قزل آلا و شاه ماهی غنی از اسید چرب امگا ۳ است که خطر بروز ملانوما کشنده ترین نوع سرطان پوست را کاهش می دهد. خوردن هفته ای ۲ وعده ماهی برای محافظت از پوست کافی است. مکمل های روغن ماهی نیز در کاهش آفتاب سوختگی موثر است.

۴-سبزیجات نارنجی

هویج و کدو حلوایی حاوی بتاکاروتن است که به طور موثر کاهش دهنده آفتاب سوختگی است. هر چه گیاه رنگی تر باشد، قدرت محافظتی آن در برابر اشعه ماورای بنفش بیشتر است و آثار پیری و سرطان پوست را نیز کاهش می دهد. البته پس از مصرف ویتامین D، از ضدآفتاب استفاده کنید.

۵-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می تواند پوست را جوان نگه دارد و از این بافت حیاتی در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند.

خوردن خوراکی های تهیه شده از گوجه فرنگی برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نیز پیشگیری از پیری پوست ناشی از تماس با نور خورشید، مفید است.

گوجه حاوی ترکیبی به نام لیکوپن است که با پیری مقابله می کند. لیکوپن از رنگدانه های طبیعی موجود در گوجه است که در فرآیندهای مختلف طبخ و تهیه سس کچاپ و رب و آب گوجه فرنگی، مقدار آن نه تنها از بین نمی رود بلکه افزایش پیدا می کند. این متخصصان پوست ۲۰ زن داوطلب را که نیمی از آن ها به مدت ۱۲ هفته از سس گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون مصرف کرده بودند، آزمایش کردند. این زنان با گروه دیگری مقایسه شدند که در طول مطالعات فقط روغن زیتون مصرف کرده بودند. متخصصان دریافتند میزان مقاومت پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشیدی در زنانی که سس گوجه نیز خورده بودند به میزان چشمگیری بیشتر بود.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های آ و ث، اسید فولیک یا بتاکاروتن و مقدار کمی از ویتامین های گروه ب شامل ب۱، ب۲، ب۳ و ب۵ است. گوجه همچنین دارای مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است.

گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن این ویتامین ها و املاح، از بدن در برابر امراض و بیماری های عفونی محافظت می کند. مصرف آن به بدن نیرو و نشاط می بخشد و پوست و دانه های آن به هضم غذا کمک می کند و در پاکسازی روده ها موثر است. همچنین آب گوجه فرنگی ادرارآور مفیدی است.

گوجه فرنگی در عین حال هضم مواد نشاسته ای را آسان می کند و به همین دلیل از آن سس درست و با حبوبات پخته مصرف می کنند.

برای دریافت نسخه گیاهی اصلاح تغذیه و مشاوره تعذیه در طب سنتی و درمان بیماریها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا