۰
انواع روغن ماساژ

انواع روغن ماساژ در طب سنتی

ماساژ چیست؟

ماساژ روشی کهن اما پویا در دنیای جدید است که در عین سادگی دامنه کاربردی گسترده دارد. ماساژ فقط فشردن عضلات نیست بلکه تحریک نقاط مخصوصی از خطوط اصلی انرژی بدن می باشد که با فشردن این نقاط گره های موجود که سدّ راه جریان انرژی حیاتی بدن شده اند برطرف شده و به حرکت روان انرژی در خطوط اصلی بدن کمک می شود که از مزایای آن می توان به کاهش درد های موضعی و استرس های روزانه،کاهش خطر ابتلا به واریس، کمک به درمان سیاتیک و کمر درد، کمک به تناسب اندام و حذف چربی های اضافی، رفع گرفتگی های عضلانی، خون رسانی بهتر به ارگان های بدن و بسیاری فواید دیگر اشاره کرد.


تاریخچه ماساژ درمانی

تاریخچه این درمان به حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. درضمن کتاب امپراطور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین)، برای درمان فلج و تب و لرز، به ورزش، ماساژ پوست وعضلات و نیزتمرینات برروی دست وپا توصیه شده است. بقراط درحدود ۴۰۰ سال قبل ازمیلاد ضرورت استفاده از مالش را به عنوان یک عامل بخصوص دردرمان های آسیب های ورزشی وجنگی، به پزشکان گوشزد می کرد.اسناد قدیمی دال براستفاده ژاپنی ها و نیزسایرتمدن ها نظیرمصر و چین ازماساژ درمانی موجود است.

ماساژ درمانی به شیوه نوین وعلمی، توسط هنریک لینک (۱۸۳۹-۱۷۷۶) بر پایه ماساژ و ورزش بنیان نهاده شده است. دو برادر پزشک آمریکایی به نام جورج و چارلزتیلور پس ازتحصیل درسوئد، درسال ۱۸۵۰ این رشته رابه آمریکا معرفی نمودند.


ویژگی هایی یک روغن ماساژ خوب

روغن ماساژ نباید بسیار متراکم و غلیظ باشه، باید خالص و به طور کلی از عصاره گیاهان تشکیل شده باشه.

روغن باید ویسکوزیته (گران روی) پایینی داشته باشه. این به معنی آن است که روغن ماساژ باید به راحتی به پوست جذب بشه و نباید مثل عسل چسبناک باشه.

روغن نباید خیلی سریع به پوست جذب بشه، چون میخواهید با کمک روغن، ماساژ را انجام بدین. اگر سریع جذب پوست بشه پوستتون به خاطر سایش با دست آسیب میبینه.

بعضی روغن ها، مثل روغن کنجد تاثیر خشکی روی پوست بر جای میذاره، این روغنها خیلی سریعتر از روغنهای دیگه خشک میشن و ممکنه به پوست شما احساس خشکی و زبری بدن. بنابراین این روغن در اکثر ماساژها استفاده نمیشه.

باید در ماساژ از روغنهایی که بوی ناخوشایندی دارند دوری کنین، چون اگه هر روز از آن روغن استفاده کنین علاوه بر خودتون دیگران را هم با بوی بد آزار خواهید داد.

اما اگر بعضی از روغنها بوهای آزار دهنده داشتند میتونین مقداری از روغنهای معطر بهشون اضافه کنین یا از اسانسهای طبیعی برای خوش عطر شدنشون استفاده کنین.

رطوبت روغن ماساژ خیلی مهمه. روغنهایی که رطوبت عالی دارند باعث میشن پوست، نرمی و لطافت را به مدت زیادی داشته باشه.


انواع روغن ماساژ و خواص آن‌ها

روغن های زیادی برای ماساژ استفاده می شود که در زیر به مهمترین و محبوب ترین این روغن ها اشاره می کنیم.


خرید روغن های گیاهی 

روغن زیتون

روغن ماساژ زیتون

این روغن که با اکثر پوست‌ها سازگار است، دارای مقدار قابل توجهی وری، منیزیم، آهن و ویتامین E است که این مواد برای پوست بسیار موثر هستند. روغن زیتون به سلامتی پوست کمک می‌کند و برای درمان بیماری ملانوما که یک تومور پوستی است موثر است.


روغن نارگیل

روغن ماساژ نارگیل

روغن نارگیل دارای چگالی بالاتری بوده و به همین دلیل آهسته خشک می شود و به راحتی قابل استفاده می باشد. این روغن یکی از محبوب ترین روغن هاست و دلیلش هم بی بو، بی رنگ و بسیار جاذب بودن آن می باشد.این روغن برای ترمیم پوست های ترک خورده و خشک در هر جایی از بدن استفاده می شود. همچنین به کاهش آکنه کمک می کند، زیرا به هیچ عنوان منافذ پوست را مسدود نمی کند.

روغن بادام شیرین، دارای خواص ضدالتهابی و نرم کنندگی پوست است و برای مرطوب نگه داشتن پوست‌های خشک موثر است.


روغن گل گاوزبان

روغن ماساژ گل گاوزبان

گل گاوزبان یکی از گیاهان طبیعی پر خاصیت می‌باشد که در درمان بیماری‌ها همیشه حرفی برای گفتن دارد. این روغن دارای مواد معدنی، گاما بینولئیک اسید و امگا ۶ است. این روغن، خاصیت احیاکنندگی دارد و برای درمان اگزما و پسوریازیس بسیار موثر است.


روغن آووکادو

روغن ماساژ آواکادو

این روغن از یک میوه خوشمزه و سبز رنگ که آووکادو نامیده می شود بدست می آید. این روغن می تواند به تنهایی استفاده بشود اما بدلیل غلیظ بودن آن را با روغن های دیگر ترکیب میکنند تا برای ماساژ مناسب تر باشد. از آنجا که روغن آووکادو دارای غلظت زیادیست، بیشتر برای ماساژ صورت یا در ترکیب با سایر روغن ها برای ماساژ تمام بدن استفاده می شود. این روغن غنی از رنگدانه های کلروفیل و کاروتینوئید (دسته‌ای از رنگدانه‌ها هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند) که می تواند به فرایند جذب اکسیژن در پوست کمک کند.


روغن هسته انگور

روغن ماساژ هسته انگور

این روغن از محبوب ترین روغن های ماساژ می باشد.روغن هسته انگور نیز خاصیت مرطوب کنندگی دارد. این روغن به دلیل داشتن مواد معدنی پرخاصیت، اسید لینولئیک و ویتامین E برای سلامت پوست بسیار موثر است.


روغن کرچک

روغن ماساژ کرچک

روغن کرچک خاصیت سم زدایی داشته و برای پوست‌های خشک و ترک خورده بسیار مناسب است.


روغن جوجوبا

روغن ماساژ جوجوبا

روغن ماساژ پرخاصیت ،این روغن بسیار نافذ است و بین قسمت‌های مغز باعث تعادل می‌شود. اما این روغن برای پوست نیز خواص مفیدی دارد. روغن جوجوبا دارای خواص ضد باکتریال است و برای اختلالات پوستی بسیار مناسب است. این روغن برای درمان آکنه و اگزما نیز کاربرد ایده‌آلی دارد.


روغن کنجد

روغن ماساژ کنجد

یکی دیگر از روغن‌های پرخاصیت برای ماساژ، روغن کنجد است. این روغن دارای ویتامین E و اسید آمینه است. این روغن خاصیت ضدعفونی کننده برای پوست دارد و ضد قارچ است. این روغن برای برای پوست قرمز و تحریک شده مناسب نیست. همچنین از آن برای درمان آرتریت روماتوئید و عفونت‌های قارچی استفاده می‌توان استفاده نمود.

انتخاب بهترین روغن ماساژ

باید به این نکته توجه داشت که پوست انسان یکی از مهمترین قسمت های بدن اسنان می باشد. با انتخاب یک روغن ماساژ مناسب علاوه بر حذف سطح اصطکاک پوست از خواص آن‌ها برای پوست بهره‌مند شوید. البته قبل از استفاده از روغن‌های پایه و اسانس‌دار نسبت به عدم آلرژی به آجیل و مواد خشکبار (در روغن‌های اصلی که از خشکبار تهیه می‌شوند) حتما با پزشک مشور کنید و در استفاده از روغن‌های بودار و اسانس‌دار از موارد منع مصرف آن‌ها مطلع شوید و از آن‌ها استفاده نکنید. خانم‌های باردار، کودمان، افراد معلول و مسن پیش از استفاده از روغن ماساژ با پزشک خود مشورت کنند


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا