۰
بررسی پرهیزات لازم در دوران بارداری از منظر طب سنتی

نبایدهای بارداری در طب سنتی :

بارداری از شیرین ترین لحظات عمر زنان و حتی مردان به شمار می رود. انتظار کشیدن برای تولد فرزندتان حتما زیباست و زندگی شما را عاشقانه تر می کند. اما به یاد داشته باشید که به علت تغییراتی که در وضعیت جسمانی و روحی شما ایجاد می شود باید یکسری باید ها و نبایدهای را در بارداری رعایت کنید.


پرخوری

باعث فشار به جنین و بروز سوء هضم می شود. به طور کلی پیشنهاد می شود در ایام بارداری تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید اما در هر وعده میزان کمی غذا بخورید تا هم مواد لازم برای رشد و سلامتی جنین به بدنت تان برسد و هم باعث سنگین شدن معده و فشار به جنین نشوید.


‌‌مصرف مواد قاعده آور مانند پونه، زعفران، شوید، سیر، شنبلیله، دارچین، فلفل (در مقادیر مصرف زیاد)

مصرف بیش از اندازه این مواد موجب سقط جنین می گردد. مصرف این مواد در حد معمول و به عنوان چاشنی در غذا مورد قبول و بی خطر است و در مواردی حتی سبب رفع برخی ناراحتی های دوران بارداری مانند یبوست می شود. اما مصرف بیش ز حد آن ها برای مثال به عنوان دمنوش خطرانی در رابطه با سقط جنین به همراه دارد زیرا در مواردی انقباضات رحم را افزایش می دهد.


از دیگر مضرات مصرف بیش از حد زعفران در بارداری می توان موارد زیر را نام برد:

خون در ادرار یا مدفوع

خونریزی از بینی و لب

سرماخوردگی و از دست دادن تعادل

زردی
‌‌‌‌
مصرف ماست، سالاد، دوغ، نوشابه و ترشی همراه با غذا

در طب سنتی به طور کی توصیه می شود از چند غذا خوری پرهیز نمایید و این عمل را ایجادکننده مشکلاتی برای بدن می داند. برای زنان باردار نیز همین طور است، مصرف این قبیل مواد غذایی همراه با غذا ، ترش و سوزش معده را به همراه دارد.

اکثر زنان باردار در دوران حاملگی دچار حالت استفراغ و سوزش سر معده یا همان سر دل می شوند. خوردن مواد غذایی نام برده شده سبب تشدید این عارضه در آن ها خواهد شد.

خرید محصولات طبیعی و ارگانیک و درمانی


مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ ماشینی

مصرف مرغ و تخم مرغ ماشینی بروز اختلالات هورمونی و آسیب به جنین را در پی دارد و از نبایدهای بارداری است. مرغ های ماشینی در شرایط خاص نغذیه ای و با استفاده از آنتی بیوتیک ها و هورمون های خاص رشد می کنند (برای اینکه مرغ ها در زمان کوتاه تری به بلوغ برسند و رشد کنند تولیدکنندگان مجبور به استفاده از برنامه غذایی خاص، آنتی بیوتیک ها و هورمون ها هستند.) برای افراد سالم نیز مصرف این مرغ ها و تخم مرغ ها مشکلاتی را در پی خواهد داشت، چه برسد به زن باردار که جنینی بسیار حساس و ضعیف را با خود حمل می کند.


مصرف مکمل های شیمیایی

در دوران بارداری و شیردهی نیاز مادرا به ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر می شود و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول بارداری می‌تواند اثرات منفی مهمی روی نتایج مادری و جنینی داشته باشد. اما طب سنتی به شما توصیه می کند که به جای استفاده از داروها و مکمل های شیمیایی از مواد گیاهی برای تقویت بدن تان و رفع نیاز های جنین استفاده کنید مثلا برای رفع کمبود آهن استفاج بخورید. مکمل های غذایی به مادر و جنین آسیب میزند و امکان بروز سرطان ها را افزایش می دهد و از نبایدهای بارداری است.


مصرف غذاهای نفاخ مانند نخود، لوبیا، عدس، زیتون نرسیده، باقالا و کرفس

حبوبات ها به علت داشتن فیبر مناسب برای رفع مشکل یبوست در دوران بارداری اند. همچنین پروتئین های لازم برای مادران را تأمین می کنند اما این مواد نفخ و دلپیچه راه به همراه دارند و به همین دلیل توصیه می کنیم از زیاده روی در مصرف آن ها خود داری کنید. به یاد داشته باشید که برای کم تر شدن اثر نفخ آن ها می توانید از قبل خیس شان کنید.


خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت از نبایدهای بارداری است باعث فشار به بند ناف می شود. بهترین شیوه خوابیدن در بارداری به پهلوست. اگر به این شیوه عادت ندارید سعی کنید قبل از بارداری آن را تمرین کنید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا