تقویت سیستم ایمنی بدن بدون دارو و مواد شیمیایی

بسیاری از افراد در تلاش برای تقویت سیستم ایمنی خود هستند چرا که اولین خط دفاعی در برابر ویروس است. اما همانطور که می دانید ایمنی بدن در یک روز ایجاد نمی شود.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل، تحرک جسمی و روانی معمولاً برای حفظ سلامتی سیستم ایمنی بدن لازم است. بسیاری از مواد طبیعی به تقویت ایمنی بدن کمک می کنند.

خوراکی های پیشنهادی طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر:

سیر بطور طبیعی و به دلیل داشتن ویتامین های ث و ب6، مواد معدنی، سلنیوم و منگنز، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که سیر عملکرد ایمنی بدن را افزایش می دهد و دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است. آلیسین موجود در سیر به مبارزه با عفونت و باکتری کمک می کند.

روزانه 2 تا 3 حبه سیر خام را با معده خالی مصرف کنید. از پختن زیاد سیر خودداری کنید زیرا باعث از بین رفتن ترکیبات فعال آن می شود. همچنین می توانید با مشورت پزشک از مکمل های سیر استفاده کنید

نسخه گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن در طب سنتی

زردچوبه:

زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی برای سلامت کلی و همچنین سیستم ایمنی بدن مهم است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی کرده و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. کورکومین به عنوان یک ترکیب فعال در زردچوبه علاوه بر کمک به بهبود غشاهای سلولی، سلول ها را در برابر عفونت مقاوم تر می کند.

روزانه یک لیوان شیر به همراه زردچوبه بنوشید. برای تهیه آن 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در 1 فنجان شیر بجوشانید یا فقط زردچوبه را در شیر داغ اضافه کنید و با کمی عسل بنوشید.

زردچوبه را در آشپزی خود استفاده کنید.

پس از مشورت با پزشک می توانید مکمل های زردچوبه را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ماست پروبیوتیک:

مصرف روزانه ماست پروبیوتیک، یکی از بهترین داروهای خانگی برای تقویت سیستم ایمنی است. ماست پروبیوتیک حاوی میلیاردها ارگانیسم روده (پروبیوتیک) است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

این ماده به رشد گلبولهای سفید خون و آنتی بادی ها کمک می کند و میزان و مدت ماندگاری عفونت را کاهش می دهد. روزانه 2 فنجان ماست پروبیوتیک میل کنید.

لیمو:

لیمو به دلیل داشتن ویتامین ث نقش مهمی در تقویت ایمنی بدن دارد. ویتامین ث به عملکرد صحیح گلبول های سفید کمک می کند تا بتواند سریع عفونت را از بین ببرد. لیمو همچنین به دفع سموم و حفظ وزن بدن کمک می کند.

مقداری آب لیموی تازه را در آب ولرم ترکیب کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید، سپس هر روز صبح این ترکیب را به صورت ناشتا بنوشید و پس از نیم ساعت صبحانه میل کنید.

چای سبز:

نوشیدن منظم چای سبز یکی دیگر از درمان های خانگی ساده برای تقویت ایمنی است. طبق مطالعه ای که در سال 2011 توسط دانشگاه ایالتی اورگان انجام شد، چند ترکیب مفید در چای سبز به افزایش سلول های T در بدن کمک می کند که نقشی اساسی در عملکرد ایمنی و سرکوب بیماری خود ایمنی دارند.

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، بدن را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن ضروری است.

یک کیسه چای سبز را به مدت 5 دقیقه در یک فنجان آب داغ قرار دهید. سپس کیسه را برداشته و مقداری عسل به چای خود اضافه کنید و بنوشید.

روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید

زنجبیل:

زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. خاصیت گرم کنندگی زنجبیل به تجزیه سموم جمع شده در بدن کمک می کند، همچنین زنجبیل خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

برای تقویت ایمنی بدن، روزانه دو بار چای زنجبیل بنوشید. برای تهیه این چای، 1 قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده را در 2 فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. مقداری عسل و آب لیمو را به چای خود اضافه کرده و بنوشید.

همچنین می توانید زنجبیل خشک یا تازه را در آشپزی استفاده کنید، یا پس از مشورت با پزشک، قرص های زنجبیل را مصرف نمائید.

گون:

گون یک داروی گیاهی است که به دلیل اثرات آداپتوژنیک ایمنی بدن را تقویت می کند. یک مشت ریشه گون خشک شده را به 1 چهارم آب اضافه کنید و آن را به مدت 30 دقیقه بجوشانید، سپس صاف کنید. این چای را روزانه بنوشید.

گیاه گون را می توانید به صورت مکمل و تحت نظارت پزشک نیز مصرف کنید.

توجه: اگر مبتلا به اختلال ایمنی هستید، قبل از مصرف با پزشک صحبت کنید.

جینسینگ:

جینسینگ به تعادل واکنش سیستم ایمنی بدن کمک می کند و تعداد گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها را افزایش می دهد. جینسینگ به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، به مهار و خنثی سازی رادیکال های آزاد و تقویت ایمنی بدن کمک می کند.

1 قاشق چایخوری پودر جینسینگ را به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید، پس از صاف کردن مقداری عسل به آن اضافه کنید؛ این چای را یک بار در روز بنوشید.

روش دیگر، شما می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر جینسینگ را همراه با یک لیوان شیر داغ، قبل از خواب مصرف کنید.

توجه:زنان باردار نباید جینسینگ مصرف کنند. همچنین این گیاه ممکن است با داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند تداخل ایجاد کند زیرا فشار خون را کاهش می دهد. افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی قبل از مصرف این گیاه باید با پزشک خود مشورت کنند زیرا این امر باعث می شود سیستم ایمنی بدن بیشتر فعال شود.

فلفل قرمز:

کپسایسین موجود در فلفل قرمز، گرما تولید می کند. افراد از ژل های حاوی کپسایسین برای تسکین درد موضعی استفاده می کنند. ماده P هنگام ترشح توسط نورون ها درد را بدتر می کند و به نظر می رسد که کپسایسین یک مسکن قوی در برابر درد است که می تواند التهاب را بهبود بخشد.

فلفل قرمز اگر به مقدار کم مصرف شود، گردش خون و ترشحات بینی را تحریک می کند و باعث تمیز شدن بینی از ترشحات می شود. برخی افراد در هوای سرد، فلفل قرمز را داخل جوراب های خود می ریزند تا پاها را گرم نگه دارند و یا آن را به شکل کپسول برای اثرات گرمایشی آن مصرف می کنند.

دارچین:

دارچین با پیشگیری از عفونت فعالیت ایمنی بدن را تحریک می کند، به همین دلیل استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد این ادویه می تواند به تنظیم قند خون (عاملی در التهاب) کمک کند و به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی درد را کاهش دهد. همچنین با ترشح اسیدهای چرب التهابی از انسداد پلاکت های خون و سایر مواد التهابی جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد این ادویه می تواند از انسداد پلاکت های خون با ترشح اسیدهای چرب التهابی از غشای سلول و ایجاد سایر مواد التهابی جلوگیری کند. همچنین به تنظیم قند خون (عاملی در التهاب) کمک می کند و دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است و درد را کاهش می دهد.

شیرین بیان:

فواید شیرین بیان از زمان های بسیار قدیم ثابت شده است. شیرین بیان فعالیتی مانند کورتیزون دارد، به این معنی که می تواند به کاهش پاسخهای ایمنی و التهاب کمک کند، به همین دلیل به عنوان یک گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد و عملکرد روده را بهبود می بخشد تا علائم التهاب معده را کاهش دهد.

میخک:

میخک و روغن میخک دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که برای جلوگیری از درد لثه و به عنوان ماده ای ضد درد به طور گسترده در دندانپزشکی استفاده می شود.

پیاز:

این افزودنی خوش طعم حاوی چندین ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. کوئرستین و بیوفلاونوئید علاوه بر پیاز در چای سبز، سیب، توت و گندم نیز یافت می شود. کوئرستین نه تنها خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، بلکه به عنوان آنتی هیستامین نیز عمل می کند. بنابراین روزانه پیاز مصرف کنید.

رزماری:

برگهای سوزنی معطر رزماری حاوی موادی هستند که موجب افزایش گردش خون و بهبود هضم می شوند و دارای خاصیت ضد التهاب هستند. برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است شدت حملات آسم را نیز کاهش دهد.

پونه کوهی:

پونه کوهی به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی قوی که دارد در درمان برخی از عفونت های قارچی، باکتریایی و انگلی موثر است. آنتی اکسیدان موجود در پونه کوهی بیشتر از سیب، پرتقال، یا بلوبری است به همین دلیل آن را به عنوان یک گیاه تقویت کننده سیستم ایمنی می شناسند.

ریحان:

ریحان غنی از عناصر گیاهی مانند آنتی اکسیدان ها، فلاوانول، کلروفیل، ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین به دلیل داشتن ماده ای به نام اوژنول ( یک ترکیب فعال زیستی) و خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتری؛ استرس ، سطح گلوکز و پلاسما را کاهش می دهد. می توانید هر روز 4-5 ریحان تازه بجوید یا آنها را با چای صبحانه خود دم کنید.

آویشن:

آویشن دارای برخی مواد مشابه پونه کوهی است و تیمول زیادی دارد که به آن، خاصیت ضد میکروبی در برابر باکتری ها و قارچ ها را می دهد، به همین دلیل آویشن یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی است.

آویشن یک آنتی اکسیدان است و از آسیب اکسیداتیو به DNA در لنفوسیت های انسانی جلوگیری می کند. به عبارت دیگر، از ژن ها محافظت می کند. علاوه بر این آویشن حاوی کوئرستین موجود در پیاز است که باعث مهار هیستامین می شود.

شنبلیله:

شنبلیله به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این ماده نه تنها به عنوان گیاه دارویی (برگهای خشک یا تازه)، ادویه (دانه ها)، سبزیجات (برگهای تازه) کاربرد دارد بلکه به عنوان چاشنی در طعم دهی شربت افرا یا تولید استروئیدها نیز استفاده می شود.

شما می توانید دانه های شنبلیله را به عنوان مواد نگهدارنده ترشی استفاده کنید زیرا سرشار از ویتامین ایی هستند. برگ های خشک شنبلیله برای طعم دهی به سبزیجات، ماهی و گوشت استفاده می شود. چای گیاهی که با شنبلیله، عسل و لیمو درست می شود یک درمان سنتی برای رفع تب است.

برای دریافت نسخه گیاهی اصلاح تغذیه و مشاوره تعذیه در طب سنتی و درمان بیماریها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا