۰
جایگزین طبیعی قرص معده امپرازول در طب سنتی

جایگزین طبیعی قرص معده امپرازول

کاربرد قرص امپرازول

قرص امپرازول (Omeperazole) موجب جلوگیری از زخم معده شده و در نتیجه به پیشگیری از سرطان مری کمک می‌کند. در واقع امپرازول در مواردی که اسید معده سرکش شده و بیش از حد تولید می‌شود کاربرد دارد. همچنین از این دارو برای رفع رفلکس معده و درمان هلیکوباکتر و یا برای کاهش عوارض گوارشی سایر داروها استفاده می‌شود.

عوارض قرص امپرازول

آیا می دانید نزدیک به ۴۰ عارضه جانبی برای قرص معده امپرازول شناسایی شده است؟

تهوع، سردرد، ناراحتی معده، اسهال، شکستگی لگن، ستون فقرات و یا مچ دست (به ندرت)، کدر شدن ادرار، خستگی یا ضعف غیر عادی و  واکنش‌ های پوستی تنها بخشی از عوارض خوردن قرص امپرازول است.

این قرص در بلند مدت بخصوص در بانوانی که مستعد بیماری‌ های زمینه‌ای مانند پوکی استخوان هستند، تاثیر منفی می گذارد.

افرادی که آمپرازول مصرف می‌کنند هر چند وقت یکبار با آزمایش کمبود B12 و کاهش منیزیم سطح این دو را اندازه‌گیری نمایند. مصرف خودسرانه این دارو ممنوع است و مصرف بی رویه آن عوارض جبران ناپذیری دارد.


مواد طبیعی جایگزین قرص امپرازول

خوردن نمک دریا قبل و بعد از غذا

زیره

شیرین بیان

آویشن

بابونه

ترکیب یک لیوان عرق نعنا و یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ به همراه یک قاشق عسل یک ساعت بعد از صرف شام

بادکش گرم شکم


جایگزین های گیاهی قرص امپرازول

۱. آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی بی‌ساقه‌ و بومی آفریقای شمالی است و جایگزین گیاهی قرص امپرازول ۲۰ است که در بسیاری از کشورها هم به عنوان گیاه زینتی و هم به عنوان گیاه درمانی کشت می‌شود. برگ‌های این گیاه دراز، کلفت و گوشتی بوده و ژله شفاف و سفتی از قسمت‌های داخلی آن ترشح می‌شود. آلوئه ورا خواص درمانی زیادی دارد. درمان زخم‌های پوستی، رفع ریرش مو، کاهش قند خون، درمان آکنه و اگزما، تصفیه خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع سنگ کلیه و… برخی از خواص این گیاه بی نظیر است. آلوئه ورا در درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست، رفلاکس معده، زخم معده و ورم عثنی عشر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه سوءهاضمه را برطرف می‌کند و بهترین جایگزین گیاهی قرص امپرازول برای ترش معده است.


۲. شیرین بیان

شیرین بیان یکی دیگر از انواع جایگزین های گیاهی قرص امپرازول است که به صورت خودرو در اکثر نقاط ایران می‌روید و گل‌های آن به رنگ‌های ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید است. عصاره شیرین بیان به صورت طبیعی در درمان زخم‌های دهان و دستگاه گوارشی مفید است. از زمان‌های قدیم از شیرین بیان به عنوان بزرگترین داروی معالجه زخم معده و ترش معده استفاده می‌شده است و به عقیده پزشکان طب سنتی خواص شیرین جایگزین گیاهی داروی امپرازول می‌شود. از دیگر خواص این گیاه می‌توان به درمان رفلاکس معده، نفخ معده، سوءهاضمه، ورم معده و درمان زخم اثنی عشر اشاره کرد. برای استفاده از این گیاه، ریشه شیرین بیان را کوبیده و به میزان دو قاشق سوپ خوری به همراه یک قاشق نعناع پودر شده، یک قاشق بابونه، یک قاشق پونه و یک قاشق زیره سبز مخلوط کرده و بعد از هر وعده غذا، یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب جوش ده دقیقه دم کرده به جای چای بنوشید.


۳. زیره

زیره دانه‌ای معطر و ضدنفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد. زیره جایگزین گیاهی قرص امپرازول بوده به دو صورت “زیره سیاه” و “زیره سبز” وجود دارد. از آنجاییکه زیره درمانی برای رفع سوءهاضمه است؛ مصرف آن به کسانی که از سوءهاضمه رنج می‌برند، توصیه می‌شود. علاوه بر این، از زیره برای از بین بردن بوی بد دهان، بوی سیر و بوی پیاز هم استفاده می‌شود. بهترین زمان مصرف این گیاه برای برطرف کردن ناراحتی‌های گوارشی، یک الی دو ساعت قبل و یا پس از وعده غذایی است. توجه داشته باشید که این گیاه، ممکن است قند خون را کاهش دهد و از این جهت مصرف زیاد آن برای افراد مبتلا به دیابت که از داروهای کاهنده قند خون استفاده می‌کنند، مناسب نیست.


۴. زرشک

یکی دیگر از جایگزین گیاهی امپرازول زرشک است. از ریشه تا ساقه و میوه زرشک، همگی در مصارف پزشکی به ویژه بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش به کار می‌روند. این گیاه بی‌اشتهایی را برطرف کرده، دستگاه گوارش را منظم می‌کند و سوء هاضمه را هم از بین می‌برد. برگ درختچه زرشک اسهال‌های مزمن را نیز درمان می‌کند. علاوه بر مفید بودن زرشک برای دستگاه گوارش، از آن برای سم‌زدایی کردن کبد و درمان کم خونی هم استفاده می‌شود. مصرف این دانه‌های قرمز رنگ می‌تواند یک جایگزین گیاهی برای امپرازول و ضد رفلاکس معده باشد.


۵. روغن درخت نارون

نارون گیاهی سرد و خشک است که جایگزین گیاهی قرص امپرازول است. این گیاه می‌تواند به عنوان یک محافظ روی دستگاه گوارش را بپوشاند و مانع از آسیب رساندن اسید به دستگاه گوارش ‌شود. قسمت‌های مورد استفاده نارون، پوست درخت و برگ آن است. برگ نارون را معمولا مانند اسفناج می‌پزند و پخته آن را می‌خورند. از دیگر خواص درمانی این گیاه می‌توان به تسکین درد مفاصل و روماتیسم مفصلی، درمان ناراحتی‌های مجاری ادرار و تناسلی و درمان بواسیر اشاره کرد. برای استفاده بیشتر از خواص نارون از آن روغن و ضماد نیز تهیه می‌شود. روغن درخت نارون یکی از بهترین جایگزین های گیاهی امپرازول ۲۰ است.


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا