۰
جایگزین طبیعی مکمل های بدنسازی و قرص تستوسترون در طب سنتی

جایگزین طبیعی مکمل های بدنسازی و قرص تستوسترون

بسیاری از این موضوع بی‌ اطلاع هستند که قرص های تستو سترون باعث توقف ترشح طبیعی این هورمون در بدن می‌ شود و در نهایت سلول‌ های تولید کننده این هورمون از کار می‌ افتند. کاهش وزن، اصلاح رژیم غذایی، ورزش کردن و خواب کافی بصورت طبیعی باعث افزایش این هورمون می‌شود.

عوارض مکمل های بدنسازی

‎دریافت مازاد پروتئین سبب افزایش تولید مواد زائد آن در بدن می شود که دفع این مواد، بار کلیوی را افزایش می دهد .لذا ‏افراط در مصرف پروتئین در دراز مدت ممکن است منجر به مشکلات کلیوی مانند نارسایی کلیه شود. همچنین بدنبال دفع این ‏مواد از ادرار, آب نیز دفع می شود که این امر سبب دهیدراتاسیون (کم آبی) بدن می گردد‎.‎

‏ معمولا مواد غذایی حاوی پروتئین, دارای اسید چرب اشباع و کلسترول هستند لذا مصرف آنها سبب افزایش چربی خون می ‏گردد که این امر به نوبه ی خود سبب افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی , فشارخون بالا , کاهش حساسیت به ‏انسولین و … می گردد‎.‎‏

‏‎ ‎افزایش دریافت پروتئین سبب افزایش دفع کلسیم از ادرار می گردد که این امر در دراز مدت سبب کاهش تراکم استخوان و ‏ابتلا به پوکی استخوان می شود.در ضمن بعت اسیدی شدن ادرار, دفع کلسیم تشدید شده و احتمال بروز سنگ های کلسیمی در ‏کلیه وجود دارد‎.‎

‏مصرف آمینو اسیدهای تنها یا گروهی(از قبیل آرژنین و لیزین) ممکن است در جذب آمینواسیدهای ضروری تداخل ‏نماید.همچنین جایگزین کردن مکملهای آمینواسیدی بجای غذا, ممکن است سبب کمبود سایر مواد مغذی موجود در غذاهای ‏پر پروتئین از قبیل آهن,نیاسین و تیامین گردد‎.‎‏ ‏‏

در رژیم های غذایی پر پروتئین-کم کربوهیدرات بعلت کاهش دریافت انرژی بدن از کربوهیدرات, تولید مواد کتونی در خون ‏بالا می رود که این امر نیز سبب افزایش دفع آب از طریق ادرار می گردد‎.‎

‏دریافت مازاد انرژی از رژیم غذایی و مکملهای ورزشی باعث افزایش وزن و چاقی می گردد‎.‎


مواد طبیعی جایگزین قرص های تستسترون

۱. کشمش

کشمش مغذی و نیرودهنده می‌باشد چرا که ۷۵٪ مواد قندی که گلوکز است و قابل جذب به بدن می‌باشد را داراست. گلوکز از منابع تأمین انرژی جهت سوخت و ساز در عضلات درگیر در فعالیت‌ها می‌باشد کشمش برای کودکان ضعیف و کم خون داروئی بی‌نظیر می‌باشد. زیرا کشمش دارای (آهن، کلسیم، فسفر) به اندازه کافی می‌باشد. کشمش به افرادی که نیروی جسمانی ضعیف و بدنی رنجور دارند انرژی می‌دهد، چرا که تمام مواد مورد نیاز بدن از قبیل (مواد قندی، ویتامین آ، ب، پ، پ پ، کلسیم و فسفر) طبیعی را به صورت قابل جذب در دسترس آنان می‌گذارد، یعنی تقریباً تمام موادی را که توسط تستسترون وارد بدن و عضلات می‌شود، را در اختیار عضله قرار می‌دهد. البته بصورت طبیعی. بالاخره کشمش غذایی طبیعی است که انرژی دهنده کامل به بدن و عضلات و گرم کننده بدن بوده و سرشار از ویتامین‌ها و موادی است که مورد نیاز زندگی است. و به طور کامل جذب بدن می‌شود.

۲. عدس

عدس دارای مواد ازته، مواد چرب، فسفاته به مقدار زیاد است. عدس برای افرادی که زیاد کار می‌کنند یا خیلی ضعیف بدنی دارند مفید است. برای تقویت جسمانی و عضلانی و مقاومت عضلانی از عدس استفاده کنید. زیرا برای تعادل یون‌های بدن و سلامتی و رفع ضعیف بدن مؤثر است.

۳. منداب

دانه منداب دارای ۳۰٪ مواد پروتئینی و معادل همین مقدار مواد چرب است. قسمت‌های مختلف گیاه دارای اثر نیروبخش و نیرودهنده است. قدما عقیده داشتند که نیرو دهندگی منداب غیرقابل تردید است. از منداب برای نیرو گرفتن در فعالیت‌های طولانی یا کاهش خستگی در مدت زمان معین می‌شود استفاده کرد. چنانچه از منداب در رفع خستگی عمومی بدن استفاده می‌شود.


۴. بومادران

بومادران دارای اثر مقوی و نیرودهنده و همچنین اثر گذار بر روی سلسله اعصاب و قلب نیز می‌باشد. بومادران باعث تقویت و  افزایش نیروی عضلات بدن شده و در بهبود کارائی و عملکرد مؤثر است.

۵. غاثف

تیره‌ای از کاسنی که عرب‌ها (غافث) می‌نامند. علاوه بر استعمال خارجی که در کوفتگی و دررفتگی دارد. به عنوان یک گیاه نیرودهنده به عضلات، و افزایش دهنده توان عملکرد و کارائی عضلات بکار می‌رود که به این منظور باید گیاه را همانند چای دم کرده و نوشید همچنین کمبود ویتامین C را نیز جبران می‌کند.

۶. ثعلب

ثعلب آردی است که در بستنی سازی و شیرینی سازی از آن استفاده می‌کنند. این آرد از خود ثعلب بدست آمده و دارای نشاسته، قند و مقدار زیادی لعاب خوراکی است. آرد ثعلب برای رفع خستگی عضلانی، تجدید قوای فوری، خونسازی و تقویت اعصاب مفید است. برای مصرف خوراکی باید ۲ مثقال از آن را به صورت‌های گوناگون مخلوط با غذا، شیر، یا … مصرف نمود. آرد ثعلب نیروبخش و افزایش دهنده توان و قدرت عضلانی است. این گیاه در آذربایجان، کردستان، لرستان، خراسان، نواحی دریای مازندران به وفور یافت می‌شود. برای تهیه آرد ثعلب لازم است که غده‌های زیرزمینی آن را شسته، بعداً در آب جوش بخیسانند تا ورم کند بعد خشک کرده و آسیاب نمایند. همچنین می‌شود ۲۵ الی ۳۰ گرم از آرد ثعلب را مخلوط با قند استفاده نمود.


۷. توت فرنگی

توت فرنگی در اصل طبیعتی سرد دارد و دارای مقدار زیادی پروتئین و ویتامین و … است. میوه توت فرنگی تقویت کننده عمومی بدن بوده و اشتها آور نیز است. برای کم خونی نیز مؤثر است. تصفیه کننده خون و رفع کنندهی  ضعف اعصاب نیز می‌باشد.

۸. سیر

یونانیان پیش از هر نبردی در المپیاد مقدار زیادی سیر می‌خوردند تا نیروی جسمی و قدرت عضلاتشان بیشتر شود. امروزه این خاصیت چنین توصیف می‌شود که: با تأثیر مثبتی که سیر بر روی جریان خون می‌گذارد تندرستی و نیروی جسمی را افزایش و توان قدرت و استقامت عضلات را برای فعالیت بیشتر با خستگی کمتر ایجاد می‌کند. سیر دارای مواد ازته، هیدروکربنه، املاح و مواد معدنی، ویتامین‌ها، و … است بعبارتی سیر نیرو دهنده به عضلات می‌باشد. جریان خون را تسهیل می‌کند و عضلات قلب را کاملاً تقویت می‌کند.

۹. سیب

اگر هر روز صبح یک سیب تازه بخورید هیکل شما خوش اندام مانده و به پیری زودرس و ضعف عضلانی دچار نخواهید شد. سیب دارای ویتامین A-B-C ، سلولز، مواد قندی ۸۶٪، پتاس، سود، آهک و… بوده و مقاومت بدن و عضلات فعال بدن را در مقابل مشکلات و ناملایمت‌ها و فشارها افزایش و تقویت می‌کند. سیب عضلات را غذا می‌دهد و باعث تقویت عضلات و فعالتر شدن آنها می‌شود چنانچه از سیب مصرف و فعالیت‌های عضلانی را انجام دهند باعث افزایش قدرت و حجیم تر شدن قطر عضله خواهد شد. همچنین سیب اثر تصفیه کننده خون و حیات بخش در بافت‌های بدن را دارد. به همین علت برای رفع خستگی‌های جسمانی (مخصوصاً ورزشکاران) بسیار مفید و مؤثر است.

خرید محصولات گیاهی دارویی و درمانی 


۱۰. اسفناج

رفع کننده سستی اعضاء بدن و تقویت کننده عضلات و محکم کننده استخوان‌هاست. اسفناج به واسطه داشتن مواد قندی نیرو بخش است و مصرف آن برای افزایش قدرت و حجم عضلات مؤثر است. کلروفیل اسفناج عاملی برای تقویت قلب است. اخیراً ثابت شده اسفناج گلبول‌های قرمز را زیاد می‌کند و به این خاطر برای افراد پیر و جوان‌ها و بچه‌ها مؤثر است. همیشه قبل از غذا یک فنجان آب اسفناج بخورید. برای افزایش مقاومت عضلات و بالا بردن توان عضلات و رفع خستگی جسمانی و خستگی عصبی با دقت یک مشت بزرگ اسفناج و یک مشت بزرگ شاهی را بشوئید و از آسیاب مخصوص سبزی‌ها رد کنید. سپس آنرا صاف کرده هر روز ناشتا یک فنجان بخورید تا آنجا که ممکن است اسفناج‌های تازه و لطیف را در سالاد داخل کرده و مصرف نمائید.

۱۱. پیاز

آب پیاز در رفع خستگی عمومی بدن و تقویت عضلات فعال در فعالیت‌ها مؤثر است. در رفع خستگی و فرسودگی و همچنین افزایش توان عضلانی قدرت و استقامت عضلانی و نیروبخشی مؤثر است.

۱۲. خربزه

خربزه سرشار از ویتامین A-C قند و آب به مقدار زیاد و… می‌باشد. خربزه به خاطر دارا بودن آب و مواد قندی و توأم بودن آنها فوراً جذب بدن می‌شود و انرژی تولید می‌کند. خربزه دارای پتاسیم، گلوگز، چربی، آلبومین و مقدار زیادی پکتین مواد معدنی و پتاسیم و منگنز و فسفر و کلسیم می‌باشد. خربزه به خاطر دارا بودن این مواد نیروبخش بوده و  سموم بدن را دفع می‌کند. قند و گلوکز آن فوراً جذب و سوخته می‌شوند به این خاطر در رفع خستگی و افزایش قدرت و استقامت عضلانی مؤثر است. در میان مواد قندی و معدنی خربزه، آنزیمی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده و باعث افزایش اشتها می‌شود و علاوه بر آن فعالیت سلول‌های بدن را بیشتر کرده که باعث رفع سستی و بی‌حالی می‌شود و کلاً مفید است. چنانچه مشاهده می‌شود تقریباً تمام موادی که در قرص‌های تستسترون موجود است. به طور طبیعی در خربزه یافت می‌شود.


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا