۰

بهترین جایگزین قند در طب سنتی ایران

در طب سنتی در خصوص حفظ و ارتقا سلامت بدن توجه ویژه ای به مصرف محصولات ارگانیک می شود. قند و شکر ترکیبات زیان آوری هستند که سلامت بدن را به مخاطره می اندازند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین جایگزین های قند در طب سنتی را بیان کنیم.

تأثیر منفی مصرف قند در بدن

در یک رژیم غذایی مضر ترین ترکیبات شامل قند و شکر می شود. بهره گیری از این ترکیبات مشکلات گسترده ای را اعم از دیابت، سرطان، افزایش وزن مزمن و بیماری های قلبی را به ارمغان می آورند.

برخلاف باور عموم شکر فاقد مواد معدنی، ویتامین های مفید، پروتئین و چربی سالم است. این ماده شیرین با اختلال در عملکرد هورمون های بدن سبب شکل گیری احساس سیری در فرد می شود و به صورت مستقیم در رژیم غذایی تداخل ایجاد می کند.

در سطح جهان نرخ چاقی در سیر افزایشی قرار دارد. بر اساس تحقیقات مختلف دانشمندان، منشأ چاقی مزمن افراد به بهره گیری افراطی قند و شکر باز می گردد. بیشترین درصد قند غیر طبیعی به آب میوه های مصنوعی و نوشابه های گاز دار اختصاص دارد.

مطالعات حاکی از آن دارند که در کشور های آسیایی مصرف قند و شکر در مقادیر بالایی قرار دارد. این ماده در کنار افزایش وزن، از پیشروی خون به پوست جلوگیری می کند و مانع تنفس پوست می گردد.

بهترین جایگزین های قند در طب سنتی

عسل طبیعی

عسل طبیعی منبع غنی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است. فعالیت آنتی اکسیدانی عسل در پیشگیری از شکل گیری التهاب، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت مؤثر است. مسئولیت فعالیت آنتی اکسیدانی عسل طبیعی بر عهده اسید های فلاونوئید و فنولیک می باشد.

در هر 100 گرم عسل طبیعی بالغ بر 80 گرم قند وجود دارد. لذا عسل طبیعی جایگزین مناسبی برای قند های معمولی به شمار می رود.

بهتر است بدانید به موجب عدم خالص بودن کامل عسل و مصرف شکر به جای شیره گل توسط زنبور بهتر است افراد مبتلا به دیابت از مصرف بی رویه عسل پرهیز نمایند.

انجیر خشک

یکی از جایگزین های مناسب برای قند در طب سنتی، انجیر خشک است. انجیر خشک مزیت های گسترده ای برای بدن دارد. در هر 100 گرم انجیر خشک حدود 45 گرم قند طبیعی وجود دارد.

مهم ترین مزیت های انجیر خشک برای بدن شامل خاصیت ضد سرطانی، تقویت کننده حافظه، مؤثر در درمان لاغری، تقویت ریشه مو، خاصیت آنتی اکسیدانی و تأمین کننده ویتامین های مفید می شود.

کشمش

در دوره قرون وسطی از کشمش به عنوان شیرین کننده طبیعی استفاده می کرده اند. کشمش حاصل خشک شدن میوه انگور است و از خواص گسترده ای بهره مند می باشد.

کشمش در تقویت بدن، ارتقا سیستم ایمنی و تنظیم قند خون مفید واقع است. در هر 100 گرم کشمش، حدود 58 گرم قند طبیعی وجود دارد. بنابراین کشمش یک جایگزین مناسب برای قند تلقی می شود.

خرما

مقوی ترین میوه در خصوص تقویت عملکرد مغز، ارتقا سیستم ایمنی بدن و تنظیم کلسترول خون، خرما است. خرما به عنوان منبع طبیعی قند جایگزین مناسبی برای قند و شکر محسوب می شود. این میوه شامل 25% ساکارز و 50% گلوکز است.

شکر سرخ

به طور کلی انواع شکر شامل شکر سرخ، شکر سفید و سکر قهوه ای می شود. در راستای تهیه شکر های گوناگون از نی شکر بهره گرفته می شود. شکر قهوه ای و شکر سفید به روش مدرن در کارخانه جات به تولید می رسند. این در حالی است که شکر سرخ به صورت طبیعی و سنتی تهیه می گردد.

در شکر سرخ ترکیباتی نظیر منگنز، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، ویتامین B6، سلنیوم، منیزیم یافت می شود. این شکر از طبع گرم و تر بهره مند است.

بهتر است بدانید به موجب تهیه شکر سرخ به روش سنتی، این نوع شکر کاملا ارگانیک است و مصرف متعادل آن آسیبی به بدن وارد نمی کند.

شکر سرخ در راستای تهیه انواع شربت، پخت حلوا، تهیه مربا و تهیه تمام مواد خوراکی کاربرد دارد.

مویز

مویز یک میوه خشک است که از انگور شاهانی تهیه می گردد. این میوه خشک به موجب برخورداری از ویتامین های گروه E، B، A، فسفر و کلسیم در افزایش انرژی بدن نقش چشمگیری دارد.

مویز با خاصیت ضد آلرژی و ضد باکتری در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند. قند موجود در میوه خشک شده مویز، یک قند طبیعی است که در راستای جذب شدن در بدن به انسولین نیازی ندارد.

مویز به دلیل اثر گذاری مثبت در درمان دیابت، کاهش قند خون، سردرد های میگرنی، پیری زودرس و تقویت دستگاه گوارش جایگزین مناسبی برای قند به شمار می رود

بهترین قند طبیعی، توت خشک است. توت یک میوه بومی کشور چین است که به موجب مزیت های گسترده در اقصی نقاط جهان کشت می شود.

در حالت طبیعی توت در درمان روماتیسم، کم خونی، سرفه، آسم، فشار خون بالا و فقر آهن مؤثر است.

برای خشک کردن توت می بایست از روش طبیعی بهره گرفت و راستای خشک کردن آن از مواد شیمیایی پرهیز کرد. در هر 100 گرم توت خشک، بالغ بر 7 گرم قند طبیعی وجود دارد.

همچنین توت خشک دارای آهن و فیبر می باشد که با خاصیت ملین در کاهش وزن نقش چشمگیری ایفا می کند.

توت خشک کاهش دهنده کلسترول بد خون است و خاصیت ضد استرس، ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، توت خشک سبب بهبود عملکرد قلب می گردد.

شیره :

شیره یا شربت افرا ماده ای کاملا ارگانیک است که از صمغ کهربایی درخت افرا تهیه می شود. این ماده محبوب ترین شیرین کننده در جهان تلقی می شود که به موجب طبیعی بودن، جایگزین مناسب قند است.

شیره افرا از منظر طعم به مثابه ی عسل طبیعی می ماند. این شیره متشکل از پتاسیم، کلسیم، اسید مالیک، اسید های ارگانیک، روی، منگنز و آمینو اسید است.

شکر نارگیل

شکر نارگیل سرشار از مواد مغذی استو اعم از پتاسیم، کلسیم و آهن است. این شکر طبیعی از طریق شیره نخل نارگیل تهیه می گردد و نسبت به شکر معمولی مزیت های مختلفی برای سلامت بدن دارد.

بهتر است بدانید شکر نارگیل در راستای تولید تصفیه می شود و از کالری بالایی برخوردار است.

شیرین کننده های طبیعی

استویا

استویا به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، متشکل از یک برگ بومی در آمریکای جنوبی است. این گیاه به موجب عدم برخورداری از کالری، در شکل گیری افزایش وزن تداخلی ایجاد نمی کند.

به طور کلی طبیعت استویا گرم و خشک است. این ماده به عنوان یک مکمل گیاهی و یک شیرین کننده مفید کاربرد دارد. علاوه بر این جایگزین مناسبی برای قند های تصفیه شده محسوب می شود.

استویا یک گیاه طبیعی است که با عنوان رقیب دیابت شناخته می شود. این گیاه قادر است سطح انسولین را در بدن کاهش دهد و میزان قند خون را کنترل سازد.

از سری مزیت های چشمگیر استویا می توان به پیشگیری از سرطان، کاهش فشار خون، ارتقا سلامت دهان و دندان، کاهش وزن و مؤثر برای پوکی استخوان اشاره کرد.

نام دیگر استویا، شیرین برگ است. بهتر است بدانید شیرین برگ از تیره کاسنیان می باشد. علاوه بر این از شیرین برگ به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در تهیه صنایع غذایی استفاده می شود.

شربت یاکون

شربت یاکون ماده ای به رنگ سبز، غلیظ و شیرین است. قند موجود در شربت باکون به صراحت از بدن دفع نمی گردد و با کالری 1.3 سبب کاهش میل به غذا در فرد می شود.

شربت یاکون در ارتقا سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

زایلیتول

زایلیتول نوعی الکل قند به شمار می رود که در میوه ها سبزیجات به وفور وجود دارد. این ماده حاصل گیاه ذرت یا توس است. نسبت ضررهای زایلیتول در برابر قند حدود 40 درصد کمتر می باشد. علاوه بر این، زایلیتول در میزان افزایش انسولین خون نقشی ندارد و در کاهش احتمال فرسودگی دندان مفید واقع است.

برجسته ترین عوارض جانبی بهره گیری مکرر از زایلیتول، اسهال و تورم می باشد.

اریتریتول

یکی از جایگزین های مفید قند، اریتریتول است. اریتریتول نوعی الکل قندی با کالری کم است که طعم آن به مثابه ی شکر می ماند.

بدن انسان با اریتریتول سازگاری دارد و قادر است از طریق مجرای ادرار آن را دفع نماید. مهم ترین مزیت های بهره گیری از اریتریتول شامل کنترل سطح کلسترول، میزان انسولین و قند خون می شود.

شربت مالت جو

شربت مالت جو عصاره ای شیرین از گیاه جو و مالت خوراکی است. این عصاره به رنگ قهوه ای و غلیظ یافت می شود و متشکل از 3 % پروتئین، 30% کربوهیدرات و 65% مالتوز می باشد.

شربت برنج قهوه ای

شربت برنج قهوه ای شیرین کننده ای طبیعی است که حاصل افزودن آنزیم به برنج قهوه ای می باشد. شربت برنج قهوه ای به موجب برخورداری از 3% گلوکز، 45 % مالتوز و 52% مالتوتریوز در بدن به گلوکز مبدل می گردد.

شهد آگاو

شهد آگاو، یک جایگزین طبیعی برای قند و شکر است. طبق تحقیقات صورت گرفته، شهد آگاو نسبت به شکر بسیار شیرین تر است. گیاه آگاو یا خنجری حدود 1.5 برابر شیرین تر از شکر معمولی می باشد.

با این وجود شهد آگاو به موجب عدم افزایش سطح قند خون و فشار خون گزینه مناسبی برای جایگزین سازی قند محسوب می شود.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا