۰

خواص و فاید باور نکردنی گل مینا در طب سنتی:

گل مینا، یکی از نمونه گیاهان خودرو است که استفاده از آن می تواند انقباض رگ های مغز را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. از این گل برای درمان دردهای سر استفاده می شود و علاوه بر این موضوع، خواص دیگری نیز دارد.

معرفی و شناسایی گل مینا

این گل عموما در مناطق اروپایی و آسیایی و در دشت های بدون درخت رشد بسیار دارد. البته این موضوع به این معنا نیست که در مناطق کوهستانی، نمی توانیم شاهد رشد گل های مینا باشیم، چرا که این گل را نیز می توانیم در دامنه های کوهستانی، کوه های ایران نیز مشاهده نماییم. این گل یک گیاه علفی و خودرو است که نهایتا تا ده سانتی متر قابلیت رشد کردن دارد. گل مینا را با نام گل ستاره ای نیز می شناسند.

این گیاه به شدت خاصیت دارویی دارد تا حدی که انواع قرص های EPO را از این گیاه تولید کرده و آن را با نام قرص اپو در داروخانه های اروپایی، به فروش می رسانند. رشد گل مینا در ایران، قدمت چندین هزارساله دارد، این گل اکثرا در مناطق شمالی ایران رشد می کند و کهریزک را می توانیم معدن رشد این دست گل ها معرفی نماییم.

در واقع گل مینا در شهر تاریخی کهریزک با عنوان، نمادکشاورزی، معرفی می شود. گل مینا دارای گل هایی به رنگ زرد لیمویی است. این گل میوه می دهد و میوه ای که می دهد یک میوه ی ریز مودار می باشد.

در اطراف گلبرگ های گل مینا، آج ها و بریدگی های ریزی وجود دارند که باعث می شود تا این گل یکدست و برش خورده به نظر نیاید. این بریدگی ها به صورت طبیعی و همراه با رشد گل، بر روی گلبرگ ها نمایان می شوند. ساقه ی این گیاه، یک ساقه ی عمودی و صاف است. البته گاهی اوقات پیش می آید که این ساقه دارای انشعاب هم باشد و چند گل به هم پیوسته بر روی شاخه برویند. مقاومت گل مینا در آب و هوای سردسیر بسیار بالاست.

در واقع این گیاه می تواند در آب و هوای این چنینی، به راحتی رشد کند و گل دهد. گل مینا کاملا خودرو در مناطقی که شرایط رویش آن برقرار است، رشد میکند و اصلا نیازی به کاشت دانه و سایر متعلقات آن نیست. در کشور ما ایران، از این گیاه برای زیباسازی محیط و خیابان ها استفاده می شود. بیشترین قابلیت ها و موارد مصرف این گیاه، به خاصیت التیام درد آن برمیگردد.

بررسی خواص و فواید گل مینا :

التیام و بهبود انواع زخم ها

اولین کاربرد گل مینا برای التیام و بهبود زخم ها می باشد. در این بخش معمولا از قسمت برگ این گل برای بهبود درد استفاده می شود. کافیست برگ گل را له کنید و آن را بر روی قسمت زخم شده قرار دهید. البته له شدن برگ گل باید تا حدی باشد که به صورت خمیر درآید و بتواند درد و زخم را التیام بخشد. این خمیر به دست آمده از برگ گل، میتواند برای جای نیش حشرات، جای خارش و سایر زخم های سطحی و عمقی، تاثیر زیادی داشته باشد.

درمان دردهای قاعدگی برای خانم ها

دردها و سندروم های قبل از قاعدگی، یکی از مشکلاتی است که عموما اکثر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. خوردن این گیاه باعث می شود تا ترشحاتی که از مهبل خارج می شوند نیز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. از این رو کافیست این گیاه را به صورت دم نوش آماده کنید و برای درمان دردهای قاعدگی تان مصرف نمایید.

البته این دمنوش علاوه بر التیام دردهای جسمانی و آزار دهنده ی قاعدگی می تواند در درمان حالت های روانی این پروسه نیز کمک بسیار زیادی کند. در واقع در دوران pms ، این درمان می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

درمان بیماری های رحمی برای خانم ها

بیماری های رحمی، یکی دیگر از اقلام بیماری هایی هستند که خانم ها با آن ها سرو کار دارند. دمنوش این گیاه، علاوه بر اینکه می تواند علائم pms را در افراد کم کند، می تواند در التیام انواع بیماری های رحمی نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

ضد عفونی کننده قوی برای بدن

دمنوش گیاه گل مینا می تواند تاثیر بسیار زیاد بر روی تصفیه ی خون داشته باشد و این کار باعث می شود تا بدن شما کاملا ضد عفونی شود و سموم موجود در بدن تان کاملا دفع گردد. تمامی سموم بدن شما از طریق کلیه و کبد، دفع شده و باعث می شود تا کلیه ها و کبد شما در فضایی سالم تر، کار کنند و دچار مشکلات مختلف ناشی از انباشتگی انواع سموم نشوند.

زیبایی و درخشندگی پوست

خودتان هم می دانید که تصفیه ی خوب کبد، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رنگ پوست و شفافیت پوست فرد داشته باشد. دمنوش گل مینا به گونه ای می تواند تمامی اضافات بدن شما را دفع کند و به کبدتان برای تصفیه ی بدن کمک کند. همین عامل بیرونی تصفیه کننده، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی شفافیت و درخشندگی پوست های شما داشته باشد.

درمان سردردهای میگرنی

افرادی که میگرن دارند و به صورت دوره ای، سردردهای شدید ناشی از میگرن را تجربه می کنند، می توانند از دمنوش گل مینا برای درمان این سردردها و التیام آن ها کمک بگیرند. دمنوش گل مینا می تواند انقباض رگ های مغز را کاهش دهد و از التهاب اعضای بدن شما جلوگیری نماید. همین کاهش التهاب می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه ی درمان انواع میگرن و سردرد داشته باشد

درمان صرع و بیماری های روحی

در کنار التیام دردهای میگرنی، این دمنوش قابلیت این را هم دارد تا برای درمان صرع و بیماری های غشی نیز به کار برده شود. چرا که این دمنوش با اثرات آرام بخش که دارد می تواند تا حد زیادی از بروز فشارهای عصبی مختلف بر روی فرد جلوگیری نماید. بنابراین افرادی که به بیماری های روحی و صرع دچار هستند، می توانند از این دمنوش به عنوان یک التیام بخش خوب استفاده کنند.

از بین بردن خون مردگی بر روی بدن

برای درمان خون مردگی های موجود بر روی بدن تان کافیست که برگ های گل مینا را دم بیاورید و سپس جوشانده ی آن ها را داخل یک کیسه ی فریزر قرار داده و یک کمپرس دمنوش گل مینا تشکیل دهید. این کمپرس سرد باعث می شود تا کبودی موجود بر روی پوست شما با عمق های مختلف، خیلی سریع تر از قبل درمان شود. دردهای موضعی و گرفتگی های عضلانی نیز به کمک یک کمپرس دمنوش گل مینا، به راحتی قابلیت درمان دارند.

درمان یبوست های پی در پی

دمنوش گل مینا نیز مانند اکثر دمنوش های گیاهی، قابلیت ملین سازی دارد. این دمنوش با تحریک پرزهای روده باعث می شود تا مواد غذایی به راحتی هر چه تمام تر در طول روده حرکت کرده و دفع شود. بنابراین اگر به یبوست مبتلا هستید، کافیست این دم نوش را برای خودتان درست کنید و از شر یبوست رهایی یابید.

بالا بردن میل به غذا و اشتها در فرد

این دمنوش یکی از بهترین مواردی است که می تواند برای بچه ها و افراد لاغر و کم غذا مورد استفاده قرار گیرد. خوردن دمنشو گل مینا باعث می شود تا اشتهای فرد به نسبت قبل، بیشتر و بیشتر شود.

کمک به سلامت کلیه و مثانه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی است که در کلیه و مثانه شان به وجود می آید. سنگ کلیه و سنگ مثانه، از رایج ترین سنگ های داخل بدنی هستند که می توانند بسیار آزار دهنده و در برخی موارد، خطرناک باشند. دمنوش گل مینا به عنوان یک دمنوش ادرار آور، با خاصیتی که دارد می تواند دفعات ادراری شما را بالا ببرد و ماندگاری و جمع شدن رسوبات در کلیه و مثانه و تشکیل سنگ، جلوگیری کند.

ساخت کپسول اپو

این کپسول عموما در کشورهای اروپایی با نام EPO کپسول در داروخانه ها قابلیت دسترسی دارد. در این کپسول از 250 میلی گرم و یا 500 میلی گرم روغن گل مینا استفاده می کنند و به طور کلی خوردن این کپسول برای رشد سلولی داخل بدن بسیار مفید است. دلیل مفید بودن این کپسول هم وجود اسیدهای چربی است که می تواند رشد سلولی بدن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

از گل مینا چگونه استفاده می شود؟

همان طور که خدمت تان عرض کردیم، از گل مینا می توان به صورت پماد، کپسول، جوشانده و غیره استفاده کرد. یکی از رایج ترین موارد استفاده از گل مینا به صورت جوشانده است. ابتدا نیاز است که گل ها و برگ های این گیاه را خشک کنید و هر بار برای درست کردن جوشانده، آن را با کمی آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. ده دقیقه کافیست تا شما یک دمنوش خوشمزه و پر فایده برای خودتان درست کنید. شما می توانید از دمنوش گل مینا، به صورت سه فنجان در روز استفاده نمایید.

مورد بعدی استفاده از دمنوش گل مینا، استفاده به صورت کمپرس است. ابتدا جوشانده را داخل یک کیسه ی فریزر قرار دهید و برای درمان موارد موضعی، کمپرس درست شده را بر روی ناحیه ی مورد نظر بگذارید. از این می توانید تنطور درست کنید و خود تنطور را به صورت موضعی استفاده کنید. البته علاوه بر موارد ذکر شده، گل مینا در داروخانه ها نیز به صورت ترکیبی با سایر مواد اولیه ی دارویی، مورد استفاده قرار میگیرد

موارد منع مصرف گل مینا

همان طور که می دانید، هر ماده غذایی و یا دارویی، علاوه بر خواص مختلفی که برای درمان دارد، می تواند مضراتی هم برای بدن داشته باشد. به عنوان مثال ما گفتیم که دم نوش گل مینا می تواند برای درمان بیماری های رحمی، بسیار مفید باشد.

اما در مقابل، خانم های باردار باید مواظب باشند که به هیچ وجه از این دمنوش در دوران بارداریشان میل نکنند. چرا که این گل می تواند باعث انقباض های رحمی شود و مشکلات مختلفی را به وجود آورد.

افرادی که زخم معده و دارند و یا کیسه ی صفرای آن ها با مشکل مواجه است، ابدا نباید از دمنوش های گل مینا استفاده کنند.

افرادی که به بابونه، جعفری و از این دسته گیاهان حساسیت دارند، باید حواسشان باشد که از این دمنوش ها استفاده نکنند.

در نهایت اگر بیماری خاصی دارید یا عمل جراحی در پیش رو دارید، استفاده از دمنوش و یا کلا گیاه گل مینا را محدود کنید و یا موارد استفاده ی آن ها را تحت نظارت یک متخصص و پزشک مخصوص خودتان انجام دهید چرا که این گیاه ممکن است در برخی از موارد، باعث بروز مشکلات غیر قابل پیش بینی شود.

در نهایت می توانیم بیشترین اثرگذاری گیاه گل مینا را به کاهش انواع التهاب های داخلی و یا پوستی، ربط دهیم. از این رو، حتی برای درمان همین موارد نیز، بهتر است با شناخت از انواع بیماری ها و مشکلات احتمالی در بدن تان، به صورت آگاهانه و کنترل شده از این گیاه استفاده کنید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا