۰

فواید و مضرات خوردن سیرابی و شیردان برای بدن

سیرابی و شیردان شاید آنقدر که باید و شاید مورد استقبال دسته ای از افراد قرار نمی گیرد. البته به دلیل شکل خاص و بوی نامطبوع سیرابی و شیردان در زمان پخت برخی احساس می کنند که طعم این غذا خوب نباشد اما پیشنهاد می کنیم برای رساندن ویتامین های مهم و مواد معدنی عالی به بدن این غذا را در لیست برنامه ی غذاهای خود قرار دهید.

سیرابی و شیردان کدام بخش از بدن گاو است؟

به آستر (لایه داخلی) معده گاو، سیرابی می گویند که دارای بافت جویدنی است. سیرابی طعم ملایمی دارد که آن را تبدیل به غذایی خوشمزه به صورت جداگانه، یا در سوپ و خوراک کرده است.

سیرابی عضو گوشتی از معده گاو است که سال ها مورد مصرف بسیاری از مردم در اقصی نقاط دنیا بوده است (حتی در ادبیات شکسپیر به آن اشاره شده است). اگرچه به نظر می رسد سیرابی در مقایسه با غذاهای گوشتی دیگر چندان مرسوم نیست اما ارزش آن را دارد که به رژیم غذایی تان افزوده شود. سیرابی نسبتاً کم کالری است و منبعی از ویتامین های لازم برای سلامتی است.

سیرابی و شیردان یکی از غذاهای قدیمی است که نه تنها در کشور عزیزمان ایران دارای پیشینه ای درخشان و طولانی است بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز مورد توجه علاقه مندان به این ماده غذایی است.

سیرابی و شیردان جزء امعا و احشای درون شکم علفخواران (نشخوارکنندگان) است. معمولاً سیرابی را پس از ذبح حیوان از بدنش خارج می کنند که دارای آخرین محتویات معده است که دارای بوی نامطبوع و ناخوشایند است که جهت مصرف با برش دادن و خارج نمودن محتویات و به طور کامل شستشو کردن آن اقدام به پخت این ماده غذایی می کنند. عضلات صاف و لانه زنبوری که در سیرابی و شیردان وجود دارد، از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و از نظر پروتئین و چربی با گوشت گاو و گوسفند بسیار متفاوت است که بر خلاف کله و پاچه باعث افزایش کلسترول نمی شود، البته کالری آن نسبت به گوشت قرمز کمتر بوده ولی پروتئین آن مشابه گوشت قرمز، مرغ و ماهی است.

خواص و فواید سیرابی و شیردان برای سلامتی بدن

کالری سیرابی و شیردان

سیرابی به خوبی با رژیم غذایی کم کالری سازگاری دارد، چون در هر 85 گرم سیرابی پخته تنها 80 کالری وجود دارد که تنها 4% از کالری موردنیاز روزانه در یک رژیم 2000 کالری را تأمین می کند. هر وعده سیرابی پخته (منظور از یک وعده در اینجا 85 گرم سیرابی است) حاوی 10 گرم پروتئین است. پروتئین منبع آمینواسیدهای موردنیاز بدن برای ساخت هورمون ها، آنزیم ها و بافت های جدید است. سیرابی 3.4 گرم چربی در هر وعده دارد که 1.2 گرم از این مقدار اسیدهای چرب اشباع شده هستند. مصرف چربی به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل به سبک زندگی فعال کمک می کند چون منشأ انرژی است، اما چربی های اشباع شده کلسترول بد خون را افزایش می دهند که شما را درخطر بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد.

خواص درمانی سیرابی

خواص و فواید سیراب شیردان برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها سالهاست که از سوی متخصصان توصیه می شود. لیستی از خواص سیرابی و شیردان را با هم مرور می کنیم.

درمان کم خونی

مفید در رشد و تقویت کودکان

تقویت و کمک به تولید اسپرم سالم

بهترین برای تقویت معده و روده

کمک در درمان بیماری های عصبی و افسردگی

مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS

درمان زخم معده و اثنی عشر

تقویت و درمان ریزش مو

تقویت سیستم ایمنی بدن

ضد سرطان

سیرابی و شیردان

فواید سیرابی و شیردان برای درمان سرطان و ام اس و ریزش مو

پروتئین موجود در سیرابی از لحاظ کیفیتی بالاتر از سایر محصولات غذایی حیوانی است و آمینواسیدهای ضروری بدن را تامین می کند. بنابراین سیرابی می تواند در رشد کودکان و نوجوانان نقش بسزای داشته و کلسیم مورد نیاز آن ها را تامین کند.

سیرابی گوسفند و گوساله، سرشار از ویتامین B است؛ و تقریباً در هر 92 گرم حدود 130 کالری وجود دارد. ویتامین های گروه B، بسیاری از واکنش های شیمیایی بدن را تنظیم می کنند که این واکنش ها برای حفظ سلامتی بدن بسیار ضروری هستند. برخی از این واکنش ها موجب آزاد شدن انرژی در بدن، بهبود بینایی، سلامت پوست، عملکرد بهینه مغز و تولید گلبول های قرمز خون می شوند. گوشت گاو و گوسفند و مشتقات آن حاوی ویتامین های B1، B2، B3، B6 و به خصوص B12 می باشند. ویتامین B12 به طور طبیعی در غذاهای حیوانی یافت می شود و گوشت گاو و گوسفند از غنی ترین منابع این ماده ضروری هستند. با مصرف روزانه 100 گرم گوشت گاو بدون چربی، کل نیاز روزانه بدن به ویتامین B12 را فراهم کرده اید.

ویتامین A برای رشد مو لازم است و به داشتن پوست سالم، دستگاه تنفسی سالم و حفظ بینایی کمک و با عفونت ها مبارزه می کند. جگر و سیرابی سرشار از ویتامین A هستند.

سیرابی و شیردان دارای پروتئین بسیار بالا و با کیفیتی است که در رشد و ترمیم بافت های از بین رفته نقش مهمی را برعهده دارند.

خواص سیرابی و شیردان برای جلوگیری و درمان ریزش مو

عنصر روی موجود در سیرابی مهم ترین بخش فواید سیرابی و شیردان است .این مسئله نیز سبب بلندی قد، پرپشتی مو شده و مانع ریزش موی سر می شود و در واقع 100 گرم سیرابی 11 درصد نیاز روزانه بدن را به روی تأمین می کند.

این مسئله برای تولید اسپرم، افزایش حس چشایی، بویایی و تقویت سیستم ایمنی بدن حائز اهمیت است.

سیرابی و شیردان

فواید سیرابی و شیردان برای درمان ناباروری و تقویت اسپرم مردان

نکات مهم و مضرات احتمالی سیرابی و شیردان

با توجه به اینکه می توان هنگام آشپزی از انواع مواد غذایی استفاده کرد و همچنین تنوع در استفاده از مواد تاثیر بسیاری در طعم غذای بدست آمده دارد ما یکی از روش های متداول تهیه سیرابی را عنوان کردیم که امید است مورد توجه قرار گیرد و همچنین می توان با توجه به علاقه به مواد غذایی و ادویه های مختلف تنوع ایجاد کرد و از این غذای شفابخش لذت بیشتری برد.

معمولاً مصرف این ماده غذایی با اهمیت در هفته 2 مرتبه توصیه می شود.

هنگام خرید سیرابی باید به نکاتی توجه داشت :1- نداشتن بوی تعفن 2- فصلی که در آن قرار دارید و قصد خرید سیرابی دارید.

در صورتی که در فصل زمستان و ابتدای بهار اقدام به خرید سیرابی می کنید معمولاً به تغذیه دام از خوراک خشک سیرابی تیره ر

سیرابی تابستان و پاییز، سفیدرنگ است، چون دام علوفه تازه خورده و تحرک زیاد داشته ولی سیرابی زمستان و بهار تیره رنگ است، چون دام در طول فصل، علوفه خشک خورده و تحرک بسیار کمی داشته، البته این مساله به معنای خرابی سیرابی نیست.

بهتر است قبل از پخت، این ماده غذایی را کامل شسته و تمام زواید اطراف آن را دور بریزید و در موقع خرید، بهداشت و سلامت این ماده غذایی را درنظر بگیرید و انواعی را که دارای بسته بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند، انتخاب کنید.

معمولا در تهیه این غذا برای ایجاد طعم مطلوب از نمک زیاد استفاده می شود. بنابر این مصرف این غذا برای مبتلایان به فشار خون بالا توصیه نمی شود.

مصرف جگر سفید این غذا به دلیل کلسترول بالا برای افراد مبتلا به چربی خون مضر است و باید با احتیاط مصرف شود.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا