۵
درمان بیماری بهجت در طب سنتی حکیم اسکندری

درمان بیماری بهجت در طب سنتی از منظر حکیم اسکندری و نسخه درمانی

بهجت یک بیماری خود ایمنی است . در حالت طبیعی ، سیستم ایمنی با تولید آنتی بادی بدن را در مقابل عوامل مضر مثل میکرب ها ، محافظت می کند

اما در بیماریهای خود ایمنی این سیستم دچار اشکال می شود و بر علیه خود بدن آنتی بادی تولید می کند . در بیماری بهجت آنتی بادی بر علیه دیواره رگ ها ساخته می شود و در نتیجه عروق دچار التهاب می شوند .

علت بیماری بهجت هنوز ناشناخته باقی مانده است اما زمینه ارثی و عوامل محیطی آن در بروز بیماری نقش دارد . این بیماری در خاورمیانه ، آسیا و ژاپن شایع است ولی در سنین 20 تا 30 سالگی ابتلا به بیماری شایع تر است . زنان و مردان تقریباً به نسبت مساوی مبتلا می شوند اما بیماری در مردان شدیدتر است .


علائم ونشانه های بیماری بهجت

علائم بهجت در بیماران مختلف متفاوت است . چهار علامت شایع در بیماری بهجت عبارتند از :

آفت دهانی

بثورات ( دانه ) دستگاه تناسلی

بثورات ( دانه) پوستی

التهاب چشمی

درمان بیماری بهجت در طب سنتی و نسخه حکیم اسکندری


آفت دهانی : این علامت تقریباً در تمام بیماران بهجت دیده می شود و معمولا قبل از علائم دیگر شروع شده و بعد از تمام علائم از بین می رود . این زخمها دردناک بوده و ممکن است از چند میلی متر تا چند سانتی متر قطر داشته باشد .

آفت دهانی معمولاً پس از یک تا دو هفته کاملاً از بین می رود ولی بدون درمان مناسب مرتب عود کرده و غذا خوردن را برای بیمار دشوار می کند .


بثورات دستگاه تناسلی : در نیمی از بیماران دیده می شود . محل شایع این زخمها در مردان در دستگاه تناسلی خارجی و در زنان درفرج یا واژن می باشد . زخم های دستگاه تناسلی نیز دردناک هستند ولی معمولاً عود کمتری داشته و بهبودی آنها طولانی است .

ممکن است در محل التیام این زخمها جوشگاه ایجاد شود .


بثورات پوستی : انواع مختلف تظاهرات پوستی در بیماری بهجت دیده می شود . ممکن است ضایعاتی به شکل آکنه یا جوشهای چرکی پس از بلوغ و در تنه یا اندام ها دیده شود .


التهاب چشمی : درگیری چشمی در مردان شدیدتر می باشد و در قسمتهای مختلف چشم نظیر قرنیه ، مشیمیه و شبکیه ممکن است التهاب ایجاد شود که علائم آن شامل : درد ، قرمزی و تاری دید است ،

البته این درگیری گاهی بدون علامت می باشد که منجر به کاهش قابل ملاحظه دید و نابینایی می شود به همبن دلیل مبتلایان به بیماری بهجت بایستی به صورت دوره ای توسط چشم پزشک معاینه شوند .


درگیری مفصلی : التهاب مفصل در بیش از نیمی از بیماران دیده می شود . معمولاً مفاصل زانو ، آرنج و مچ درگیر می شوند . بیماران از درد ، تورم و خشکی مفصلی شکایت می کنند . علامتهای مفصلی طی چند هفته یا چند ماه کاملا ً برطرف می شوند .

ایجاد لخته خون در عروق : به دلیل التهاب در عروق بویژه سیاهرگها در 16 درصد از بیماران لخته در رگ ها ایجاد می شود که بروز آن در سیاهرگ های ساق پا شایع تر است . در صورت وجود لخته ، اندام درگیر متورم ، گرم و گاهی قرمز می شود .


درگیری سیستم عصبی : در یک چهارم افراد مبتلا به بیماری درگیری سیستم عصبی مرکزی دیده می شود . سیستم عصبی مرکزی وظیفه پردازش اطلاعات و هماهنگی افکار ، رفتارها ، احساسات و حرکات را بر عهده دارد . ممکن است در بیماری بهجت التهاب پرده های اطراف مغز و طناب نخاعی و یا خود مغز دیده می شود ،

علائم این نوع التهاب شامل تب ، سردرد و سفتی گردن است و باید این علائم سریعاً به پزشک گزارش شود .


درگیری دستگاه گوارشی : درگیری روده ها با علائم درد شکم ، اسهال خونی و یا خونریزی از دستگاه گوارش همراه است .


درگیری سیستم تنفسی : عمده ترین علامت درگیری سیستم تنفسی خلط خونی می باشد که به اقدامات درمانی فوری نیاز دارد و بلافاصله پزشک معالج را باید مطلع کرد .

خرید محصولات گیاهی طبیعی و درمانی


تشخیص :

هیچگونه آزمایش تشخیصی یا علامت کاملاً اختصاصی برای بیماری بهجت وجود ندارد . تشخیص این بیماری معمولاً از طریق علائم بالینی بیمارو توسط پزشکی که با این بیماری آشنایی کافی دارد ، صورت می گیرد . قبل از تشخیص نهایی ، تست های لازم برای رد کردن بیماریهای دیگر انجام می شود .

علامتهای کلیدی جهت تشخیص بیماری بهجت :

آفت دهان : حداقل سه بار در طی 12 ماه

بثورات دستگاه تناسلی

التهاب چشمی

بثورات پوستی

تست پاترژی مثبت : این تست توسط پزشک انجام می شود . با استفاده از سوزن استریل در پوست فرد مشکوک به بیماری بهجت سوراخ یا خراشیدگی ایجاد می شود و پس از مدت 24 تا 48 ساعت مجدداً توسط پزشک مشاهده می شود و در صورت وجود واکنش پوستی می تواند یکی از علامتهای تشخیصی بیماری باشد .

یکی از درمانهای بسیار موثر برای کنترل التهابات بیماری بهجت زالو درمانی است . زالوها را از پشت گوش شروع کنید . 20 تا 25 روز بعد روی دست ها و 20 تا 25 روز بعد روی پاها زالو به همان ترتیب و تعدادی که در بیماری های قلبی گفتیم بیاندازید 3 ماه صبر کنید و انگاه در سه نوبت به فاصله هر 20 تا 25 روز یکبار فقط روی پاها زالو بیاندازید .

اگر بخش خاصی مورد حمله بهجت واقع شده است در همان نقطه نیز انداختن زالو مفید است . همراه با زالو درمانی مصرف داروهای گیاهی ضد بهجت و پاکسازی بدن از اخلاط اضافی لازم است .

برای دریافت نسخه گیاهی این بیماری (درمان بیماری بهجت)با شماره مستقیم آقای دکتر اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

۵ دیدگاه

  1. حمید علایی آبان ۱۵, ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام تشکر میکنم از حکیم اسکندری با اون داروی خاص و خوبشون و راهنمایی های عالی و حکیمانشون که تونستم درمان بشم از این بیماری بهجت من به خیلی ها گفتم و معرفی کردم ایشونو الان بیشتر از۲ساله که دیگه اثری ازش حتی تو آزمایشاتمم نیست خداروشکر

  2. شادی عزیزی بهمن ۴, ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام تشکر از سایت خوبتون و مشاوره های عالی و داروی خوب استاد اسکندری عزیز بابت بهجت و رماتیسم

  3. نازنین شاهدروا بهمن ۹, ۱۴۰۲ پاسخ

    بیماری بهجت رو فکر نمی کردم که درمان شود با این دارو و واقعا تحسین میکنم و خداوند و شاکرم که حکیم اسکندری هستند و بهترین راهکاررو دادند و انحام شد و بیماری کامل برطرف شد

  4. az1368.1390 بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ پاسخ

    سلام خانم عزیزی ….اگه پیام منو دیدین …..خواهش میکنم جواب بدین ….همسرم از بیماری بهجت عااااجز و ناتوان شده ….داروی استاد اسکندری رو هم استفاده میکنن الان ۱۲ روزه ….میشه بیایین بگین غذاهاتون چیا بودن ؟
    خیلی ناراحت شوهرمم

    • مدیر سایت بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ پاسخ

      با سلام و عرض ادب و احترام – سرکار خانم جسارتا بهترین کار اینه که مجددا با حکیم اسکندری در تماس باشد .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا