۰
درمان زودانزالی در مردان ، طب سنتی

فهرست مطالب

روش های درمان دیرانزالی و زود انزالی مردان در طب سنتی

اختلال عملکرد جنسی مردان دارای شیوع بالایی می‌باشد و در آمریکا در مردان ۷۰-۴۰ سال ۵۲% گزارش شده است. این اختلال شامل بی‌میلی جنسی، اختلال نعوظ، عدم وجود لذت جنسی، عدم وجود ارگاسم (اوج لذت جنسی) و انزال زودرس می‌باشد. در طب کلاسیک و نیز طب سنتی ایران علل اختلال عملکرد جنسی و درمان‌های هر یک بیان شده است.

نکته قابل توجه در منابع طب سنتی ایران، توجه طبیبان ایرانی به امر تغذیه در درمان بیماری‌هاست. در این بیماری نیز در مورد هر علت توصیه‌های غذایی آن بیان شده است.

هدف از این مطالعه بیان علل این مشکل و نیز بیان انواع غذاهای توصیه شده در برطرف کردن این مشکل است. برای دستیابی به این هدف، این مطالعه به روش مروری سیستماتیک و با بررسی منابع معتبر و اصلی طب سنتی ایران و مشخص کردن اشتراکات، اختلافات و افتراقات و سپس تجزیه و تحلیل محتوایی این مطالب انجام گرفت.

در این بررسی مشخص شد که ضعف نیروی جنسی مردان از دیدگاه طب سنتی ایران دارای دو علت عمده جسمی و روحی می‌باشد. علل جسمی خود شامل ده مورد می‌باشند که عبارتند از کم بودن حجم مایع منی، وجود ضعف مغز، قلب، کبد، معده، کلیه، کم بودن حدت منی و فقدان لذع آن و سکون منی، ترک نزدیکی به مدت طولانی، کم بودن نفخ عروقی، ضعف و یا فلج اعصاب آلت تناسلی. در زیر هر علت نیز علائم و درمان‌های غذایی و دارویی هر یک بیان شده است که در این مطالعه به درمان‌های غذایی پرداخته شده است.

انزال زود رس به چه معناست ؟

زود انزالی به حالتی گفته میشه که مرد پس از تحریک و نعوظ کامل بالافاصله پس از آغاز نزدیکی جنسی و دخول به ارگاسم و انزال میرسد و توانایی ارضای جنسی همسر خود را از دست می دهد .معمولا انزال زود رس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه پس از آغاز دخول صورت میگیرد.

یکی از مشکلات رایج در بین مردان، در زندگی مشترک، مشکل زود انزالی میباشد ، که این اختلال جنسی در اکثریت مردان مشاهده می شود، و یا اکثریت مردان در سنین خاصی این اختلال را تجربه می کنند، انزال زودرس چون اثرات زیادی بر روی زندگی زناشویی می گذارد و پی آمدهای فردی و اجتماعی زیادی به دنبال دارد، از این جهت ، درمان آن یکی از دغدعه های اشخاص درگیر با انزال زودرس میباشد .

اگر چه امروزه برای درمان انزال زودرس از داروهای مختلف استفاده می شود، ولی یکی از روش ها و شیوه های مؤثر درمان زودانزالی از گذشته تا به امروز درمان گیاهی بوده است، که در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

اشکال اساسی در انزال زودرس

در این تعریف، مفهوم ارضای روحی مرد به موقع رابطه جنسی نادیده انگاشته می شود. درواقع، سوال اساسی این است که اگر مردی، معیار فوق( دو یا سه دقیقه مدّت زمان انزال) را کسب کند؛ لزوماً لذّت کافی و مناسب را هم از رابطه زناشویی خود خواهد برد؟ آیا صِرف رسیدن به انزال و تجربه یک لذّت جسمی چند ثانیه ای میتواند معیار دقیقی برای موفّقیت وی باشد؟ به عبارت دیگر بعد از خارج شدن منی و فروکش کردن تحریکات جنسی جسمی، مرد به لحاظ روحی هم حس ارامش و رضایت کافی دارد یا خیر؟

اشکال بسیار مهمّ دیگری که به اینگونه تعاریف وارد است آن است که نه تنها مسئله ارضای روحی زن، بلکه حتّی ارضای جسمی وی هم در این تعریف مغفول می ماند

عوامل تشدید کننده زود انزالی

زندگی ماشینی و صنعتی

مشغلات فراوان فکری

مشکلات اقتصادی

رفتارهای ناهنجار و خلاف شر

الودگی صوتی

تغذیه نامناسب

فعالیت بدنی کم

الودگی آب و هوا

امواج الکترومغناطیس فراوان و …

شیوه های درمان انزال زودرس

درمان های موضعی برای زودانزالی

استفاده از کرم های بیحس کننده مثل ژل لیدوکابین ۲% و اسپری های بیحس کننده می تواند در بهبود انزال زود رس مؤثر باشد.

در حال حاضر تبلیغات گسترده ای در خصوص برخی کرم ها و اسپری ها می شود که ترکیب اکثر آن ها ماده ای بی حس کننده به نام گزیلوکایین یا لیدوکایین است. امّا باید توجه داشت که استفاده از این کرم ها و اسپری ها میتوانند مشکلات ذیل را در پی داشته باشند:

– رفته رفته برای بیمار عادت می آورند به طوری که باید بطور دایم از آن ها استفاده کند.

– میزان لذت جنسی در مرد( و در صورت عدم استفاده از کاندوم، در همسر وی هم) کاهش می یابد.

– به تدریج اثرهای درمانی آن ها کاهش می یابد و بیمار باید مقدار استفاده شده را زیاد کند که کاری است خطرناک؛ چراکه مواد بی حس کننده از راه پوست و مخاط به آسانی جذب خون میشوند و مصرف مقادیر بی اندازه آن ها خطر مسمومیت دارویی در مرد( و در صورت عدم استفاده از کاندوم، در همسر او را هم) بهمراه دارد.

– استفاده از کرم ها و اسپری ها که گاهی هم به وسیله مرکزهای غیرقانونی تولید میشوند ( به خصوص موارد تقلبی که از کشورهای عربی وارد بازار دارویی کشور شده است)، احتمال عفونت های دستگاه تناسلی به ویژه در خانم ها را زیاد می کند.

– احتمال پیدایش آلرژی پوستی برای زوجین وجود دارد.

– احتمال پیدایش اختلال های نعوظ با استفاده ازاین داروها وجود دارد


درمان دارویی زود انزالی

استفاده انواع و اقسام قرص ها، کپسول ها، ژل ها و اسپری های شیمیایی و آمپول درمان زود انزالی.دارو های مهار کننده بازجذب سرتونین و ضد افسرده گی در درمان انزال زود رس مؤثر اند، بر فرض مثال می توان به داروهای خانواده اس اس آر آی، اشاره نمود که شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین میباشند و همینطور گه گاه داروی ویاگرا را توصیه می کنند.

درمان های رفتاری زود انزالی

این نوع درمان ها از مؤثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها میباشند و بر اساس آن ها شخص به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های اموزشی رفتاری، تلاش می کند که رفتار و احساسات جنسی خویش را کنترل کند


درمان های روانی – عاطفی زود انزالی

یکی از بهترین ها و موثرترین روش ها برای رفع انزال زود رس و افزایش لذت در روابط زناشویی، جایگزینی معاشقه در روابط جنسی است، واضح و روشن است که در زمانیکه معاشقه در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایکدیگر اند، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست میدهد!

کارهایی مانند نوازش، تحریک کلامی و بدنی زن پیش از دخول و کارهایی مثل توجه و دادن حس قدرت به مرد در رابطهمیتوانند به این مهم کمک کنند.( بطور خلاصه چنانچه زن و مرد در موقع مقاربت مشغول معاشقه باشند به علت این که رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد میشود، زود انزالی رفع میشود)


درمان زود انزالی در طب سنتی

کندر برای درمان زود انزالی در طب سنتی

شاید معروفترین داروی مورد استفاده در درمان زود انزالی در طب سنتی باشد و البته تاثیر آن نیز جای شک و شبهه ندارد.

شیوه مصرف:روزی یک نخود کندر را زیر دندانهای جلوی خود قرار داده، آرام بجوید تا شیره آن کاملاً کشیده شود. پس از ۴ تا ۵ دقیقه باقی مانده کندر که مثل آدامس شده است را دور بیاندازید.


مصرف کندر را بهتر است چند ماهی ادامه دهید.

یک نسخه ترکیبی ساده:کندر و سیاهدانه هر کدام ۲ قسمت و مصطکی یک قسمت را با هم اسیاب نموده با عسل معجون ساخته روزی ۳ قاشق چایخوری میل کنید.


دمنوش گل میخک برای درمان زود انزالی در طب سنتی

پزشکان طب سنتی برای درمان زودانزالی آقایان دم کرده گل میخک را پیشنهاد می دهند. برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است روزانه دو بار این دمنوش را نوش جان کنید.

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


دمنوش زنجبیل و عسل برای درمان زود انزالی در طب سنتی

یکی از روش های درمان زودانزالی در طب سنتی ، استفاده از دمنوش زنجبیل و عسل است. برای درمان کافی است تا این نوشیدنی خوش طعم را به صورت روزانه استفاده کنید. کافی است یک بار امتحان کنید تا نتیجه ی مثبت آنرا ببینید.

گل شقایق با دارچین برای درمان زود انزالی در طب سنتی

دمنوش گل شقایق همراه با دارچین یک تاخیری سنتی است که استفاده روزانه یک لیوان از این دمنوش میتواند در رفع این مشکل مؤثر باشد.


ریشه گیاه جینسنگ برای درمان زود انزالی در طب سنتی

جینسنگ از جمله گیاهان دارویی است که بطور گسترده ای در درمان ED مورد استفاده قرار می گیرد ولی مطالعات هنوز به چگونگی این امر پی نبرده اند. یکی از مزایای این گیاه نسبت به سایرین بی ضرر بودن آن است.

دم کرده گل گاوزبان و سنبل طیب :یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان و یک قاشق مربّاخوری سنبل طیب و یک عدد لیموعمانی( یا دو عدد عنّاب) را با یک و نصف لیوان آب، ۲۰ دقیقه روی شعله کم جوشانده صاف نموده با عسل شیرین و میل کنید. این کار را روزی ۲- ۱ بار تا رفع کامل علائم افسردگی انجام دهید.


روغن سیاه دانه برای درمان زود انزالی در طب سنتی

یک شب در میان عضلات دور ستون فقرات را خصوصا محل چهاربند (گودی کمر) را با روغن سیاه دانه ماساژ داده و 10 دقیقه بادکش نمائید.( 15 جلسه)

با این کار سبب افزایش خون رسانی به اعصاب خارج شده از مهره های T12 تا L5 می شویم و این کار سبب تقویت اعصاب محیطی منطقه و پاک سازی سودا از جوانب آنها می شود و هم سبب افزایش اکسیژناسیون موضعی و گرم شدن موضع و جذب موضعی روغن سیاه دانه سوء مزاج اعصاب برطرف گردیده و هم با این کار اسپاسم های عضلانی محل چهاربند برطرف شده و فشار از روی اعصاب برداشته می شود.


استفاده از حنا برای درمان زود انزالی در طب سنتی

استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از شایع ترین درمانهای گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوست صورت و بدن است که در این باره هم کارایی لازم را دارد، برای استفاده میتوان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و آنگاه اندازه ۱ تا دو قاشق مرباخوری حنا را بهمراه قدری آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و ایستاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم نموده و از تحریکات شدید خبری نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.


روغن شترمرغ برای درمان زود انزالی در طب سنتی

روغن شترمرغ بعنوان بهترین محرک جنسی طبیعی استفاده می شود. این روغن تعداد اسپرم در مردان را افزایش داده و با بهبود گردش خون در آلت تناسلی، به درمان اختلال های نعوظ از جمله انزال زودرس، کمک می کند


درمان زود انزالی از نظر ابن سینا

گویند کسی زیاد گوشت گنجشک بخورد و به جای آب شیر بنوشد، همیشه آلت تناسلی اش به حالت ایستاده است و آب پشتش بسیار زیاد است.


دیر انزالی

دیر انزالی میتواند به علت بیماری های مزمن، جراحی ها و و عوارض ناخواسته داروها باشد. همینطور امکان دارد به دلیل سواستفاده از مواد، یا بیماری های روانی مانند افسردگی، اظطراب یا استرس باشد.


درمان دیر انزالی مردان در طب سنتی

عوامل مختلفی از جمله مسائل روحی روانی، نوع تغذیه، تحرک، وضعیت آب و هوایی، سن، بسیاری از داروها و برخی از بیماریها میتوانند در کاهش یا افزایش و تقویت میل جنسی در مردان و زنان تاثیرگذار باشند. بسیاری از گیاهان هم باتوجه به مواد موجود در آن ها میتوانند برای تقویت میل جنسی مؤثر باشند.

البته قدرت گیاهان از این جهت یکسان نیست و مواد مؤثر و مقدار استفاده آن ها در کاهش یا تقویت میل جنسی دخالت دارد.


نعنا برای درمان دیر انزالی مردان در طب سنتی

محرک و تقویت کننده میل جنسی . نعنا یکی از گیاهان مؤثر در تقویت قوای جنسی میباشد .

صبح و ظهر و شب هر دفعه یک قاشق چای خوری پودر نعنای خشک را در یک استکان آب جوش دم کنید و با شکر میل نمایید این گیاه یکی از گیاهان مؤثر در تقویت قوای جنسی می باشد.

گیاه الوتروکوکوس برای درمان دیر انزالی مردان در طب سنتی

تولید هورمون های جنسی بیشتر و همینطور تقویت قوای جنسی:

خستگی، استرس و فشارهای روحی همه و همه روی میل و قوای جنسی تأثیر منفی دارند. برای مقابله با این عوامل مخرب و همینطور افزایش میل و لذت جنسی گیاه الوتروکوکوس موثر است. ریشه ی این گیاه سبب تحریک غدد« آندوکرین» به ویژه غدد جنسی می شود. الوتروکوکوس همینطور سبب ترشح بیشتر هورمون های جنسی شده و به این ترتیب سبب تقویت قوای جنسی می شود. این گیاه از سوی سازمان جهانی سلامت بعنوان محرک موثر برای بدن معرفی شده است.


گیاه گزنه برای درمان دیر انزالی مردان در طب سنتی

شیوه استفاده گیاه گزنه برای افزایش و تقویت قوای جنسی:

۵ گرم برگ و گل های خشک گزنه را در یک فنجان آب در حال جوش ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید. محلول را صاف نموده و میل کنید. البته لازم است که به مدت یک ماه، صبح، ظهر و شب پیش از غذا یک فنجان از این دم نوش را میل کنید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا