۰
دمنوش های آرام بخش در طب سنتی

دمنوش های آرامبخش : گیاهان علاوه بر تمام خواصی که دارند، باعث کاهش استرس ها و تنش ها نیز می شوند. به طور کلی به گیاهان و ادویه هایی که باعث آرامش اعصاب می شوند

برخی از ادویه ها را بهتر است صبح ها مصرف کنید تا در طول روز از نتایج خوب آن بهره مند شوید. این ادویه ها به شما کمک می کنند که در طول روز آرام باشید، بعدازظهر خوبی داشته باشید، راحت بخوابید و… این دسته از ادویه ها و گیاهان شامل بابونه، زیروفون، عرقچین، وود بتونی، جو وحشی و… است.

گیاهانی که باعث کاهش تنش های عصبی، دردها، گرفتگی های عضلانی عصبی و بدخوابی ها می شوند نیز شامل کاواکاوا، رازک، کوکنار آمریکایی، سنبل کوهی، زغال اخته یا درخت سرخک جامائیکایی و… است.

گیاهان، تاثیر بسیاری در کاهش استرس و از بین رفتن تنش ها و نگرانی ها دارند و می توانند سیستم عصبی انسان ها را آرام کنند

دمنوش های آرامبخش در طب سنتی : 

علف گربه

علف گربه یک مسکن فوق العاده برای بزرگسالان یا حتی کودکان است. این گیاه خاصیت ضدانقباضی نیز دارد به همین دلیل برای مشکلات گوارشی مناسب است. چای علف گربه برای کودکانی که دچار دل پیچه و مشکلات گوارشی شده اند، بسیار مفید است، مخصوصاً اگر آن را با نعناع یا بابونه ترکیب کنید.

رازک

گل های گیاه رازک خاصیت آرام بخشی دارند و برای برطرف کردن بدخوابی بسیار مفیدند. از رازک برای آرامش اعصاب استفاده می شود.

یک یا دو ساعت قبل از خواب، حدود ۳۰ الی ۶۰ قطره رازک (عصاره رازک) را مصرف کنید تا شب به راحتی به خواب بروید. چای رازک طعم تندی دارد و به همین دلیل افراد از چای آن استفاده نمی کنند.

می توانید چند قطره از رازک را روی بالش خود بچکانید تا شب هنگام وقتی سرتان را روی بالش می گذارید، به راحتی بخوابید. رازک ممکن است در افراد ایجاد حساسیت کند، پس قبل از مصرف، از این مورد اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی گیاهان آرام بخش که تعداد آنها زیاد است به شما کمک می کند تا اثرات سریع و منفی استرس دلهره و نگرانی روی شما کاهش یابد یا حتی از آنها رهایی یابید. با کاهش نگرانی ها و احساس آرامش عصبی از سلامت بیشتری برخوردار خواهید شد.

برای گرفتن نتایج بهتر، ابتدا باید عملکرد گیاه را در بدن خود ملاحظه کنید و اگر با شما سازگار بود از آن استفاده کنید، همواره به مقدار مجاز مصرف آن توجه کنید.

بابونه

در میان صدها و هزاران نوع گیاه موجود در طبیعت، بابونه بیشتر از بقیه برای آرامش اعصاب و رهایی از استرس ها و نگرانی های آزاردهنده مفید است.

این گیاه به راحتی در هر موقعیت آب و هوایی رشد می کند و یکی از سالم ترین و مطمئن ترین گیاهان دارویی به شما می رود و البته مصارف زیادی هم دارد.

در میان گیاهان آرامش بخش، بابونه یکی از موثرترین آنهاست.

بابونه می تواند سیستم گوارشی را آرام کند و عملکرد آن را بهبود ببخشد. اگر دچار نفخ شکم یا حتی حالت تهوع هستید، بهتر است که از آن استفاده کنید.

چای سرد بابوبنه برای زمانی که دچار این مشکلات می شوید، مناسب است. ۲ قاشق سوپخوری از گل بابونه را داخل قوری چای بریزید و بعد از سرد شدن آن را بنوشید.

می توانید کمی عسل نیز برای طعم دار شدن به آن اضافه کنید.

اگر بعد از دوبار استفاده متوجه تغییرات ایجاد شده نشدید، بهتر است ناامید نشوید. می توانید از بابونه به دفعات بیشتری استفاده کنید تا نتایج آن را احساس کنید.

این گیاه برای پوست های ملتهب و پوست هایی که دچار خارش شدید می شوند، جای نیش حشرات، انواع آلرژی های تماسی و حتی عفونت های قارچی و باکتریایی خفیف بسیار مفید است.

می توانید چای سرد شده آن را روی نقاط مورد نظر بمالید و بعد آن قسمت را بشویید. بابونه تاثیر تقویت کنندگی بافت های عضلانی بدن مخصوصاً عضلات قلب، مثانه و رحم را نیز دارد.

اگر بابونه را با رزماری ترکیب کنید و قبل از بارداری استفاده کنید، در دوران بارداری عضلات رحم تان تقویت می شود.

این گیاه طعم نسبتاً تندی دارد و ممکن است اثر آن خیلی زود پدیدار نشود ولی مطمئن باشید که با دفعات مصرف بیشتر، نتیجه مورد نظر را خواهید گرفت.

قبل از مصرف آن، باید حساسیت بدن تان را به این گیاه بررسی کنید مثلاً مقداری از عصاره آن را روی پوست دست خود بمالید و اگر پوست تان دچار قرمز و واکنش های دیگر شد، از مصرف آن پرهیز کنید.

برخی از کودکان و حتی بزرگسالان هنگام خواب دچار دندان قروچه می شوند. بابونه به این افراد کمک می کند که شب ها بدون دندان قروچه و خیلی راحت بخوابند.

پس توصیه می شود که قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشند.

وقتی که چای یا دم کرده بابونه تهیه می کنید دقت کنید که روی‌ آن را بپوشانید تا روغن اصلی آن با بخار خارج نشود.

پزشکان سنتی مصری یونانی و رومی در گذشته های دور اهمیت زیادی به بابونه می دادند و بر این باور بودند که این گیاه جادویی بهترین مسکن ذهن های آشفته و متلاطم است.

عرقچین

عرقچین نیز برای آرامش اعصاب و رفع بدخوابی مفید است. افرادی که ذهن بسیار پرمشغله درگیری دارند و شب ها نمی توانند به راحتی به خواب بروند، بهتر است که از عرقچین استفاده کنند. عرقچین می تواند گرفتگی عضلات را نیز برطرف کند، مخصوصاً عضلات ناحیه کمر، رحم و شکم.

بادرنجبویه

بادرنجبویه مسکن خوبی برای اعصاب است و به شما کمک می کند تا از نگرانی ها و استرس هایتان کاسته شود و حتی در برخی مواقع نیز برای برطرف کردن بدخوابی به کار می رود.

علاوه بر آن بادرنجبویه برای درمان کودکان بیش فعال مورد استفاده قرار می گیرد. چای آن نیز برای ایجاد آرامش و راحتی مصرف می شود.

گیاه :سوریا (علف لیمو )

لمون گرس ضمن آنکه یک دمنوش خوش طعم و معطر محسوب می شود، یک داروی گیاهی فوق العاده برای دفع استرس و تنش های عصبی و روحی هم هست


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا