از کجا بفهمیم مرغ فاسد شده است؟

در فرهنگ غذایی ایرانی ها انواع و اقسام کباب ها وجود دارد که در این بین جوجه کباب به دلیل آماده سازی آسان و خوش خوراک بودن به غذای روزانه و فوری عده بسیاری از مردم تبدیل شده است . اما گاهی درباره سلامت گوشت مرغ شایعاتی به گوش می رسد که لذت خوردن این گوشت لذیذ را کم می کنند. بنابراین این سوال برای افراد علاقمند به مصرف گوشت مرغ مطرح می شود که چگونه می شود گوشت سالم و ناسالم را از روی ظاهرشان تمییز دهیم و از کجا بفهمیم مرغ فاسد شده است؟

اصلاح تغذیه در طب سنتی نسخه گیاهی حکیم اسکندری 

روش تشخیص مرغ سالم از مرغ فاسد:

مرغ فاسد بوی بدی دارد

گوشت مرغ باید بوی طبیعی خودش را داشته باشد . مرغ فاسد معمولا بوی بد گوگرد می دهد که این بو ناشی از انباشت باکتری های خطرناکی است که عامل فساد هستند. از عوامل اصلی رشد زیاد این باکتری های خطرناک انبار کردن در دمای نامناسب و بسته بندی ضعیف، هستند که می توانند باعث مسمومیت شوند.

زیر بال ها و زیر شکم مرغ را ببویید زیرا این دو قسمت سریع تر از قسمت های دیگر فاسد می شوند. اگر در این قسمت ها بوی گندیدگی و تعفن احساس کردید نشانه آن است که آن مرغ فاسد می باشد. مرغی که بوی بد می دهد، را دور بیندازید و خطر مسمومیت را به جان نخرید.

رنگ گوشت مرغ فاسد تیره می باشد

اگر مرغ بوی بدی دهد و رنگ گوشت، تیره یا رنگ پریده باشد آن مرغ فاسد است . ران مرغ معمولا باید مایل به صورتی و گوشت سینه مرغ باید کاملا سفت و برجسته از زیر پوست معلوم شده و رنگ آن سفید روشن باشد. تحلیل رفتن عضلات به خصوص در ناحیه سینه نشانه بیماری انگلی و عفونی است.

هرچه رنگ گوشت تیره تر باشد نشان می دهد که گوشت کهنه است. گوشت مرغ در اثر نگهداری در شرایط نامناسب خاکستری و گاهی سبز رنگ می شود که بایستی در این مواقع از مصرف آن خودداری نمود.

مرغ فاسد لیز و لزج است

اگر باکتری ها لایه بیرونی مرغ را فرا گیرند، سطح مرغ حالت لیز و لزج پیدا می کند که این می تواند نشانه درهم شکستن بافت و پروتئین های موجود در مرغ باشد.

مرغ باید عاری از هر گونه ضربه باشد

گوشت مرغ باید عاری از هر گونه ضربه باشد و باید بدون پَر و فاقد پا، سر، امعاء و احشاء باشد. هنگام خرید مرغ به تاریخ تولید آن توجه کنید .

پوست مرغ نباید چروکیده و دارای پارگی باشد

پوست مرغ تازه ای که بسته بندی شده باشد یکدست، مرطوب، صاف، بدون تورم، درخشنده و بدون خون مردگی می باشد.پوست مرغ باید عاری از چروکیدگی و سالم و بدون پارگی باشد . لکه های سفید رنگ روی پوست و عضلات مرغ به علت انجماد آب زیر پوست و عضلات است. مصرف چنین گوشتی بلامانع است

تشخیص مرغ منجمد سالم و بهداشتی :

مرغ منجمد سالم و بهداشتی این خصوصیات را دارد :

1.اگر مرغ منجمد خریده اید ، گوشت مرغ باید پس از رفع انجماد سختی و قوام طبیعی خود را حفظ کرده و نباید سطح آن لیز و لزج باشد.

2.دقت کنید داخل بسته بندی مرغ منجمد مواد خارجی، خونابه یا آب منجمد وجود نداشته باشد.

3.توجه نمایید مرغ منجمد نباید لکه هایی با رنگ سفید گچی تا خاکستری داشته باشد . سوختگی فریزری در مرغ به شکل لکه های سفید یا علامت هایی نشان داده می شود که چربی نیستند؛ ضمن این که این لکه ها نسبت به پوست اطراف زبرتر و برجسته تر هستند.هر چند که مصرف مرغ در چنین حالتی خطری برای سلامتی شما ندارد اما طعم مرغ را بد می کند.

4.مرغ منجمد باید عاری از لکه های رنگی ناشی از رشد قارچ باشد.

5.مرغ منجمدی را تهیه نمایید که در کیسه های پلاستیکی سالم، بدون عیب و پارگی و تاریخ تولید و انقضاء مجوز سازمان دامپزشکی عرضه می شود.

6.مرغی که به درستی منجمد شده باشد، یخ ضخیم در اطراف آن شکل نمی گیرد. اگر در اطراف مرغ لایه ی ضخیمی از یخ وجود داشته باشد، این مرغ برای استفاده خوب نیست. اگر یخ سفید باشد ناشی از سوختگی فریزری می باشد .

7.رنگ مرغ منجمد با مرغ خام یا پخته یکسان است و رنگ خاکستری کم رنگ یا زرد دارد. اگر رنگ مرغ تیره تر از خاکستری معمول بود حتما آن را دور بیاندازید.

8.گوشت مرع منجمد را می توان در دمای (18- درجه سانتیگراد) فریزر تا یک سال نگهداری کرد.

9.اگر می خواهید از گوشت مرغ یخ زده استفاده نمایید بهتر است ابتدا آن را در طبقات پایین یخچال قرار دهید تا به آرامی از حالت انجماد خارج گشته و سپس آن را طبخ کنید.

10.گوشت مرغ مصرفی را فقط از مراکز مجازی که مرغ کشتار صنعتی عرضه می نمایند تهیه نمائید.

برای دریافت نسخه گیاهی اصلاح تغذیه و مشاوره تعذیه در طب سنتی و درمان بیماریها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا