۰
خواص و فواید چای زنجبیل

زنجبیل یا زنجفیل، گیاهی خوراکی، ادویه و گیاهی دارویی است. این ماده معطر در پخت غذا و شیرینی‌ها و درمان برخی مشکلات جسمانی نیز کاربرد دارد.

این گیاه در مناطق گرمسیری آسیا می‌روید ولی امروزه در بسیاری از نقاط از جمله چین، هند، ژاپن، نیجریه و جاماییکا نیز کاشت می‌شود. هزاران سال است که فواید درمانی این گیاه در چین و هند شناخته شده است. از این‌رو در این کشورها از زنجبیل برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات جسمانی استفاده می‌شود.

خواص و فواید درمانی زنجبیل

زنجبیل برای تقویت معده و روده بسیار مفید است. گوارش خوب و سوزاندن کالری‌ها هم از فواید مصرف این گیاه به شمار می‌آید. زنجبیل آنتی‌اکسیدان است و با داشتن خاصیت ضدعفونی، آرامش بخش و ضد باکتری بودن، به کمک انسان‌ها آمده و به داشتن نفسی تازه و خوش بو کمک می‌کند.

زنجبیل بدن را در مقابل آنفلوآنزا، سرماخوردگی، خستگی، فشار خون بالا، لخته شدن خون، سردرد، میگرن، تهوع، تب و اسهال محافظت می‌کند. در ضمن زنجبیل منبع خوبی از ویتامینE، آهن و پتاسیم است.

درمانی برای حالت تهوع حالت تهوع و استفراغ، از مشکلاتی است که افراد دارای معده‌های حساس معمولا با آن دست به گریبانند. آنها همیشه به فکر غذاهایی هستند که چنین مشکلی برایشان ایجاد می‌کند، ولی کمتر به مواد غذایی که باعث بهبود این حالت می‌شود، فکر می‌کنند. معمولا غذاهای پرچرب باعث ایجاد این حالت در فرد می‌شوند.

اما مواد غذایی مانند نعناع و زنجبیل به عنوان موادی مفید در بهبود و آرام کردن معده شناخته شده‌اند. زنجبیل برای بهبود حالت تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی هم مفید است. به عقیده دکتر فولدر، دانشمند و کارشناس علوم گیاهی در انگلیس، هیچ ماده‌ای بهتر از زنجبیل در مقابل بیماری‌ها و مشکلات روزمره عمل نمی‌کند. او معتقد است که هیچ ماده‌ای نمی‌تواند در برابر تهوع و استفراغ جای این گیاه را بگیرد. به عنوان مثال در تحقیقی که در یکی از بیمارستان‌های لندن انجام گرفت، مشخص شد که زنجبیل گیاهی ایده‌آل برای درمان تهوع بیماران، پس از عمل جراحی است. نکته جالب دیگر درباره زنجبیل این است که برای رفع حالت تهوع هنگام سفر نیز می‌توان از آن استفاده کرد. تهوع ناشی از حرکت ماشین،‌ هواپیما یا کشتی تفاوتی نمی‌کند. با این کار سفر برای شما نیز لذتبخش‌تر خواهد شد.

● مقابله با سرطان در تحقیقی دیگر مشخص شد که این ماده غذایی در مقابله با سرطان تخمدان نیز موثر است. محققان دانشگاه میشیگان دریافته‌اند که زنجبیل سلول‌های سرطانی تخمدان را از بین می‌برد.این گیاه همچنین برای مبتلایان به ورم مفاصل نیز مفید خواهد بود. البته این ماده مفید را نیز مانند تمامی مواد دیگر باید در حد اعتدال مصرف کرد، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در سلامت فرد شود. همچنین با وجود این‌که زنجبیل یک گیاه است، اما حتما اگر مشکل یا بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا