۰

تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد

9 غذایی که باعث تقویت مغز کودک شما می شوند

آیا نگران رشد مغز کودک خود هستید؟ آیا می خواهید یک کودک باهوش تربیت کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پس با ما همراه باشید. سه سال اول زندگی کودک برای رشد مغز وی بسیار مهم است. غذاهای مغذی که در این مطلب آورده شده است به رشد مغز نوزادان کمک می کند.

اصلاح تغذیه در طب سنتی حکیم اسکندری

1- ماست یونانی

ماست یونانی مانند یک غذای فوق العاده برای رشد مغز کودک عمل می کند. ماست یونانی غشاهای سلول های مغز را منعطف نگه می دارد و به مغز کمک می کند تا اطلاعات را بهتر دریافت کند. ویتامین های پیچیده B موجود در ماست یونانی برای رشد بافتهای مغذی و انتقال دهنده های عصبی ضروری است.

تولید این محصول لبنی که با ماست معمولی متفاوت است از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۳ به چهار برابر افزایش یافته است. تولیدکنندگان ماست یونانی در روند تولید آن از یک مرحله اضافه‌تر استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که آب اضافی، لاکتوز و مواد معدنی از ماست خارج می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند ماستِ خامه‌ای غنی با قند کمتر، کربوهیدرات بیشتر و طعمی ترش است. اسیدی بودن این ماست کمک می‌کند تا سایر مواد مغذی راحت‌تر جذب بدن شود.

2. سبزیجات:

سبزیجات منابع عالی آنتی اکسیدان هستند.

آنتی اکسیدان ها به سالم نگه داشتن سلول های مغز کمک می کنند. برخی از بهترین سبزیجات برای مغز سیب زمینی شیرین ، کدو تنبل و هویج است. سبزیجات برگ سبز مانند کلم، خردل و اسفناج سرشار از فولات هستند که به رشد سلولهای مغزی کمک می کند.

3. کلم بروکلی:

پس از یک سالگی این سبزی پرخاصیت را در غذای کودکتان بگنجانید اگر فرزند باهوشی می خواهید. این ماده غذایی حاوی DHA است. زمان مجاز مصرف قسمت گل کلم بروکلی از نه ماهگی و قسمت ساقه آن به دلیل دیر هضم بودن پس از یک سالگی است. همچنین کلم بروکلی همچنین دارای خواص ضد سرطان است

4. آووکادو:

آووکادو برای سلامتی مغز مفید است. این منبع غنی از چربی های اشباع نشده است که جریان خون به مغز را تقویت می کند. همچنین حاوی اسید اولئیک است، که از میلین محافظت می کند. مقادیر زیاد ویتامین های پیچیده B موجود در آووکادو، خطر فشار خون بالا در نوزادان را کاهش می دهد.

5. ماهی:

ماهی برای کودکان بسیار مفید است، ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که بلوک های ساختاری بافت مغز را فراهم می کند. اسیدهای چرب امگا 3 به رشد و عملکرد مغز در نوزادان کمک می کند. مصرف منظم ماهی باعث بهبود مهارت های ذهنی فرزند شما می شود.

6. تخم مرغ:

تخم مرغ یک منبع اصلی برای بهترین پروتئین های با کیفیت پس از شیر مادر است، دارای سیزده ویتامین بسیار ضروری میباشد. تخم مرغ حاوی مواد معدنی ضروری مثل مس، روی، سلنیوم، کلسیم و آهن است و همچنین دارای پروتئین ها، کلسترول، چربی، اسیده ای چرب و ویتامین D، ویتامین B12، E، کولین و اسید فولیک است که همه این مواد غذایی برای رشد کودک ضروری هستند.

7. جو دوسر:

یک مطالعه نشان می دهد بچه هایی که در وعده صبحانه آنها جو دو سر وجود دارد در انجام کارهایی که حافظه مکانی را ارزیابی می کنند، به طور قابل توجهی بهتر عمل می کنند. جو دوسر سرشار از ویتامین E، روی و ویتامین های B کمپلکس است. مقدار بالای فیبر آن، انرژی ثابت و پایداری را در اختیار بچه ها قرار می دهد.

8. انواع توت ها:

محتوای بالای ویتامین C موجود در انواع توت ها باعث بهبود حافظه در بچه ها می شود. همچنین از استرس اکسیداتیو در مغز جلوگیری می کند.

9. آجیل:

آجیل مانند گردو ، بادام و بادام زمینی مواد غذایی مغذی هستند. آجیل دارای ویتامین E و همچنین حاوی روی است که باعث تقویت حافظه و رشد مغز می شود. این غذاهای فوق العاده پر از مواد مغذی ضروری برای رشد مغز هستند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در برنامه غذایی کودکتان قرار می دهید


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا