۰

قازیاقه، معجزه‌ای در درمان انواع بیماری‌ها

قازیاقه، گیاهی با طبع گرم و خشک است که از تیره اسفنجیان می باشد. خاصیت های دارویی مختلفی اعم از خاصیت ضد عفونی و ملین در گیاه قازیاقه نهفته شده است. علاوه بر این، گیاه قازیاقه حاوی هورمون های گیاهی است. با ورود هورمون های گیاهی در بدن، میزان ترشحات غدد داخلی در حالت تعدیل قرار می گیرند.

گیاه دارویی قازیاقه

قازیاقه یا غازیاغی گیاهی است خودرو که در مناطق دارای آب و هوای سرد پتانسیل رشد دارد. این گیاه علفی، در استان های شمال غربی ایران مشهود است.

قازیاقه یا غازیاغی از تیره اسفنجیان است و بالغ بر 70 سانتی متر رشد می کند. برگ های این گیاه به شکل مثلثی سر نیزه ای با دو گوشه در بخش های پایینی هستند. علاوه بر این، برگ های دراز قازیاقه، به شکل نوک تیزو بیضی شکل مشهود می باشند.

گل های گیاه علفی قازیاقه (غازیاغی) عمدتا سفید و صورتی کوچک با ساقه هایی درشت است. ارتفاع ساقه های گیاه قازیاقه معادل 20 الی 30 سانتی متر برآورد شده است و دارای دانه های قهوه ای براق می باشد.

طبیعت گیاه قازیاقه گرم و خشک است. این گیاه با خاصیت ضد عفونی و ملین نقش چشمگیری در تصفیه خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش ایفا می کند. علاوه بر این، گیاه قازیاقه حاوی هورمون های گیاهی است. با ورود هورمون های گیاهی در بدن، میزان ترشحات غدد داخلی در حالت مناسب قرار می گیرد.

طبق مطالعات صورت گرفته، گیاه قازیاقه از مخاط معده در مقابل مواد شیمیایی تشکیل دهنده زخم های گوارشی نقش محافظت کننده دارد. علاوه بر این، مطالعات حاکی از آن دارند که عصاره گیاه قازیاقه با خاصیت گشاد کنندگی عروق قلب، سبب بهبود کارکرد قلب می شود.

بهتر است بدانید گیاه قازیاقه با عناوین مختلفی نظیر بارتنگ آبی، غازیاغی، کلاغ پا و رجل الوز شناخته شده است.

خاصیت های درمانی قازیاقه

درمان سوء هاضمه با قازیاقه

گیاه دارویی قازیاقه به موجب برخورداری از طبع سرد و خنک در تحریک اشتها کمک شایانی می کند. لذا برای درمان سوء هاضمه و برطرف سازی مشکل بی اشتهایی، از گیاه دارویی قازیاقه به شکل های مختلف اعم از شربت، چای، دمنوش و شیره گیاه تازه بهره مند شوید.

درمان برص یا پیسی با قازیاقه

برص نوعی بیماری لاعلاج در حوزه پوست است که به صورت لکه های سفید بر روی پوست بدن ظاهر می شود. گیاه قازیاقه در درمان بیماری برص نقش چشمگیری دارد.

گیاه غازیاغی به موجب تنظیم ترشحات غدد داخلی بدن، سبب از بین رفتن لکه های برص می گردد.

برای درمان بیماری برص ضرورت دارد تا سیستم گوارشی شخص اعم از روده ها و معده به وسیله مسهل پاک سازی شود. سپس در بازه زمانی 15 روز متوالی، حدود 10 گرم بذر قازیاقه و عسل را میل نمایید.

مناسب ترین زمان برای اجرای درمان برص به وسیله گیاه دارویی قازیاقه فصل تابستان است.

در واقع برای تسریع روند بهبودی توصیه می شود بیمار پس از مصرف ترکیبات قازیاقه و عسل، بخش های مختلف بدن را که به پیسی مبتلا هستند، به منظور افزایش تعریق در معرض نور خورشید قرار دهد. علاوه بر این، شما می توانید حمام سونا را جایگزین نور خورشید کنید. شایان توجه است در بازه زمانی درمان پیسی از مصرف آب پرهیز نمایید

تصفیه کننده خون با قازیاقه

در بدن انسان وظیفه انتقال مواد مغذی و گاز های تنفسی به اندام های مختلف بر عهده خون می باشد. در برگ و ساقه های گیاه قازیاقه، در مقادیر فراوان ویتامین C وجود دارد. این ویتامین در تصفیه خون مفید واقع است.

در ادامه خاصیت های مختلف گیاه قازیاقه را بیان می کنیم:

• درمان اسهال خونی

• مؤثر در درمان رماتیسم

• بهبود سوزش ادرار

• بهبود نقرس

• تعدیل فشار خون

• ارتقا سلامت پوست

• درمان مشکلات سیستم گوارشی به ویژه مجاری ادراری

• زردی

• درمان استسقاء

• فساد لثه

• تسریع کننده روند کاهش وزن

• التیام دهنده زخم

• کاهش دهنده درد در مفاصل

• اشتها آور

• دفع کنده حشرات و مورچه

• تصفیه کننده خون

• درمان کننده آنژیم

• کاهش درد و ورم گلو

• ارتقا استحکام دهان و دندان

• مؤثر در درمان آسم و کوفتگی صدا

• بهبود عملکرد چشم و گوش

• کاهش دهنده درد گزیدگی

• تسکین درد بواسیر

• درمان کننده التهاب روده و زخم معده

روش های مختلف استفاده از گیاه دارویی قازیاقه

اهالی زاگرس نشین ایران از برگ های قازیاقه در راستای تهیه غذاهای مختلف استفاده می کنند. یکی از روش های مصرف قازیاقه به دمنوش اختصاص دارد. در خصوص تهیه دمنوش قازیاقه، برگ و ریشه های خشک شده گیاه را در داخل آب جوش قرار دهید و پس از چند دقیقه، دمنوش را با ترکیب عسل نوش جان کنید.

ترکیب قازیاقه با خوراکی های مختلف

اهالی کردستان، گیاه قازیاقه را به صورت معطر با ماست چکیده ترکیب می کنند. برای این منظور می بایست پس از چیدن و تمیز سازی برگ های قازیاقه، برگ ها را در داخل آب قرار دهید و پس از آب پز شدن، آن را با ادویه جات اعم از پیاز و زرد چوبه سرخ نمایید. سپس با ماست چکیده مخلوط کنید و نوش جان نمایید.

شیره گیری قازیاقه

برای تهیه شیره قازیاقه، حدود 100 گرم از گیاه تازه را به وسیله آب بشویید. سپس گیاه قازیاقه را در داخل آب میوه گیر دستی قرار دهید و پس از فشردن، شیره آن را دریافت نمایید.

شما می توانید برای درمان کوفتگی و بهبود آسم، شیره قازیاقه را با شیر مخلوط نمایید. سپس نوش جان کنید.

شیره گیاه قازیاقه برای تسکین درد و ورم گلو، آنژیم و درمان درد مفاصل مفید واقع است. عصاره این گیاه، التیام دهنده زخم های پوستی است.

علاوه بر این، جویدن برگ و ساقه های تازه قازیاقه کمک چشمگیری در ارتقا استحکام دهان و دندان به ویژه لثه می کند

سوپ قازیاقه

یکی از روش های بهره گیری از قازیاقه تهیه سوپ است. در واقع این گیاه دارویی در تهیه انواع سوچ، آش، سبزی پلو و کوکو کاربرد دارد. برای تهیه سوپ قازیاقه، تکه های خرد شده پیاز را به همراه فلفل، ادویه، زرد چوبه و نمک سرخ کنید. سپس تکه های مرغ را در داخل مواد تفت دهید.

شما می توانید برای خوش طعم و رنگ سازی سوپ، مقداری رب گوجه فرنگی نیز به سوپ اضافه کنید. سپس قازیاقه خرد شده و سیب زمینی را در داخل ظرف قرار دهید و با مواد تفت دهید. پس از ترکیب مناسب مواد، آب را اضافه کنید و حدود چهل دقیقه سوپ را بر روی شعله گاز مستقیم قرار دهید.

زین پس رشته سوپ را اضافه کنید و برای لعاب گیری سوپ، حدود 10 الی 15 دقیقه صبر کنید.

سالاد برگ قازیاقه

یکی دیگر از روش های استفاده از قازیاقه به صورت سالاد است. برای تهیه سالاد قازیاقه، مقداری کاهو، جوانه گندم، ریحان، اسفناج، جعفری، برگ کاسنی و برگ های قازیاقه را تهیه کنید. سپس سبزیجات را به شکل درشت و به دلخواه خرد نمایید و پس از آبکشی، مقداری سس، آب لیمو و روغن زیتون به سالاد اضافه کنید.

سالاد برگ قازیاقه در درمان بیماری های کبد مؤثر است.

عوارض جانبی بهره گیری از قازیاقه

بی شک عدم رعایت حد اعتدال در بهره گیری از گیاه قازیاقه سبب شکل گیری عوارض جانبی در بدن می گردد. متداول ترین عواض جانبی قازیاقه، شکل گیری ناراحتی کبد، مثانه و تحریک پوست است.

مصرف قازیاقه در افراد مبتلا به ضعف کلیه، یرقان و بانوان باردار محدودیت دارد. علت ایجاد محدودیت مصرف قازیاقه در دوره بارداری به سقط جنین باز می گردد.

بهتر است بدانید بهره گیری معتدل قازیاقه در دوره بارداری سبب تسهیل روند زایمان می گردد. این گیاه در دوره شیردهی نیز در تسریع روند ترشح شیر مفید واقع است.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا