۰
میگرن درمانی

میگرن درمانی بر مبنای طب سنتی

درمان آسان میگرن

استفاده روغن بنفشه بر پایه کنجد؛

در مواقع ضرورت روغن بنفشه پایه زیتون را با کاسنى مخلوط کنید و روى پیشانى بمالید؛

در کنار روغن بنفشه بر پایه کنجد از داروی ترکیبی صفرابر هم استفاده نمایید.

نوشیدن آب ولرم ناشتا؛

اساسی ترین درمان میگرن: روغن بنفشه بر پایه کنجد و صفرابر میباشد


میگرن و راهکارهای طب سنتی

انواع میگرن

اگر سرکه بو کردید و سردرد تشدید شد، میگرن سرد است؛ دمنوش میوه های قرمزبخورید

گلاب بو کردید و سردرد تشدید شد؛ میگرن گرم است؛ دمنوش زنجبیل و دارچین بخورید

میگرن شناسی به تفکیک سن و جنسیت بر مبنای طب سنتی

میگرن یک سردرد تپش‌دار است که می‌تواند در یک‌سو یا هر دو سوی سر ایجاد شود


اصلاً میگرن چیست؟

میگرن یک سردرد تپش‌دار است که می‌تواند در یک‌سو یا هر دو سوی سر ایجاد شود.

این سردرد با تهوع، استفراغ و یا کاهش اشتها همراه است و یا هنگام بروز سردرد تمایل به خوابیدن و استراحت کردن در شخص مبتلا فعال می‌شود.


علل بروز سردردهای میگرنی از منظر طب سنتی

در طب سنتی گفته می شود بیشتر افرادی که میگرن دارند، افرادی سردمزاج هستند که زود عصبی می‌شوند و به واسطه این عصبانیت، تغییراتی در طبع آن ها ایجاد می‌شود که می‌تواند زمینه ساز بروز سردردهای میگرنی باشد. به همین دلیل در اولین اقدام درمانی، طبع این افراد باید گرم تر شود.

از طرفی یکی از علل مهم میگرن، سمومی است که به طور کامل از بدن دفع نمی‌شود. در این افراد معمولاً روده ها خوب کار نمی کنند و فرد با مشکل یبوست مواجه است. برای دفع سموم، هم از طریق سیستم گوارش (به وسیله خوراکی های دفع سموم مثلاً مصرف آش گشنیز در سه روز متوالی) و هم از طریق حجامت اقدام می‌شود تا هم از شدت دردها کاسته شده و هم فاصله حمله های میگرنی کمتر شود.

ناراحتی کبد، داشتن دندان خراب، ابتلا به ضعف چشم، انجام کار زیاد و خسته کننده، برانگیختن عواطف منفی در خود از قبیل کینه، نفرت و حسادت، بی نظمی عادت ماهانه، زیاده روی در نوشیدن چای پررنگ و عامل وراثت می توانند باعث بروز میگرن شوند.


علل بروز میگرن به تفکیک جنسیت (زنان و مردان)

میگرن در مردان

میگرن در مردان نشانه از تولید شدن نزله‌ها ( اخلاط کثیف بدن ) در سر است.

همچنین هجوم صفرا به سمت مغز، کم خونی ارثی، ورم معده، ورم روده، کبد چرب، وازوکتومی، فعال شدن پروستاتیزم می‌تواند از دیگر علل بروز میگرن در مردان باشد.

میگرن در زنان

از نشانه‌های میگرن در زنان می‌توان به تولید نزله‌ها ( اخلاط کثیف بدن ) در سر، هجوم صفرا به مغز، کم خونی ارثی، ورم معده ، ورم روده، کبد چرب، تشدید بیماری زنان و تغییرات هورمونی، خوردن پی در پی قرص جلوگیری، مصرف IUD و پیامدهای سزارین اشاره کرد.

میگرن در سنین کودکی

از نظر طب سنتی، میگرن در سنین کودکی غیر معمول است و در صورت مشاهده در دختران باید به بیماری تخمدان، بالا بودن پرولاکتین و در پسران به بزرگی کبد و طحال و کم خونی ارثی شک کرد.


با تدابیر زیر میگرن خود را کنترل و حتی درمان کنید

جهت بهبود دردهای میگرنی، اخلاط چهارگانه بدن باید به حد اعتدال رساندن مدیریت شوند؛ مثلا عسل با آب ولرم در مزاج سرد، پیاده روی مستمر حداقل روزی یک ساعت، پرهیز از استعمال دخانیات، خوردن یک نخود از ژل رویال عسل ناشتا، آب انگور طبیعی یا مویز سیاه شانی بسیار مفید برای دفع درد میگرن است

ماساژ سر با مخلوط آب و بادام تلخ، دم کرده ریحان، دم کرده آویشن، دم کرده به لیمو، دم کرده علف چای و ترکیب عرق اسطوخودوس و عرق سنبل الطیب از جمله رایج ترین مواد طبیعی هستند که برای درمان میگرن در طب سنتی، توصیه می‌شود.

حجامت و زالودرمانی از جمله بهترین روش‌های درمانی سردردهای میگرنی به حساب می‌آیند که البته حتماً باید توسط متخصص طب سنتی انجام شوند تا نتیجه‌بخش باشند.

یکی از عوامل اساسی کنترل میگرن، آرامش است، برای کسب آرامش، از شیر بادام خنک استفاده کنید.

تذکر: البته فراموش نشود که ما ۲۸ نوع سردرد داریم که میگرن ترکیب چند نوع سردرد با هم است و فردی که میگرن می‌گیرد باید براساس وضعیت خاص مزاج، نوع غذای مصرف کرده و اصول اولیه تندرستی تحت درمان قرار گیرد و نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه پیچید.


نخوردنی های میگرن در طب سنتی

اگر سردردهایی مداوم دارید توصیه می کنیم از خوردن ترشی ها و خوراکی هایی که سرکه دارند خودداری کنید چون محرک اعصاب هستند و به سلامتی تان آسیب وارد می کنند و اعضای عصبی بدنتان را آزار می دهند؛ معده، دهانه رحم، مثانه، دهانه معده، شریان ها و رباط ها جزو اعضا عصبی هستند.

مصرف سرکه سردردهای میگرنی را افزایش می دهد و ترشی ها نیز به اعصاب آسیب می رساند غیر از آب نارنج که به اعصاب سالم آسیبی وارد نمی‌کند ولی به اعصاب ناسالم آسیب وارد می کند؛ آ آب نارنج را نباید صاف کرد و باید همراه با پالپ مصرف شود.

در عوض سکنجبین که با سرکه و عسل تهیه می شود و نعناعی که به آن اضافه می شود، محافظ اعصاب است. البته بهتر است که سبزی نعناع تازه در تهیه سکنجبین استفاده شود. سکنجبینی که ترش باشد، راه های هوایی را تحریک می کند. همچنین در سکنجبینی که در زمستان مصرف می شود باید عسل بیشتری زده شود و شیرینی بیشتر داشته باشد ولی سکنجبینی که در تابستان مصرف می شود، باید ترش تر باشد.

برای درمان میگرن از مصرف غذاهای ممنوعه مانند سس های پرچرب، سوسیس، کالباس، گوشت و ماهی نمک سود خودداری کنید.

مصرف بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز می تواند باعث بروز یا تشدید سردردهای دردناک دوره ای یا همان میگرن شود که پنیر، گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سیاه، غذاهای سرخ شده و ادویه دار، ماهی دودی، ماهی تن، پیازداغ، باقلا، آجیل، نان سفید، شکر، حبوبات، کلم، چای پررنگ و … ازجمله این خوراکی ها هستند. بنابراین درصورتی که میگرن دارید، باید دور آن ها یک خط قرمز بکشید.

خوردن پنیر، پرتقال، شکلات و قهوه با معده خالی و همچنین کم آبی، نداشتن فعالیت ورزشی و رژیم‌های سخت در سردرد میگرنی موثر هستند و باید از آنها پرهیز کرد.


نسخه های گیاهی سردرد در طب سنتی

عرق جادویی درمان میگرن

یک فنجان عرق اسطوخودوس را با همان مقدار عرق سنبل الطیب و آب مخلوط کرده و روزی یک تا دو لیوان میل کنید. مصرف این عرق گیاهی به مرور زمان شدت دردهای میگرنی را کاهش می دهد. البته این عرق ترکیبی بانام “عرق جادویی درمان قطعی میگرن” در بسیاری از عطاری ها به فروش می رسد، اما توصیه ما این است که خودتان این عرق ها را باهم ترکیب کنید تا از نتیجه درمانی مطمئن باشید.

ماساژ موضعی

مخلوط کردن چند قطره آب با بادام تلخ کوبیده شده و ماساژ سر با این ضماد گیاهی، قرار دادن برش های نازک لیمو روی پیشانی، ماساژ پیشانی با سرکه و بو کردن ریحان و برگ نعناع انواع سردردهای عصبی و میگرن را تسکین می دهد.

ماساژ با روغن زنبق هم در تسکین درد و کاهش مدت آن تأثیر بسزایی دارد و همچنین یک قطره از این روغن را داخل بینی بریزید.

ماساژ سینوس ها با روغن زیتون، کنجد یا بابونه می‌تواند در مرور زمان درمان کننده باشد.

فلفل قرمز

فلفل قرمز یکی از گیاهانی است که مصرف آن میان مبتلایان به بیماری میگرن دیده می‌ شود.

به‌ این دلیل که فلفل هندی یا قرمز می‌ تواند درد میگرن را تسکین دهد، افرادی که سردردهایشان به بخش خاصی از سر مربوط نیست و در تمام سر پخش می‌ شود می‌ توانند با خوردن فلفل هندی یا قرمز بیماری‌ شان را تسکین دهند.

فلفل ترکیب فعالی به نام کپسایسین دارد. این ماده تسکین‌ دهنده درد است. به‌ این ترتیب که مسیر انتقال پیام‌ های عصبی از طریق گیرنده‌ های درد به مغز را تغییر می‌ دهد.

شیوه مصرف: یک عدد فلفل را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و آن را با عسل شیرین کنید. بهتر است مصرف این دارو را در حجم کم شروع کنید و بتدریج هرهفته مقدار مصرف آن را افزایش دهید.


خرید آنلاین عرق اسطوخودوس 

خرید آنلاین عرق سنبل الطیب

خرید آنلاین عرق بابونه 

دمنوش های ضدمیگرن

دمنوش ۴ گیاه: ۵۰ گرم گل بابونه را با همین مقدار چای کوهی (گل راعی) و ۲۵ گرم سنبل الطیب و ۲۵ گرم اسطوخودوس مخلوط کنید و حدود یک مشت از این مخلوط را با آب سرد بشویید و سپس با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و روزی ۲ لیوان میل کنید. البته درصورتی که دیابت ندارید می توانید با تکه ای نبات طعم این دم نوش را شیرین کنید.

دمنوش ریحان: پنج تا ۱۰ گرم ریحان تازه را در یک فنجان آب جوش بریزید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. بعد آن را صاف و با عسل یا شکر شیرین کرده و بعد از غذا یک فنجان از آن را میل کنید. مصرف روزانه این دم نوش تا حد زیادی از بروز سردردهای میگرنی پیشگیری می کند و در صورت بروز هم میزان درد خفیف خواهد بود.

دمنوش سوسنی: دو عدد برگ سوسن تازه را در یک فنجان آب جوش یا ۱۵ گرم برگ خشک سوسن را در یک لیتر آب جوش بریزید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با عسل شیرین کنید و هر روز دو تا سه فنجان از آن را بنوشید.

دمنوش آویشن: ۱۰ تا ۱۵ گرم آویشن تازه یا خشک را در یک لیتر آب بریزید تا برای مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. نوشیدن این دم نوش در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درد شما را آرام خواهد کرد.

دمنوش برگ درخت گلابی: ۱۰۰ گرم برگ خشک درخت گلابی را در یک لیتر آب جوش بریزید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا کامل دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و یک گلابی را بدون آنکه پوست بکنید به قطعات نازکی ببرید و داخل آن بریزید و زمانی که درد میگرنتان شروع شد، یک فنجان از آن را میل کنید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا