۰

علائم افراد دارای چشم گرم:

حرکات غیر ارادی

و سریع چشم (نیستاگموس)

وسرخ بودن همیشگی چشم

و زیاد شدن رگ ها در سفیدی چشم

و خستگی

و سوزش سریع چشم بر اثر مطالعه

اصلاح تغذیه در طب سنتی از منظر حکیم اسکندری


بینایی و قدرت دید، از جمله موهبت‌هایی است که خداوند به بشر ارزانی نموده است که باید به خوبی از آن مرافبت نمود، اما برای مراقبت از این قوه و داشتن چشمانی سالم، در وهله اول باید با علت های ضعیف شدن چشم و قوه بینایی آشنا شوید تا بتوانید از دیدگان خود در برابر ضعف بینایی و عوامل کاهش دید و خطرات احتمالی در پیش رو محافظت کنید. قوه بینایی تا حد بسیار زیادی به مغز و سلامت آن بستگی دارد. راه های درمان ضعیفی چشم یا ضعف بینایی با طب سنتی به سلامت مغز و کارکرد درست چشم کمک می نماید. پس برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص از بین بردن ضعیفی چشم و درمان ضعیفی چشم با طب سنتی با ما در این پست همراه باشید

تعریف ضعف بینایی از منظر علمی

پیش از هر چیزی لازم است در خصوص ضعیفی چشم بدانید و آن را بشناسید. ضعیفی چشم یکی از عارضه‌هایی است که این روزها در افراد شیوع زیادی پیدا کرده است. ضعیف شدن چشم یعنی از بین رفتن بینایی فرد و در نتیجه کوری است. ضعیفی چشم عارضه‌ای است که با تجویز عینک و لنزهای طبی یا جراحی قابل اصلاح نیست و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. البته توجه داشته باشید که ضعیفی چشم درجات مختلفی دارد. کاهش بینایی، از نقاط کور، کم بینایی در شب تا از بین رفتن تقریبا کامل بینایی فرد نمونه‌هایی از ضعیفی چشم در درجات مختلف است. ضعف بینایی یا ضعیف شدن چشم یک اصطلاح عمومی است که طیف وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با چشم و سیستم بینایی را شامل می‌‎شود. ضعف بینایی حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا، با تجویز و استفاده از عینک قابل اصلاح است. ولی برخی از چشم‌ها، به‌رغم تجویز دقیق‌ترین عینک‌ها هم نمی‌توانند از قدرت دید بالایی برخوردار باشند، که در این حالت، یعنی علت ضعیف بودن بینایی آن‌ها چیز دیگری غیر از عیوب انکساری چشم است.

علل ضعف بینایی

همان‌طور که میدانید عوامل زیادی در ضعف بینایی دخالت دارد. در ذیل، به مهم‌ترین عللی که در تضعیف قوه بینایی تأثیرات قابل توجهی دارند، اشاره می‌گردد:

تغذیه نامناسب

خواب غیراصولی (کم یا زیاد بودن و زمان نامناسب برای خواب)

نگاه به اشیاء براق

قرار گرفتن چشم در سرمای یا گرمای زیاد

خیره شدن مداوم به صفحه نمایش تلویزیون، گوشی و …

استفاده طولانی مدت از لنز

تغییرات هورمونی دوران بارداری که منجر به نزدیک‌بینی یا دوربینی موقت می‌شود.

ابتلا به آب سیاه یا آب مروارید

ضربه به سر (بخصوص جلو سر)
و …
قوه بینایی تا حد بسیار زیادی به مغز و سلامت آن بستگی دارد. اگر فضولات مغز به ناحیه چشم سرازیر شود باعث آسیب بیشتر به چشم می‌شوند. وجود هرگونه ماده زائد در مغز و ضعف مغز نیز در کاهش قوه بینایی موثر است.

وجود هر کدام از سوء مزاج‌ها و غلبه اخلاط هم می‌تواند به قوه بینایی آسیب زده یا ضعف آن را تشدید کند لذا قدم اول رعایت تدابیر تندرستی در جهت رفع سوء مزاج است

درمان ضعیفی چشم با طب سنتی

حتما در خصوص ویتامین‌های مفید برای درمان و پیشگیری از عارضه‌های چشمی نکاتی را می‌دانید. مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و کاروتنوئید‌ها (رنگدانه هایی زردرنگ که در گیاهان زرد و قرمز رنگ) نقش بسیار مهمی در تقویت بینایی دارند. این ویتامین‌ها را میتوانید در گیاهانی مانند هویج، انواع کلم، کدو، انبه، طالبی و فلفل دلمه‌ای سبز پیدا کنید. همچنین توجه کنید که مصرف این ویتامین‌ها و این گیاهان خطر ابتلا به بیماری آب مروارید (کاتاراکت) را در افراد به شدت پایین می‌آورد. همچنین توجه داشته باشید که ویتامین C و بیوفلاونوئیدها در گیاهانی مانند پرتقال، لیموترش و شیرین، فلفل دلمه‌ای، کیوی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، سبزیجات سبز پر برگ، کلم بروکلی، گریپ فروت و تمشک یافت می‌شوند؛ که این دو ویتامین به شدت موجب کاهش فشار چشم می‌گردد و در جلوگیری به آب سیاه (گلوکوم) و آب مروارید نیز موثر می‌باشد. چیزهایی که برای درمان نزدیک بینی چشم با طب سنتی و درمان ضعیفی چشم با طب سنتی معرفی شده است عبارتند از:

مصرف غذاهای سبک

پرهیز از حبوبات نفاخ مانند لوبیا

مصرف مقداری برگ خشک آویشن همراه غذا

مالش ملایم چشم‌ها قبل از خواب و بعد از بیدار شدن

روغن‌مالی پیشانی، شقیقه‌ها و اطراف چشم با روغن زیتون، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه یا …

پرهیز جدی از پرخوری و عادت به کم خوردن غذا

کشیدن سرمه اثمد در چشم‌ها به تعداد فرد (۳،۵ یا ۷ بار در شب)

استفاده هر ۱۰ الی ۱۵ شب یکبار از سرمه کافوری

مسواک زدن با چوب مسواک (چوب اراک یا چوب زیتون)

استفاده از حنا

خوردن به، هویج، سیب

گیاهان دارویی در سلامت چشم:

دم‌نوش قره‌قات از دیگر دمنوش‌هایی است که برای تقویت بینایی بسیار توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که این دم‌نوش علاوه بر تقویت بینایی و کمک به سلامت شبکیه چشم، باعث کاهش قند، فشارخون و چربی خون نیز می‌شود.

یکی از گیاهان مؤثر در تقویت بینایی چشم گیاه شوک است که استفاده و خوردن این گیاه باعث برطرف شدن تیرگی و ضعف چشم شما می‌شود.

یکی دیگر از راهکارها برای کاهش ضعف بینایی چشم استفاده از شربت انبه است که به همراه لیموترش مصرف می‌شود.

سیب‌زمینی از جمله محصولاتی است که مقدار زیادی ویتامین A را در خود جای داده است. این محصول در تقویت چشم شما تأثیر بسزایی دارد و در جلوگیری از آب‌مروارید، برطرف شدن خشکی چشم بسیار مؤثر است.

نکته مهم: توجه داشته باشید گذشته از راهکارهای طب سنتی برای تقویت چشم و ضعف بینایی، شما بایستی به صورت دوره‌ای به اپتومتریست‌ها و چشم پزشکان حاذق نیز مراجعه داشته باشید تا سلامت بینایی شما از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و به این ترتیب، خیلی سریع از وجود بیماری‌هایی که ممکن است بینایی شما را تهدید کنند، مطلع شوید. پس از اطلاع از دستور پزشک در خصوص عارضه چشم شما، بهتر می‌توانید نسبت به درمان ضعیفی چشم با طب سنتی اقدام کنید.

نتیجه

ضعف در بینایی چشم عارضه‌ای است که می‌تواند سلامتی چشم شما را تهدید کند؛ از این رو در این مقاله در خصوص ضعیف شدن چشم و درمان ضعیفی چشم با طب سنتی نکاتی را برای شما بیان کردیم. درمان کردن ضعیفی چشم با دارو و یا استفاده از عینک چندان تاثیر گذار نیست و این روش‌ها بیشتر در زمینه جلوگیری از پیشرفت این مشکل کمک خواهند کرد. از این‌رو بهتر است با استفاده از روش‌های درمان ضعیفی چشم با طب سنتی در جهت مداوای این عارضه بر آیید

برای دریافت نسخه گیاهی (مشکلات چشم )با شماره مستقیم آقای حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمائید.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا