۰
کاهش درد های قاعدگی با گیاهان دارویی

گیاهان دارویی را می ‌توان به صورت عصاره‌ های خشک شده(کپسول ‌‌ها، قرص‌ ها و پودرها)، دم‌ کرده ‌ها یا تنتورها مورد استفاده قرار داد.

دم ‌کرده ‌ها را باید با یک قاشق چای ‌خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می‌ باید برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه و ریشه ‌ها را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب خیساند و روزانه 2 تا 4 فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.

تنتورها، فرآورده‌ هایی تهیه شده از الکل(یا مخلوط آب و الکل) با قدرت گیاهی معادل یک قسمت گیاه دارویی در پنج قسمت حلال یا یک قسمت گیاه دارویی در ده قسمت حلال هستند.

کاهش دردهای قاعدگی در طب سنتی

معرفی برخی گیاهان

* 30 قطره از تنتور درخت عفیفه (Chaste Tree)یا ویتاگنوس و کوهاش سیاه Cohosh) (Black هر کدام به مقدار دو بار در روز درد را تخفیف می‌ دهد.

* دم ‌کرده تمشک قرمز (Red Raspberry)بافت رحم را تقویت می ‌کند.

* نسبت مساوی از تنتور هفت کول یا بداغ(Cramp Bark)، کوهاش سیاه، زغال اخته جامائیکا (Jamaica Dogwood) و سیب‌ زمینی وحشی هندی(Wild yam)، را می ‌توان با هم برای تسکین درد و کرامپ‌ های رحمی استفاده کرد. برای این منظور می‌ باید هر نیم ساعت 20 قطره برای چهار دوز متوالی و سپس بر حسب لزوم تا هشت دوز در روز به مدت هفت روز این مخلوط را استفاده کرد.

انواع گیاهان دارویی در درمان دردهای قاعدگی

برای کاهش کرامپ‌ های قاعدگی، روزانه 2 لیوان از مخلوط آب، دو عدد سیب، دو ساقه کرفس(Celery) و یک پیاز رازیانهFennel)) توصیه می‌ شود.

کرفس و رازیانه دارای ماده ” فیتواستروژن “(ماده‌ای شبیه به هورمون زنانه) هستند که ناراحتی ناشی از خون ریزی و کرامپ‌ های قاعدگی را کاهش می‌ دهند.

آب آناناس نیز در تسکین کرامپ‌ های رحمی مفید است. آنزیم موجود در آب آناناس باعث شل شدن عضلات می‌ شود.

برای کاهش ناراحتی ‌های قاعدگی، استفاده از مخلوط یک قاشق صبر زرد(Aloe Vera)، با کمی فلفل سیاه پس از غذا یک هفته قبل از شروع خون ریزی توصیه می‌ شود. در طول خون ریزی های قاعدگی، در صورت وجود کرامپ ‌های دردناک، می‌ توان هر نیم ساعت یک دوز از این مخلوط را تا تسکین کامل دردها مصرف نمود. لازم به ذکر است که صبر زرد از نوع مصرف خوراکی، عاری از عوارضی جانبی تولید کننده اسهال است.

در برخی از زنان، قاعدگی دردناک ناشی از “اضطراب زن بودن” یا “اضطراب جنسیتی” است. در این موارد اسانس گل انار توصیه می ‌شود. اسانس گل انار اندام‌ های بدن زن را متعادل کرده و پذیرش ویژگی‌ های جنسی زنانه را برای وی آسان می‌ کند. اسانس گل انار برای برطرف کردن نشانه‌ های قبل از قاعدگی نیز مفید است. درمان با اسانس انار می‌ باید به طور مداوم و هر روز انجام گیرد و صرفا به روزهای خون ریزی قاعدگی محدود نشود.

برای درمان کرامپ ‌های قاعدگی، دم ‌کرده پوست قره قاط (Cranberry)بسیار مفید است. برای تهیه این دم کرده، چهار قاشق غذاخوری پوست قره ‌قاط، یک قاشق غذا خوری پونه معطر(Pennyroyal) و دو قاشق مربا خوری زنجبیل (Ginger)تازه رنده شده را در چهار لیتر آب سرد ریخته، روی اجاق بگذارید تا به جوش آید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی بجوشد و نیم ساعت پس از برداشتن این جوشانده از روی شعله، آن را صاف کنید. هر 15 دقیقه یک چهارم فنجان از این دم کرده را بنوشید تا درد کرامپ‌ های قاعدگی آرام گیرد


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا