مصرف خودسرانه زالو ممنوع

زالو اندازی در طب_ایرانی سابقه زیادی دارد اما در کشور به صورتی که باید به آن اهمیت داده نشده است، در صورتی که در تمامی دنیا از خواص طبی و درمانی آن به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.

زالو ها مانند شمشیر دو لبه هستند و همان طور که مقالات متعددی برای خواص آن مطرح شده است علاوه بر آن نیز در خصوص عوارض آن هم تحقیقات جدی انجام داده اند.

زالو یک داروست و باید مانند داروهای دیگر استفاده شود همان طور که می دانیم دارو را نباید خودسرانه مصرف کرد و حتما مشورت پزشک در این خصوص الزامیست، زالو نیز همانند دارو از این قاعده مستثنا نیست.

در این میان بسیاری از افراد سودجو و متخلف از این موضوع سوء استفاده کردند و بدون داشتن تخصص اقدام به زالو اندازی می کنند، مردم بدانند با مراجعه به مراکز غیر معتبر نیز باید توقع هرگونه اتفاق_جبران_ناپذیر را داشته باشند.

بیماران اورژانسی که زمان برای سلامت آنها رکن اساسی را ایفا می کند گزینه های مناسبی برای انجام این کار نیستند به علاوه آن کودکان و سالمندان، افرادی که درگیر بیماری های اختلالات_خونی هستند مانند هموفیلی ها و تالاسمی ها، زنان باردار، بیمارانی که مبتلا به کم خونی هستند و افرادی که بدنشان مستعد عفونت است و داروهای نقص ایمنی مصرف می کنند، نیز منع استفاده دارد.

در خصوص تاثیرگذاری زالو اندازی در بیماری های سکته_مغزی ،ام_اس و آلزایمر ،مردم فریب تبلیغات_دروغین را نخورند چرا که این موضوع به ثبت_علمی نرسیده است و هیچگونه صحتی ندارد.

زالو_درمانی

زالو به صورت موضعی با مکش از منطقه‌ی مورد نظر، مقداری خون را خارج می کند و مواد مختلفی را نیز از طریق ترشحات بزاق خود وارد بدن می کند.

زالو در درمان غانغاریا (گانگرن)، زخم‌های پوستی مزمن، واریس، ضعف_بینایی، جوش صورت، گرفتگی عروق_قلب و مغز و دردهای_مفصلی کاربرد بسیاری دارد.

امروزه اثر درمانی زالو بر نجات بافت کنده شده‌ی پیوند خورده (به خصوص در جراحی های رپلانت گوش و انگشت)؛ استئوآرتریت زانو؛ آرتریت واکنشی (رآکتیو) به اثبات رسیده است.

مصرف غذاھای سنگین , مقوی و چرب مانند دل , جگر , قلوه و پرخوری پس از زالو درمانی بسیار ضرر دارد

چون این مواد مولد خون غلیظ و کثیف ھستند و اثر زالو درمانی را به شدت کاھش می دھد

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا