۰

ترک کف پا عارضه شایعی است که در صورت بی توجهی و عدم درمان می‌تواند به عفونت باکتریایی و درد شدید منجر شود، اما با چند راهکار خانگی و ساده می‌توان ترک پا را در کمترین زمان ممکن درمان کرد.

با شروع فصل بهار و تابستان و استفاده از صندل و کفش رو باز، ترک کف پا شیوع بیشتری پیدا می‌کند. مهمترین علت آن خشکی پوست کف پا است؛ زیرا کف پا فاقد هرگونه غده چربی است و همین امر باعث می‌‌شود مستعد خشکی باشد.

خشکی کف پا می‌تواند به خونریزی و عفونت‌های باکتریایی منجر شود که به ویژه در بیماران دیابتی بسیار خطرناک است. خشکی پوست، استفاده از مواد شوینده شیمیایی، رژیم غذایی، اضافه وزن، ایستادن زیاد در طول روز، بی توجهی به بهداشت پا و سایر شرایط پزشکی مانند اگزما، پسوریازیس، دیابت و کم کاری غده تیرویید و استفاده از صندل می‌تواند خشکی پا را تشدید کند.

بهترین درمان‌های خانگی برای ترک خوردگی کف پا

استفاده از سنگ پا

سنگ پا یکی از روش‌های حذف پوست اضافه و مرده از کف پاست. برای این کار کافی است کف پا را چند دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید، سپس با سنگ پا پوست مرده را حذف کنید.

-چرب کردن و مرطوب کردن پوست

استفاده از روغن زیتون، نارگیل و بادام بهترین روش برای نرم کردن کف پاست. برای این کار کافی است شب قبل از خواب پای خود را بشویید و سپس به روغن آغشته کنید و جوراب بپوشید و بخوابید. صبح شاهد نرمی کف پا خواهید بود.

– استفاده از سرکه

مخلوط سرکه سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه های مرده پوست است.

-عسل

ترکیب آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی مناسب برای ضد عفونی کردن کف پا و درمان ترک پاست. این روش سه بار در هفته توصیه شده است.

-جوش شیرین

جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی است پا را به مدت 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید.

-آرد برنج

ارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

-سولفات منیزم

سولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌شود. می توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره نعناع نیز در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. این کار از بروز عفونت در پا جلوگیری می‌کند.

-لیمو

آب و پوست لیمو یک روش طبیعی فوق العاده برای نرمی کف پا است.‌ می توان از ترکیب آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا استفاده کرد و پا را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب ماساژ داد. یک راه دیگر آغشته کردن ترکیب وازلین و آب لیمو به کف پا، قبل از خواب است.

-موز

در این روش توصیه شده است موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت 15 دقیقه روی ترک های پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.

-پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن را با آب ولرم مخلوط کرده و پا را به مدت 30 دقیقه در این مخلوط قرار دهید و سپس از سنگ پا استفاده کنید.

-آلوئه ورا

آلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا است.


خرید و قیمت عسل های اصل و فراورده های عسل


مرکز خرید عطر و رایحه های گیاهی مزرعه سبز اسکندری


مرکز خرید ظروف سنتی سفالی و سنگی مسی


مشاوره و تعیین وقت حضوری حکیم اسکندری 09122070671 -02632324045 - درمان بیماریها در طب سنتی


مقالات طب سنتی ، درمان بیماریها در طب سنتی ،درمان بیماریهای گوارشی در طب سنتی ، درمان بیماریهای تنفسی در طب سنتی ، درمان بیماریهای غدد در طب سنتی ، درمان بیماریهای قلب و عروق در طب سنتی ، درمان بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در طب سنتی ، درمان بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی ، درمان بیماریهای پوست و مو در طب سنتی ،


خرید و قیمت آنلاین گلاب اصل و خالص قمصر کاشان سنگین وصادراتی


خرید و قیمت آنلاین محصولات ارایشی و بهداشتی گیاهی


خرید و قیمت آنلاین عرقیات گیاهی اصل و دوآتیشه ، عرق خارمریم،نعناع،گلاب خالص،هل،رزماری،بولاغ اوتی، فراسیون ،خواجه باشی،شوید،جعفری،آویشن،گل همیشه بهار،خارشتر،خارخاسک،گزنه،


خرید و قیمت آنلاین گیاهان دارویی اصل و اعلاء هندی ، کوهی کم یاب و نایاب



تعیین وقت حضوری با حکیم دکتر محمد حامد اسکندری ، درمان بیماری ها در طب سنتی  32324045-026

جهت مشاوره درمان بیماری ها در طب سنتی با شماره مستقیم حکیم اسکندری 09122070671 تماس حاصل فرمایید
و یا در پیام رسان های واتس آپ و ایتا سوالات خود را مطرح نمایید

برای مطالعه بیشتر مقالات طب سنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید

مقالات طب سنتی


خرید اینترنتی گلاب های اصل ، خالص ، سنتی و صادراتی 


خرید آنلاین گیاهان دارویی کوهی ( کم یاب و نایاب)


خرید آنلاین عرقیات گیاهی اصل


محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی (مزرعه سبز اسکندری)


فروشگاه اینترنتی مزرعه سبز اسکندری


خرید اینترنتی عطر و رایحه های  گیاهی و طبیعی 


خرید اینترنتی روغن های گیاهی و دانه ایی ، درمانی و ماساژ 


خرید اینترنتی ظروف سنتی (ظروف سفالی ، ظروف مسی ، ظروف سنگی)

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا